Ta fostervannshinnen ved igangsetting

Guttemammax2

Glad i forumet
Noen flergangsfødende som har opplevd igangsetting ved taking av vannet?
Skal det i morgen, og merker eg er veldig spent på hvor lang tid det kan ta før fødselen da er helt igang.

Har hørt om det, men da har man gjerne litt åpning allerede. :)

Ikke gjort det selv da jeg har tatt ks, men mamma gjorde d me alle sine 3.. og vi alle kom med vannet :p

Noen flergangsfødende som har opplevd igangsetting ved taking av vannet?
Skal det i morgen, og merker eg er veldig spent på hvor lang tid det kan ta før fødselen da er helt igang.
Sniker fra april 17 her. Forrige fødsel gjorde de det med meg. Fikk ordentlige rier med en gang, og gikk fra 5 cm åpning til 9 cm på 1 time ;)

Min erfaring er at tar de vannet blir det for fortgang på ting MEN jeg har vært i naturlig fødsel på forhånd. Lykke til håper du får en god opplevelse av hele prosessen

Jeg tok vannet med 3 cm. åpning 12 dager på overtid. Vannet ble tatt kl. 09.00. Riene kom som et smell fem minutter etterpå... Heftige rier fra 3 til 10 cm. på en time. Men har hørt andre som har ventet lenge på rier etter vanntagning, så er vel individuelt.

De tok vannet mitt ca kl.14, fikk epidural ca kl. 17, kl 1930 var han ute :) hadde rier før de tok vannet, men de tok seg virkelig opp kanskje 20-25 min etter at vannet var tatt. :)

Da jeg ble satt igang forrige gang fikk jeg ballong først som datt ut innen 15 min, altså allerede åpning, men ingen rier. Så tok de vannet og første rie kom ila minutter.. han var ute etter 3 1/2 time ca med sterke rier (2. Mann).

Gratulerer så mye

Da kom veslegutt i dag i en fart. Halvannen time fra vannet ble tatt til han var ute. Mer intens halvannen time har eg aldri vært borti. Helt forelsket i gutten <3

Gratulerer så mye :)

Gratulere så masse :D <3

Back
Topp