Svar på tråd

B1 - 22.02.25

V er et helt år gammel og med det kommer siste månedlige oppdatering og blir nok heller en årlig greie. Nå har M vært tilbake i jobb i halvannen måneds tid og jeg og V har funnet vår rytme i hverdagen ‘hjemme alene’. Som regel våkner V i 08.30-tiden og da er det opp av sengen, på med tørr bleie og klær. Etterfulgt av tannpuss og frokost. Ofte setter jeg da på Babblarna eller Poppeloppane slik at V har litt selskap i det mens jeg får kommet meg i klærne og spist frokost selv. Jeg liker å få kjørt en klesvask tidlig på dagen som V elsker å dra ned før jeg er ferdig å henge opp så i det siste har jeg måtte lukke døren slik at jeg får gjort meg ferdig og det er ikke populært. Av og til tar vi oss en tur ut og over på butikken for å handle i beste permisjons- og pensjonisttid slik at vi slipper større folkemengder. Som regel sovner V på veien hjem og da er klokken rundt 12 +/- 1t. Jeg kjører derfor bare V i vognen videre ut på terrassen også soves det der. Det fungerer altså så bra så det er helt fantastisk at vi har fått innført. Det blir som regel bare den ene luren men det er i hvertfall bedre enn ingen lurer.

Størrelsen på matporsjonene som spises har nærmest eksplodert den siste måneden og nå er vi ofte oppe i fire måltider pluss pupp morgen og kveld. Appetitten er med andre ord på topp og det smakes på alt mulig. V er fortsatt ikke middagsglad men smaking, det skjer. Vi trenger ikke lenger å stå opp på nattestid for å mate så det er fint men det er fortsatt mye urolig søvn noe som tærer noe helt sinnsykt på, men vi holder ut.  Det varierer veldig fra natt til natt men det er ikke sjeldent vi samsover med en urolig propell hele natten.

Ellers er det o store den siste måneden at V er blitt en racer til å gå med støtte og kan nå stå uten å holde seg, samt gå noen skritt uten støtte. Det virker som at V synes det er så stas og det er altså koselig å se hvordan ansiktet lyser opp når V får det til. Det bables mye og nå sies det ganske tydelig mamma og dadda. Utviklingen den siste måneden har virkelig vært stor og det er kjempestas. V har også blitt helt ekstremt mammadalt etter at M begynte på jobb igjen noe som er ganske uvant. Jeg har egentlig følt at M og V har vært uadskillelige hele veien så at V plutselig bare vil til meg synes jeg nesten er sårt på M sine vegner men det er nok bare en fase.

Musikk er fortsatt gøy og enhver rytme eller sang vi kommer over digger V ved å gynge i takt. Egentlig ganske kult og noe jeg er ganske sikker på at er M sin fortjeneste. Siste uken har M hatt avspasering og samtidig vært syk så det har blitt mye innetid til tross for fantastisk vær ute. Egentlig skulle M ha jobbet i dag, men siden han er syk så er han hjemme sammen med oss. Noen ganger er det litt digg at det blir som det blir for denne helgen hadde blitt lang om vi skulle vært hjemme alene hele helgen. Feiring blir først i mars, kombinert med M sin 32-årsfeiring.

Siste nytt er at vi har bestemt oss for å begynne tilvenning i barnehage i uken etter påsken, uke 17. Det vil si i slutten av april. Da vil V være 14 måneder gammel og vi tror det er et passelig tidspunkt å begynne. Jeg håper det blir en suksess for både V og oss. Litt vemodig men samtidig føles det rett å sende i barnehage. Sosialiseringen med likealdrende er jo superviktig og den tenker jeg at V får på plass der. Vi grugleder oss til de neste månedene men tror og håper det blir veldig bra☀️

Back
Topp