tañnkjøttsykdommer

MiaDenPia

Elsker forumet
Har fått hovent tannkjøtt, og mer synlige tannhalser og det klør (sistnevnte begynte idag)

har pusset grundig den siste tiden men ikke vært flink med tanntråd/ tannpirkere

hadde ikke problemer med tannkjøttet i barndommen men etter att jeg fikk rettet en skjev tann (regulering ) begynte det , virker som att tennene sitter så tett sammen nå att det legger seg mat rester i mellom tennene lett.... som tannbørsten tilsynelatende ikke får tatt ...

har tannlege time på torsdag, men noen som har Vært borti noe liknende .... Hvordan løste dere det? (har fortsatt regulering på baksiden av tennene , både oppe og nede for å hindre att tennene flytter seg igjen )

bruker nå tannpirker hver kveld (begynte for 2 dager siden )

og pusser med elektrisk tannbørste (har gjort det lenge)



Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Jeg sleit mye med tannkjøttet (sliter litt med alt mulig -teite nedsatte immunforsvar) og bruker hydrogenperioksyd -ca 1/4 av korken blandet ut i en glass vann- som munnskyllemiddel en gang i uka, skyller med vanlig munnskyllevann etterpå og hver dag ellers. Fikk rådet av en tannlege for lenge siden og det har holdt tannkjøttproblemene i sjakk :)

Godt du skal til tannlegen på torsdag, vondt i tenner/tannkjøtt er noe drit :confused:
 
Jeg sleit mye med tannkjøttet (sliter litt med alt mulig -teite nedsatte immunforsvar) og bruker hydrogenperioksyd -ca 1/4 av korken blandet ut i en glass vann- som munnskyllemiddel en gang i uka, skyller med vanlig munnskyllevann etterpå og hver dag ellers. Fikk rådet av en tannlege for lenge siden og det har holdt tannkjøttproblemene i sjakk :)

Godt du skal til tannlegen på torsdag, vondt i tenner/tannkjøtt er noe drit :confused:
må du få det på resept? jeg har brukt noe som heter corsodyl tidligere etter anbefaling fra tannlegen men den kan vist bare brukes i korte perioder av gangen

ja helt ring, det er noe drittq

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
må du få det på resept? jeg har brukt noe som heter corsodyl tidligere etter anbefaling fra tannlegen men den kan vist bare brukes i korte perioder av gangen

ja helt ring, det er noe drittq

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Nei, trenger ikke resept :) mulig du må spørre etter det (her på apoteket har de det gjemt på bakrommet) :)
 
Har fått hovent tannkjøtt, og mer synlige tannhalser og det klør (sistnevnte begynte idag)

har pusset grundig den siste tiden men ikke vært flink med tanntråd/ tannpirkere

hadde ikke problemer med tannkjøttet i barndommen men etter att jeg fikk rettet en skjev tann (regulering ) begynte det , virker som att tennene sitter så tett sammen nå att det legger seg mat rester i mellom tennene lett.... som tannbørsten tilsynelatende ikke får tatt ...

har tannlege time på torsdag, men noen som har Vært borti noe liknende .... Hvordan løste dere det? (har fortsatt regulering på baksiden av tennene , både oppe og nede for å hindre att tennene flytter seg igjen )

bruker nå tannpirker hver kveld (begynte for 2 dager siden )

og pusser med elektrisk tannbørste (har gjort det lenge)



Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Ofte betennelse i tannkjøttet, går som regel over - men av og til må jeg ha antibiotika


Når jeg har forkjølelse eller annen betennelse i kroppen kommer det og raskt


♡Overgangen feb/mars♡
 
Her har det gitt seg etter en stund ved at jeg har pusset ekstra godt og så brukt munnskyll. Men er nok lurt at du har tannlegetime sånn at du får råd fra en ekspert. Jeg har såpass til tannlegeskrekk at jeg gjør det jeg kan for å unngå det :-/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Du har ikke tannsten da? Jeg hadde veldig hovent tannkjøtt som ofte blødde, jeg fjernet tannstenen hos tannlegen og vips så var det ikke hovent lenger. :) Jeg har ekstremt tette tenner og MÅ bruke tanntråd og skyll eller så er det tilbake igjen med en gang. Jeg hadde tannstenen under tannkjøttet så jeg så det ikke når jeg så i speilet.
 
tannlegen sjekket grundig og sa det var mye bedre enn sist, ingen hull heller .... Han tok flere bilder ..... jeg må bare fortsette med tannstikker og pusse grundig så vil jeg holde det i sjakk sa han

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Back
Topp