Tøyservietter - bruk eller pynt?

Bruke. Ønsker meg fine tøyservietter i fremtiden, og det er jo til for å brukes.

Enig med deg :) Jeg har bestilt fra HM nå, håper de er like fine i virkeligheten, de er ikke så dyre som mange andre :)
 
Bruk!

Men jeg opplever at flertallet som.vi har på besøk ikke tørr bruke dem...

Ja ikke sant! Det jeg også er redd for at skal skje her... får vel bare åpne bordsettingen med å si at serviettene kan brukes...
 
Ja det er sant. Men jeg ville ha røde til jul :)
Skjønner det.

Jeg har rød duk til jul og kunne godt hatt hvite, men vi får se om jeg skaffer det eller om det blir papir i år også.

Sliter vel rett nok med rød duk til den størrelsen bord jeg antar vi skal ha i år. Det har jeg ønsket meg i mange år og får bare duker i andre format. År etter år får jeg duk til 2 klaffer eller ingen klaffer, mens jeg trenger til 1.
 
Vi kjøpte tøyservietter til bryllupet. Hvite. De ble brukt, og det var jo tanken også. Men det jeg ikke visste var at en av rettene var krydret med karri, så over halvparten av serviettene har gule flekker på seg. Men ingen panikk, jeg har kjøpt inn tøyfarge og nå minnet denne tråden meg på at jeg jo skulle farge serviettene. Hadde glemt det litt av. Vi har såpass mange servietter at jeg tenker vi tar en tredjedel og farger røde til jul. En tredjedel kan bli helt gule til påske (de som var værst utsatt for karri...) og de som overlevde og forble hvite kan vi ha hvite helt til de ender opp med å måtte farges.
 
Vi kjøpte tøyservietter til bryllupet. Hvite. De ble brukt, og det var jo tanken også. Men det jeg ikke visste var at en av rettene var krydret med karri, så over halvparten av serviettene har gule flekker på seg. Men ingen panikk, jeg har kjøpt inn tøyfarge og nå minnet denne tråden meg på at jeg jo skulle farge serviettene. Hadde glemt det litt av. Vi har såpass mange servietter at jeg tenker vi tar en tredjedel og farger røde til jul. En tredjedel kan bli helt gule til påske (de som var værst utsatt for karri...) og de som overlevde og forble hvite kan vi ha hvite helt til de ender opp med å måtte farges.

Forsøkt kloring?
 
Vi kjøpte tøyservietter til bryllupet. Hvite. De ble brukt, og det var jo tanken også. Men det jeg ikke visste var at en av rettene var krydret med karri, så over halvparten av serviettene har gule flekker på seg. Men ingen panikk, jeg har kjøpt inn tøyfarge og nå minnet denne tråden meg på at jeg jo skulle farge serviettene. Hadde glemt det litt av. Vi har såpass mange servietter at jeg tenker vi tar en tredjedel og farger røde til jul. En tredjedel kan bli helt gule til påske (de som var værst utsatt for karri...) og de som overlevde og forble hvite kan vi ha hvite helt til de ender opp med å måtte farges.

Så lurt! Glad for å se at de kan reddes på forskjellige måter :D Hvor kjøpte du?
 
Skjønner det.

Jeg har rød duk til jul og kunne godt hatt hvite, men vi får se om jeg skaffer det eller om det blir papir i år også.

Sliter vel rett nok med rød duk til den størrelsen bord jeg antar vi skal ha i år. Det har jeg ønsket meg i mange år og får bare duker i andre format. År etter år får jeg duk til 2 klaffer eller ingen klaffer, mens jeg trenger til 1.

Er det mulig.. spørs om ikke du bare må gå til innkjøp selv da :p

Jeg er vokst opp med hvit duk på julaften, klarer ikke å endre det heller. Så det blir hvit duk og røde servietter heller :)
 
Så lurt! Glad for å se at de kan reddes på forskjellige måter :D Hvor kjøpte du?
Jeg kjøpte de brukt på finn.no :joyful: Aner ikke hvor de kommer fra, men synes jeg skimter en IKEA-logo bak sømmen på enkelte av de. Lappene var klippet av da jeg overtok de. Klarte ikke å finne tøyservietter fra IKEA nå heller, så mulig det er noen gamle servietter fra flere år tilbake.
 
Jeg kjøpte de brukt på finn.no :joyful: Aner ikke hvor de kommer fra, men synes jeg skimter en IKEA-logo bak sømmen på enkelte av de. Lappene var klippet av da jeg overtok de. Klarte ikke å finne tøyservietter fra IKEA nå heller, så mulig det er noen gamle servietter fra flere år tilbake.

Åja så greit :D
Jeg fant heller ikke på IKEA, så det ble HM på meg :)
 
Jeg dekker på med tøyservietter og håper da virkelig at det blir brukt :)
Ser noen synes det er "for fint", men da får de hente seg litt tørkerull om de ikke klarer å bruke tøybiten ;)
 
Er det mulig.. spørs om ikke du bare må gå til innkjøp selv da :p

Jeg er vokst opp med hvit duk på julaften, klarer ikke å endre det heller. Så det blir hvit duk og røde servietter heller :)
Spørs det.

Åpenbart ikke en lett størrelse for først ga mamma meg feil og så gjorde svigermor det året etterpå selv om jeg da poengterte fjorårets feil... Altså, kjekt med duk til 2 klaffer, bord på 3,50 til 1. Juledag når yngste har bursdag.

Men julaften er vi ikke så mange 3 meter holder selv om 2,50 er lite om vi har gjester.
Maten tar jo en del plass og vi er 5 i familien selv.
 
De er i lin, og leste at lin ikke tåler kloring.
Ville kanskje forsøkt med en? I tillegg til solbleking, som er meget effektivt, men litt feil årstid....
 
Ville kanskje forsøkt med en? I tillegg til solbleking, som er meget effektivt, men litt feil årstid....
Jeg prøvde med sånn glycerin, eller hva det heter. Skulle vist være så fantastisk, i tillegg til kokevask. Noe ble svakere, men karriflekker sitter veldig godt. Så godt faktisk, at jeg tenker å farge med gurkemeie for å få de helt gule. Det blir jo også et interessant prosjekt å se om jeg får til :)
 
Back
Topp