Tøysedoktor...

Grynet2

Glad i forumet
VIP
Var hos legen i dag. Er 16+4. Han mente bestemt jeg burde kjenne liv etter hvert. Fra uke 20 hver dag. Har kjent noe bobling, men ikke sånn at jeg bestemt kan si at DER kjente jeg liv :-) I en bisetning sa han at fosteret var ca 600(!) gram! På Babyverden står det ca 135 gram, jeg velger å tro at det er litt mer riktig...?:)

Sent from my iPhone using BV Forum

600g er jo i uke 24 +/-, ikke nå...

135g høres mer rett ut i uke 16 ja :-P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Haha!! Ja det er litt av en tøysedoktor :P Du kan trøste deg med at fastleger flest ikke kan sååå mye om svangerskap! :)

Hehe... Men det verste er at han fremstår som at han har skikkelig peiling :p

Var hos legen i dag. Er 16+4. Han mente bestemt jeg burde kjenne liv etter hvert. Fra uke 20 hver dag. Har kjent noe bobling, men ikke sånn at jeg bestemt kan si at DER kjente jeg liv :-) I en bisetning sa han at fosteret var ca 600(!) gram! På Babyverden står det ca 135 gram, jeg velger å tro at det er litt mer riktig...?:)

Men utenom litt surr i talla, er han en hyggelig doktor, og føler du at du/dere kan stole på han og snakke med han? :)

Hehe... Men det verste er at han fremstår som at han har skikkelig peiling :p

Haha! Han er rett og slett helt på bærtur :P Det hadde vært mer riktig å si at den lille veier 60g istedenfor 600g ;) Uff, jaja, bra du vet bedre, så får du heller glede deg til neste konsultasjon og hvilke "sprell" han kommer med da ;)

Men utenom litt surr i talla, er han en hyggelig doktor, og føler du at du/dere kan stole på han og snakke med han? :)

Ja, han har ellers vært helt super! Virkelig forståelsesfull og har tatt meg alvorlig. Helt topp :) han er en sånn lege som kan ringe for å spørre om det går bra :-)

Ja, han har ellers vært helt super! Virkelig forståelsesfull og har tatt meg alvorlig. Helt topp :) han er en sånn lege som kan ringe for å spørre om det går bra :-)

Herlig! Heldig du. Oh! Kanskje han mente at hele livmora med baby veier 600g?

I en bok jeg leser litt i står det at man kan kjenne liv allerede fra uke 18 hvis man har født tidligere. Hvis det er første graviditet står det at man må smøre seg med tålmodighet til ca uke 20... Og 600 g er uke 24 ja! Så mye rart man skal få høre... ;-)

Han mente sikkert hele røkla inni deg. Med livmor og vann og foster :)

Hmm... Ja, det kan hende. Han prater litt gebrokkent, så det er godt mulig vi misforstår hverandre i ny og ne ;)

Hmm... Ja, det kan hende. Han prater litt gebrokkent, så det er godt mulig vi misforstår hverandre i ny og ne ;)
Samme problemet med min lege! Han er noe tysk/amerikaner av noe slag :P

Back
Topp