Ta deg på magen

Conamore

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Oktoberlykke2020❤
Hvorfor synes folk det er HELT GREIT å ta meg på magen, bare fordi jeg er gravid! Hallo! De hilser og så tar de meg på magen. Ikke et forsiktig stryk men med hele om ikke begge hendene på magen min mens jeg rygger vekk.
Liker det ikke. Min mann får lov, nær familie under tvil. Andre,nei!
 
Dette! Skjønner absolutt ikke greia. Nå har ikke jeg synlig mage enda, men gruer meg til det der. Kommer til å si tydelig i fra, for jeg syns virkelig ikke det er greit! Jeg har ingenting i mot det fra nær familie eller venner, men forventer at også de skal spørre først/få tilbudet om å kjenne. Gjør det tydelig at magen din ikke er allemannseie bare fordi du er gravid. o_O
 
Uff det er noe drid. Synes ikke det er greit i det hele tatt. Spør om lov først lisso. ! Eg blir sur samme hem som gjøre det uten om mannen min og barna mine da seff.
 
Jeg takler heller ikke dette. Har heller aldri tatt på andre sine mager uten at de har spurt om jeg vil kjenne.
Har selv opplevd å bli hilst på med et lite stryk på magen, heldigvis ikke "grabbing" :inpain:
 
Huff, gruer meg til å eventuelt oppleve dette, kommer til å bli veldig satt ut. Ikke greit synes jeg! Enn så lenge et det bare mannen som får røre, men når den blir enda større så får vel kanskje besteforeldre lov og venner som spør først :)
 
Absolutt ikke greit! Jeg har måttet sette flere på plass grunnet dette.
Og en har vært frekk nok til å si at hun har rett til å kjenne om babyen sparker, og denne damen ga seg ikke! Til slutt tok jeg henne på puppene og sa jeg hadde rett til det, måtte bare sjekke om de var ekte! Jeg var en smule forbannet kan du si.
 
Dette har jeg faktisk ikke vært borti i det hele tatt, men unntak av at stefaren min tok på magen et par ganger sist svangerskap. Fornøyd med det!
 
Jeg er då vant til det. Med eldste holdt jeg på å bli gal. Men er nå gravid med nr 3 og har nok mer tålmodighet med det. Er siste gangen jeg skal være gravid også. Har ri veninne som bara må ta. Men de fikk bare 1 barn så jeg er bare glad for at hu kan glede seg så mye på våres vegne.
 
Synes det var skikkelig ubehagelig sist gang når folk tok meg på magen, har ikke opplevd det enda, og håper virkelig jeg slipper! Vil de kose med babyen får de vente til den kommer ut!
 
Absolutt ikke greit! Jeg har måttet sette flere på plass grunnet dette.
Og en har vært frekk nok til å si at hun har rett til å kjenne om babyen sparker, og denne damen ga seg ikke! Til slutt tok jeg henne på puppene og sa jeg hadde rett til det, måtte bare sjekke om de var ekte! Jeg var en smule forbannet kan du si.
HAHA, «har rett til å kjenne om babyen sparker», det er det snodigste jeg har hørt. Greit at du satt henne på plass.
 
Får vondt når jeg ser folk tar på andres gravidmager!! Har en kollega som er kommet en del lengre enn meg og jeg så sjefen komme bort for å stryke henne over hele magen. Driver å planlegger hvordan jeg kan smekke han over handa om han prøver å gjøre det samme på meg..
 
Har lurt på det samme! Skjedd to ganger nå i det siste og det er så ubehagelig. Føler magen min plutselig er blitt fritt vilt. Jeg har ikke engang så veldig synlig mage enda, men likevel skal den visst tas på.. Gruer meg til fortsettelsen!
 
HAHA, «har rett til å kjenne om babyen sparker», det er det snodigste jeg har hørt. Greit at du satt henne på plass.

Trodde først jeg hadde hørt feil. Ble lettere sjokkert. Og det var en helt fremmed dame. En venn av en kollega jeg møtte på kjøpesenteret når både de og jeg var ute for å handle litt, og jeg ville få tiden til å gå mens jeg var på overtid. Kollegaen min ble veldig flau på hennes vegne.
 
Hadde heldigvis ikke dette problemet sist svangerskap. Foreløpig er d kun samboer og datteren min som har tatt på magen, og det syns jeg er greit. Var dog forberedt på dette fenomenet da, men glad jeg slapp. Håper jeg er like heldig denne gangen.
 
Forrige gang hadde jeg plan om å sette folk ordentlig på plass hvis de tok på magen min uten å spørre. Men det var så utrolig vanskelig når det først skjedde, for det var jo gjerne de kollegaene jeg likte best som gjorde det. Veldig kort berøring, da.

Men jeg hadde pratet om dette med en venninne som fikk barn rett før jeg ble gravid. Og fortalt at det IKKE var greit om folk tok på magen min når den etterhvert ble større. Hun var enig. Men HUN var den som koste på magen min først av alle! Ble så satt ut at jeg ikke klarte å si noe. Vi hadde jo pratet om det bare noen måneder tidligere!
 
