Ta hensyn til kynnere

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Lurer litt på dette med kynnere, og hvor mye en skal bry seg om dem når det ikke er veldig vondt?
Får kynnere f.eks når jeg går tur, starter ofte etter maks et par hundre meter. Jeg fortsetter bare på turen. Det er vel ingen fare med det? Vist jeg skal stoppe hver gang magen strammes så blir det ikke gjort stort...

Lurer egentlig på det samme.
Jeg kjenner ikke noe spesielt til dem tydeligvis før magen blir støl o_O

Jordmor på sykehuset sa at det var bare å fortsette med det jeg drev med om jeg følte det gikk greit :) Her holder det stort sett å sette ned tempoet litt.

Så lenge de ikke er vonde fortsetter jeg. Men noen ganger må jeg stoppe opp mens den holder på når jeg går tur. Da pleier jeg å snu/avslutte, for da vet jeg det kommer flere slike.

Forstått det slik at så lenge en er sikker på at det er kynnere (ikke rier), og at det gir seg når en roer seg, går det fint å fortsette [emoji4] altså, fortsett, men om det ikke gir seg når du er kommet hjem/slapper av, så revurder å gjøre tilsvarende senere (evt kontakt føden om det fortsetter leeeenge....).

Her stopper det seg selv når kynnerne bli kraftige nok - da greier jeg ikke gjøre mer. Ellers hjelper det ofte å, som nevnt over her også, sette ned tempoet litt. Da FØR kynnerne har blitt for kraftige :P Akkurat som å passe på å ta paracet før hodepinen blir for kraftig, eller hjelepr det ikke x)

På forrige kontroll hos jordmor fikk jeg beskjed om at vanlige kynnere ikke var noe å bekymre seg over, de fører ikke til åpning. Dersom det skulle komme en infeksjon eller noe, da må vi helelr være på vakt, for da kan visst kynnerne føre til åpning.

Vanlige kynnere er harmløse. Men er de spesielt hyppige/vonde/sterke, kan man be om måling av livmorhals. Er ikke bare infeksjoner som kan føre til tidlig åpning. Heldigvis er det sjelden. Men alltid bedre med en sjekk for mye enn en for lite!

Hvor lenge kan en kynner vare?

Har vært støl og helt hard på magen i en 15-20 min....

Back
Topp