Ta bort mandlene i voksen alder..

noen her som har gjort det ? Kan du fortelle litt om det ?

Jeg har sånne små hull i mandlene mine også kommer det ut sånn "puss" som legen sa. Sånne hvite klumper som ikke lukter så spesielt godt [:'(] Dårlig ånde får jeg også pga dette dritet der!!!

Vurderer å ta bort mandlene, men får fullstendig skrekk av å tenke på hvor vondt det kommer til å gjøre[&o] Og tanken på at dem skal drive nedi munnen min får meg til å grøsse[&:]

Jeg har gjort det. Gjor det for 3 år siden.

Når du spør meg nå var det verdt det. Mine var så store at jeg ikke klarte å svelge om de hovnet litt opp, var helt forj****.

Så jeg valgte å ta dem, uten å forhøre meg noe særlig.
Siden du spør regner jeg med du vil høre litt generelt. Fra min side, gik alt fint utenom at jrg blr ubeskrivelig kvalm etter narkosen, og at jeg hadde mye smerter i akkurat to uker og levde på stikkpiller. Hadde ikke klart meg uten. Men det å ta mandlene er jo ingen sak, det er det som kommer etter som somregel gjør vondt.

de fleste opplever nok like mye vondt med smerter de to ukene etter. De sier jo det er verre å ta dem i voksen alder. Men om du vil ta de, så klarer du det. Du bare gjør det! Er sikker på at det går kjempe fint[:)] Akkurat to uker etter på var smertene borte.
Må bare få si at jeg er utrolig glad de er borte[;)]

Lykke til[:)]

ORIGINAL: dolly duck

Jeg har gjort det. Gjor det for 3 år siden.

Når du spør meg nå var det verdt det. Mine var så store at jeg ikke klarte å svelge om de hovnet litt opp, var helt forj****.

Så jeg valgte å ta dem, uten å forhøre meg noe særlig.
Siden du spør regner jeg med du vil høre litt generelt. Fra min side, gik alt fint utenom at jrg blr ubeskrivelig kvalm etter narkosen, og at jeg hadde mye smerter i akkurat to uker og levde på stikkpiller. Hadde ikke klart meg uten. Men det å ta mandlene er jo ingen sak, det er det som kommer etter som somregel gjør vondt.

de fleste opplever nok like mye vondt med smerter de to ukene etter. De sier jo det er verre å ta dem i voksen alder. Men om du vil ta de, så klarer du det. Du bare gjør det! Er sikker på at det går kjempe fint[:)] Akkurat to uker etter på var smertene borte.
Må bare få si at jeg er utrolig glad de er borte[;)]

den ene mandelen min er veldig diger i forhold til den andre. Jeg er mye syk men veit ikke om mandlene har noe å si ?
Har hørt at det gjør veldig vondt i minst 2 uker etterpå.. huff [&o] Jeg har vært hos legen 2 ganger, også kan jeg dra til spesialist om jeg vil for at h¤n skal få se på dem .men det er vel ikke så veldig nødvendig eller må jeg gjøre det før jeg får time til å ta dem bort tro? Takk for svar[:D]

ORIGINAL: FrøknaFraDalen

Hva kommer egentlig prisen på ?

be om henvisning til sykehuset, så betaler du kun en egenandel på 260 eller noe. men medisinene kommer utenom på 300, og de trengs. var mye medisner (smertesillende)[:)]

En må først på en time på sykehuset først for å få dem til å se på dem. Og etter det er det time om å ta dem.

Det er nå 4 mnd siden jeg tok mine og synes enda ikke det var verdt det. Smertene sitter som plastra fast i hodet... [:o]

Jeg fjerna dem n¨r jeg var 20, har aldri vært plaga med halsbetennelser eller annet, men fikk halsbyll og måtte derfor fjerne dem brått og brutalt[8|] Selve opearsjonen gikk jo bra, men var veldig vondt etterpå, fikk kun spise pisselunken mat. Måtte ligge nesten 1uke på sykehus (det er ikke normalt) jeg mista en del blod og var sinnsykt kvalm etter narkosen. Hjemme gikk det greit.. spiste lite og ble til slutt veldig sulten, husker jeg drømte om mat om nettene. Alt i alt var dette en grusom tid, men tror det er veldig individuelt. Jeg gikk ned 10kg på de 3 ukene jeg var syk. (VAr syk 1uke før jeg gikk til lege, da var det så ille at jeg ble lagt rett inn pga uttørking, hadde ikke spist og drukket på ganske lang tid, og spytta i kopp for greide ikke å svelge) Dette var min erfaring, og dette var jo 8 år siden. Jeg så faktisk en på god morgen norge som fjerna mandlene med laser på direkten og kune gå rett på jobb etterpå[:D]
MEN hvis du er mye plagte så vil du nok helt sikker ikke angre[:D]

ORIGINAL: Testomania

Jeg tok dem når jeg var 18, og for min del var det ikke verdt det... Tok mandlene pga hyppige halsbetennelser, streptokokker og penicillin. Endte med å få kronisk bihulebetennelse...

