Ta fly etter fostervannsprøve.

Kisa

Andre møte med forumet
Jeg skal ta fostervannsprøve neste tirsdag, men jeg vil ta fly neste fredag ca 1t 30 min. Vet noen om er det er ok, eller må jeg avbestille reisen? :(

Jeg skal ta fostervannsprøve neste tirsdag, men jeg vil ta fly neste fredag ca 1t 30 min. Vet noen om er det er ok, eller må jeg avbestille reisen? :(
Jeg ville tatt en telefon til ei jordmor og hørt med henne.. Da jeg satt inn eggene i Tsjekkia sa klinikken at jeg kunne reise hjem samme dag, det var vanlig. Jeg valgte å vente til lørdagen (innsett tirsdag). Jeg vil tro at då lenge du tar det absolutt helt med ro på tirsdag og litt easy frem til fredag, så vil det gå fint. Men ikke bære tungt eller stresse på tirsdagen. Har du tatt duotest eller går du rett på fostervannsprøve?

Jeg tok duotest først, men resultater var ikke så bra. Stor risiko for Downs syndrom.:sad010

Man har vel forhøyet spontanabortrisiko i en uke etter prøven? Så en ting er flyturen i seg selv, en annen ting er om du mister på stedet flyet går til. Du får nok legeerklæring som kan brukes mot forsikringsselskapet om du velger avbestille.

Hvofor tar en duotest? Pga alder? Håper fostervannsprøven gir et annet resultat <3

Takk for deres støtte. :shy:Jeg blir 39 ved fødselen derfor fikk jeg tilbud for å ta duotest.

Jeg tok duotest først, men resultater var ikke så bra. Stor risiko for Downs syndrom.:sad010
Oi, det var ikke bra! Jeg har også akkurat tatt duotest. Men alderen på mitt egg er bare 31 ettersom vi har brukt donor og risken var derfor liten for trisomi. Min mor fortalte at hennes kollega hadde fått beskjed om høy sjanse for trisomi, men ut kom et velskapt og friskt barn, så feil forekommer nettopp fordi de plotter inn alder. Hvis risikoen for abort er høy 1 uke etter fostervannsprøve, ville jeg definitivt drøyd den flyturen. Er det på ferie du skal? Kan reisen tas litt etter skjema?

Det er bare en helgtur sammen med min mann. Selvfølgelig hvis det er noen risk å ta fly, da jeg dropper den reisen.

Håper alt er bra med din lille spire. Uansett tenker jeg det er en velsignelse å få barn - med eller uten Downs syndrom ❤ lykke til!

Det er bare en helgtur sammen med min mann. Selvfølgelig hvis det er noen risk å ta fly, da jeg dropper den reisen.

Tror ikke fly representerer noen egen risiko, men vet ikke. Men har dere tenkt på hva dere gjør om du mister vannet og går i fødsel mens du er borte? Abortrisikoen er vel 0.5-1%, så jeg ville hatt det i bakhodet.

Back
Topp