Dere som har født, når tok baby igjen fødselsvekta? Her går det så gruelig seint oppover, 12 dager siden fødsel, og han kommer ikke til å rekke å ta igjen fødselsvekta innen 2 uker. Bare gått opp 95gr på 9 dager.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, blir ofte veiinger. De er litt småbekymra. Skal veie igjen på mandag, har virkelig ikke lyst til å starte med noe mme tilskudd, så håper han har lagt på seg til mandag. De vil ha vektøkning på 150-200gr, minimum 20-25gr per dag, her er det bare 10gr, så under halvparten av forventet.. Nå tvangsforer jeg delux, så håper det hjelper!Min gutt veide 3585 ved fødsel, og hadde gått ned 9% før hjemreise på dag 3. 10 dager gammel veide han 3610. En barnepleier sa til meg at de var fornøyd med en vektøkning på 100-150 gram i uken, så 95 gram på 9 dager er noe mindre - men samtidig ikke voldsomt lite. Har du snakket med helsesykepleier om det? Noen blir jo anbefalt å amme hver tredje time, men hvis alt er fint med baby og babyen har tilstrekkelig med tisse- og bæsjebleier er det ikke sikkert det er noe å stresse med.
Håper vekta tar seg opp så dere slipper å styre med tillegg, selv om det kan fungere bra det også! Her var det litt sein vektoppgang med førstemann, så vi måtte loggføre antall amminger, varighet, gi mme etter hvert måltid og notere antall ml drukket. Det hjalp på vekta, men var virkelig slitsomt. Selv følte keg at det kun var på kveld baby ikke ble fornøyd med bare pupp, så etter en stund forkasta jeg legens plan og gav en «ordentlig» flaske på kvelden og/eller etter behov. Hele poenget med amming forsvant litt følte jeg når vi skulle gi flaske også til hvert måltid. Så for oss fungerte det veldig bra når vi fikk gjøre det på vår måte. Jeg ammet til alle måltid, også gav pappan en flaske på kvelden, så jeg kunne dusje eller dra på butikken eller noe i mellomtiden. Til den dag i dag er han et matvrak som spiser mer enn både meg og pappan, og han er stor for alderen, men en slank type. Noen trenger vel bare mer mat enn hva naturen planla fra startJa, blir ofte veiinger. De er litt småbekymra. Skal veie igjen på mandag, har virkelig ikke lyst til å starte med noe mme tilskudd, så håper han har lagt på seg til mandag. De vil ha vektøkning på 150-200gr, minimum 20-25gr per dag, her er det bare 10gr, så under halvparten av forventet.. Nå tvangsforer jeg delux, så håper det hjelper!

ammehjelpen.no
ammehjelpen.no
Nevøen min slet også med refluks som spedbarn. Det finnes effektive løsninger til det, håper det gir seg fort!Tok igjen fødselsvekta ila 16 dager, men det var med mme og mm. Sliter fortsatt med vektoppgang, snart 4 uker, og går fortsatt bare opp 10gr per dag. Venter på time til barnelegen, tror han har refluks. Vil hverken spise eller sove.