Ta igjen de tapte månedene? Flere som kjenner på det?

Agnete

Forumet er livet
Jeg føler at denne høsten har blitt ekstremt hektisk, føler skole, helsevesen, fritidsaktiviteter, jobb ja alt skal ta igjen alt det tapte på bare noen få måneder. Denne høsten her har vi ikke hatt en frihelg siden skolen startet, vi har ikke hatt en ukedag uten avtaler om enten tannlege, helsesykepleier, foreldremøte, samtaler, konserter med barn, forestillinger, arrangement, foreldre skal nå planlegges halloweenfester, julefester, vennegrupper osv.
jeg har på mine over 13 år som mamma aldri opplevd så hektisk hverdag jeg har bare lyst til å rope stopp! Og det er for mye for meg, jeg har begynt å glemme viktige avtaler og sover ikke på natten for stressnivået er høyt!
Er det flere som opplever dette nå? Eller er det bare vår hverdag som har blitt slik?
 
Ja høsten er hektisk. Vi har hektisk høst hvert år. Så ingen forskjell her. Barna har altid masse timer på høsten. Masse kjøring til sykehuset over 1 time unna. Minste begynte i bhg i august så håpte på en litt mindre hektisk høst. Men så ble han forkjøla 1 september og var i bhg igjen torsdag. Så måtte plutselig ha barnevakt til alle disse timene også. Heldigvis slapp vi unna å ordne halloween fest i år. Det gjør svogeren og svigerinna mi.
 
Synes ikke det har vært så mye. Noen bursdager for eldstemann på fredager. Helt topp. Ellers fotball to ganger i uka, men slutt for en periode nå. Lite som skjer på helg dessverre. Merkes på unga. De bare krangler fordi de kjeder seg:wacky:
 
Syns alltid høsten er travel:oops: men det har sikkert med at det er kortare dager og tiden går fort.
Heldigvis har vi ikke hørt noe om vennegruppen til eldste ennå. Og jeg tror ikke han kommer melde seg på den igjen.var mye tull i den gruppen de hadde. Noen melde seg på men kom aldri eller så organisere de ikke det når det var deres tur. Mellomste har ikke hatt vennegrupp. Jeg syns de har det så travelt med aktiviteter lekser og de vennene de leker med at de savner ikke vennegruppen. Det har vart en del møter hos oss men vi er vant med det pga veiledning på minste hver 14 dag.
 
Elsker at det er mye jeg :D
Altså vi har ikke så mye egentlig. Guttungen har spilletime og korps to ganger i uka og en innebandy trening. Da trener jeg mens han er der.
Ellers er det cuper og seminarer et par helger og vi ser alltid søstra mi sine innebandykamper i eliteserien som er hjemmekamper.
Ellers er det mye vennebesøk og vi legger ofte opp en del aktiviteter som lekeland/kino ol i helgene.
Med skolen har det ikke hvert noe som helst etter skoletid enda.
 
Vi har surra mye hjemme denne høsten fordi immunforsvaret synes det er på tide å ta igjen det tapte på det området :banghead::hilarious:
Utenom det har jeg ikke merket noe ekstra kjør - men jeg har jo bare en 3-åring og en baby, så jeg antar det begrenser seg litt når ingen går på fritidsaktiviteter og slik :p 3-åringen har riktig nok endelig hatt sin første tannlegetime da :) han nærmer seg 4.
 
Min har sluttet på organisert aktiviteter, så da slipper vi kjøring 6-7 ganger i uken, helt greit. Så ikke mye sted her annet enn litt kveldskurs ol
 
Min har sluttet på organisert aktiviteter, så da slipper vi kjøring 6-7 ganger i uken, helt greit. Så ikke mye sted her annet enn litt kveldskurs ol
Å det hørtes egentlig litt deilig ut. Er det lov å si...
Jeg drømmer om ettermiddager litt friere nå har vi liksom ingen.
 
