Ta deg en hvil...

Miriamsmams

Glad i forumet
Joda det sto det på babyverden appen.., med god samvittighet. La meg høre med dere. Får dere tid til det når kroppen trenger det? Jeg har to barn hjemme og en mann som er på jobb. Blir ikke noe hvil da vettu...nei går bare legge meg tidlige stede.

Sånn på dagtid er jeg alene når ungene er i bhg, og da har jeg tid til å hvile, men gjøremålene er stort sett større enn trøttheten ;) Men er jeg trøtt får jeg hvile når jeg trenger det, mannen har god forståelse for at jeg er sliten for tiden, så det er heldigvis ikke problem.. Er verre med samvittigheten med å gå å legge seg midt på dagen :p

Når mann og barn er på jobb og i barnehagen, har jeg en drøss av ting å gjøre. Jeg kan sitte litt i godstolen eller ligge litt på sofaen, men har absolutt ingen sjans til å sove på dagen. Når jeg endelig sitter ned, gjør jeg som regel ting jeg kan gjøre sittende/liggende :p Må heller gå å legge meg tidlig.

Vi har to gutter (en hver) fra før, som vi har annenhver uke. Da får jeg jo en god del tid til å slappe av, også når jeg i tillegg er 100% sykemeldt nå. De ukene vi har de, er de i bhg/skole på dagtid. Jeg prøver å stresse ned på husarbeidet, og ta meg litt tid til å slappe av, og i tillegg tar sambo veldig mye hensyn til meg om jeg trenger å slappe av :) Heldig sånn sett :)

Etter at jeg har levert jenten i barnehagen så legger jeg meg som regel nedpå. Det er ikke gitt at jeg får sove, men jeg får i alle fall hvilt. Så er det de tusen tingene i hjemmet som skriker etter å bli gjort, og selv om jeg ikke burde, så kaster jeg meg ofte i det og gjør det alikevel. For hvis ikke jeg rydder og vasker kjøkkenet, vasker og tørker klær, tørker støv osv. - ja, så blir det ikke gjort. Samboeren er veldig slapp på de tingene der, og jeg må mase på han i evigheter før det skjer noe. Da gjør jeg det heller selv, for han blir så gretten når jeg "maser".

Back
Topp