Sniker fra september :angelic:

Jeg er ikke kommet langt nok enda til at folk tydelig kan se at jeg er gravid, ser bare ekstra lubben ut. Så mulig jeg endrer mening etterhvert. Men - jeg klarer ikke helt forstå hvorfor alle reagerer sånn på dette. Er ikke så rart at folk er fascinert av høygravide mager vel? Folk syns det er spennende og fantastisk, og man er vel selv stolt over magen? Tenker egentlig at man burde ta det som et slags kompliment? Selvsagt sett bort ifra dem som er helt tydelig upassende, sier de har rett til det, eller bare buser bort til vilt fremmede for å ta på magen feks. Men venner og familie? Ser ikke for meg at jeg kommer til å ha et stort problem med det, men ting kan jo endre seg! :smug: uansett syns jeg det er greit at folk spør selvsagt.
 
Sniker fra september :angelic:

Jeg er ikke kommet langt nok enda til at folk tydelig kan se at jeg er gravid, ser bare ekstra lubben ut. Så mulig jeg endrer mening etterhvert. Men - jeg klarer ikke helt forstå hvorfor alle reagerer sånn på dette. Er ikke så rart at folk er fascinert av høygravide mager vel? Folk syns det er spennende og fantastisk, og man er vel selv stolt over magen? Tenker egentlig at man burde ta det som et slags kompliment? Selvsagt sett bort ifra dem som er helt tydelig upassende, sier de har rett til det, eller bare buser bort til vilt fremmede for å ta på magen feks. Men venner og familie? Ser ikke for meg at jeg kommer til å ha et stort problem med det, men ting kan jo endre seg! :smug: uansett syns jeg det er greit at folk spør selvsagt.

Hva er forskjellen med å ta på magen og andre kroppsdeler? Jeg liker ikke å bli tatt på av folk, og det gjelder magen også. Spør først, og respekter det hvis du får et nei.
 
Sniker fra september :angelic:

Jeg er ikke kommet langt nok enda til at folk tydelig kan se at jeg er gravid, ser bare ekstra lubben ut. Så mulig jeg endrer mening etterhvert. Men - jeg klarer ikke helt forstå hvorfor alle reagerer sånn på dette. Er ikke så rart at folk er fascinert av høygravide mager vel? Folk syns det er spennende og fantastisk, og man er vel selv stolt over magen? Tenker egentlig at man burde ta det som et slags kompliment? Selvsagt sett bort ifra dem som er helt tydelig upassende, sier de har rett til det, eller bare buser bort til vilt fremmede for å ta på magen feks. Men venner og familie? Ser ikke for meg at jeg kommer til å ha et stort problem med det, men ting kan jo endre seg! :smug: uansett syns jeg det er greit at folk spør selvsagt.
Magen min er akkurat det, min. Liker ikke å bli tatt på låret, rompa, hodet....Magen....folk kommer rett bort og bare tar på den.... sier hei og tar på magen mens de spør hvordan det går. Jeg synes ikke det er greit. Hva om jeg begynte å ta på deres mage?

Skjønner folk er forskjellig. Og det godtar jeg uten problem. Men godtar ikke at andre mennesker begynner å ta på meg uten at jeg har invitert til det. Og ville aldri gjort det med andre heller
Synes det er fascinerende med langt skjegg men tar ikke på andre sine skjegg. Synes nyfødte barn er vakre og spennende. Tar aldri på de før jeg blir spurt om jeg vil holde de. Jeg har min grense og andre sin,
 
Hva er forskjellen med å ta på magen og andre kroppsdeler? Jeg liker ikke å bli tatt på av folk, og det gjelder magen også. Spør først, og respekter det hvis du får et nei.
Magen min er akkurat det, min. Liker ikke å bli tatt på låret, rompa, hodet....Magen....folk kommer rett bort og bare tar på den.... sier hei og tar på magen mens de spør hvordan det går. Jeg synes ikke det er greit. Hva om jeg begynte å ta på deres mage?

Skjønner folk er forskjellig. Og det godtar jeg uten problem. Men godtar ikke at andre mennesker begynner å ta på meg uten at jeg har invitert til det. Og ville aldri gjort det med andre heller
Synes det er fascinerende med langt skjegg men tar ikke på andre sine skjegg. Synes nyfødte barn er vakre og spennende. Tar aldri på de før jeg blir spurt om jeg vil holde de. Jeg har min grense og andre sin,
Som jeg sier så syns jeg det er greit at folk spør først. Men takk for svar, var nysgjerrig :)
 
Jeg er en av de som blir raskt veldig oppblåst og ser gravid ut fra uke 10 ca. Har så lyst å fortelle alle de som skal kose med babyen at der de koser er det nå bare tarm og luft :laughing002:laughing001
 
Back
Topp