Synes ikke det har vært så mye. Noen bursdager for eldstemann på fredager. Helt topp. Ellers fotball to ganger i uka, men slutt for en periode nå. Lite som skjer på helg dessverre. Merkes på unga. De bare krangler fordi de kjeder seg:wacky:
Ja, unger som kjeder er ganske utfordrende til tider. Her kunne de nok trengt å kjede seg litt nå. De er slitene
 
Syns alltid høsten er travel:oops: men det har sikkert med at det er kortare dager og tiden går fort.
Heldigvis har vi ikke hørt noe om vennegruppen til eldste ennå. Og jeg tror ikke han kommer melde seg på den igjen.var mye tull i den gruppen de hadde. Noen melde seg på men kom aldri eller så organisere de ikke det når det var deres tur. Mellomste har ikke hatt vennegrupp. Jeg syns de har det så travelt med aktiviteter lekser og de vennene de leker med at de savner ikke vennegruppen. Det har vart en del møter hos oss men vi er vant med det pga veiledning på minste hver 14 dag.
Liker ikke vennegrupper jeg heller, synes ikke det fungerer spesielt bra.
 
Vi har surra mye hjemme denne høsten fordi immunforsvaret synes det er på tide å ta igjen det tapte på det området :banghead::hilarious:
Utenom det har jeg ikke merket noe ekstra kjør - men jeg har jo bare en 3-åring og en baby, så jeg antar det begrenser seg litt når ingen går på fritidsaktiviteter og slik :p 3-åringen har riktig nok endelig hatt sin første tannlegetime da :) han nærmer seg 4.

ikke minst sykdom ja! Jeg har vært syk pga vaksinen nå i 3 måneder, pluss ungene som drar hjem virus så jepp. Vært en del her også!
 
Å det hørtes egentlig litt deilig ut. Er det lov å si...
Jeg drømmer om ettermiddager litt friere nå har vi liksom ingen.
Det er litt deilig, innrømmer det :)
Kjøres til kjæresten da men det er liksom ikke mange timer som det ofte ble før siden vi var engasjert som både trenere og annet
 
ikke minst sykdom ja! Jeg har vært syk pga vaksinen nå i 3 måneder, pluss ungene som drar hjem virus så jepp. Vært en del her også!

Huff, håper det blir bedre snart, særlig vaksinebivirkningene. Forkjølelser har jo normalt en viss limit, men skumlere med ting man ikke vet hvor lenge varer..
 
Liker ikke vennegrupper jeg heller, synes ikke det fungerer spesielt bra.
Ikke jeg heller da det ikke fungere. Var ju de i gruppen vi sende melding til og svarte varken at de kommer eller ikke kommer. De såg vi aldri.
Heldigvis så er eldste enig at det ikke var noe for han så han kommer melde seg ut visst de skall fortsette
 
Det er litt deilig, innrømmer det :)
Kjøres til kjæresten da men det er liksom ikke mange timer som det ofte ble før siden vi var engasjert som både trenere og annet
Litt kjøring er jo greit, og dette igjen har jo litt med hvor man bor. Her vi bor må vi nok regne med kjøring i lang tid. Men litt mindre nå og som du sier man bruker kanskje litt færre timer på det :)
 
Huff, håper det blir bedre snart, særlig vaksinebivirkningene. Forkjølelser har jo normalt en viss limit, men skumlere med ting man ikke vet hvor lenge varer..
Ja, tar heller virus enn dette. Men helst ikke begge deler :p hihi
Håper det gir seg snart ja.
 
Er jo hektisk, men egentlig ikke mer enn til vanlig. Tror det for vår del er ganske likt, men at kontrasten til de siste 1,5 år er stor!
 
Er jo hektisk, men egentlig ikke mer enn til vanlig. Tror det for vår del er ganske likt, men at kontrasten til de siste 1,5 år er stor!
Her er det ikke likt, høst er alltid litt hektisk ja, men her har mange mye å ta igjen. Så vært en del mer, jeg håper det kan roe seg litt snart
 
Føler det er travelt ja så gruer meg til vi får flere store barn. Er jo han største som er travel ikke de to små:/
 
Ikke så travelt her heldigvis! Bare glad det blir Halloweenfest på skolen i år :)
 
Back
Topp