Selve operasjonen gikk fint. Reiste hjem etter et par timer, dro hjem å spiste ris og kylling... Morgenen etter kjentes det ut som om halsen min var full av kaktus... Og dag fire var enda verre, da lå jeg faktisk å gråt, det var så vondt! Klarte ikke spise, drikke, så endte på legevakta og konstantert dehydrering. Med sterk lovnad om å få i meg noe, fikk ejg reise hjem- måtte drikke næringsdrikke fra apoteket- soyamelk. ÆSJ!

Dag 14 skulle mamma begynne å jobbe igjen, og jeg våkner av at hun romsterer rundt. Plutselig blir jeg helt varm i halsen, og åpner munnen, og blodspruten stod, såret hadde gått opp igjen! Opp igjen på legevakta, brenne igjen sårene, og enda nye to uker før jeg ble frisk igjen!

Kanskje litt skrekkeksempel, og kanskje dumt av meg å skrive, men du spurte jooo!
For alt jeg vet, så slipper du unna alt det kjipe, og at det er verdt det. Det er en rutine operasjon som stort sett pleier å gå veldig bra!

bare bra du er ærlig.. Jeg må jo tåle å høre fra dere som det ikke gikk like bra med...
Det må ha gjort fryktelig vondt, kan ikke tenke meg hvordan det må ha vært [&:]

ORIGINAL: dolly duck

Hva kommer egentlig prisen på ?

be om henvisning til sykehuset, så betaler du kun en egenandel på 260 eller noe. men medisinene kommer utenom på 300, og de trengs. var mye medisner (smertesillende)[:)]

En må først på en time på sykehuset først for å få dem til å se på dem. Og etter det er det time om å ta dem.

takk for svar[:D]

ORIGINAL: Labambie

Det er nå 4 mnd siden jeg tok mine og synes enda ikke det var verdt det. Smertene sitter som plastra fast i hodet... [:o]

¨

hva var din grunn til å ta dem? Var du veldig frem og tilbake om du ville ta dem eller ? Jeg er så usikker.. Jeg sliter ikke med halsbetennelser, virus osv... men har ofte litt vondt for å svelge også lukter det ja, grusomt av ånden min til tider [:'(]

ORIGINAL: Mamma til 2 søte små

Jeg fjerna dem n¨r jeg var 20, har aldri vært plaga med halsbetennelser eller annet, men fikk halsbyll og måtte derfor fjerne dem brått og brutalt[8|] Selve opearsjonen gikk jo bra, men var veldig vondt etterpå, fikk kun spise pisselunken mat. Måtte ligge nesten 1uke på sykehus (det er ikke normalt) jeg mista en del blod og var sinnsykt kvalm etter narkosen. Hjemme gikk det greit.. spiste lite og ble til slutt veldig sulten, husker jeg drømte om mat om nettene. Alt i alt var dette en grusom tid, men tror det er veldig individuelt. Jeg gikk ned 10kg på de 3 ukene jeg var syk. (VAr syk 1uke før jeg gikk til lege, da var det så ille at jeg ble lagt rett inn pga uttørking, hadde ikke spist og drukket på ganske lang tid, og spytta i kopp for greide ikke å svelge) Dette var min erfaring, og dette var jo 8 år siden. Jeg så faktisk en på god morgen norge som fjerna mandlene med laser på direkten og kune gå rett på jobb etterpå[:D]
MEN hvis du er mye plagte så vil du nok helt sikker ikke angre[:D]

halsbyll?[&o][8|] huff da.. Kjipt[&:] Det at dem brukte laser høres jo ålreit ut... Tusen takk for svar ihvertfall[:D]

ORIGINAL: Labambie

¨

hva var din grunn til å ta dem? Var du veldig frem og tilbake om du ville ta dem eller ? Jeg er så usikker.. Jeg sliter ikke med halsbetennelser, virus osv... men har ofte litt vondt for å svelge også lukter det ja, grusomt av ånden min til tider [:'(]

Mange luftveisinfeksjoner generelt, pluss halsbyller en gang. Usikker var jeg vel ikke egentlig, for jeg trodde ikke det skulle være SÅÅÅ vondt. [&o]

Mange luftveisinfeksjoner generelt, pluss halsbyller en gang. Usikker var jeg vel ikke egentlig, for jeg trodde ikke det skulle være SÅÅÅ vondt. [&o]

skjønner... [&:]

Back
Topp