Tøybleier..

_marie_

Elsker forumet
E d nogen her inne så bruge tøybleie? Minne å huska at Sløvhilde (krokodillemor) he brukt..

E bare litt nysgjerrige i forhold te sånne alt-i-ett-bleie.
Fekk en rosa BumGenuius Økologisk bleia når Selma blei 1 år. He kun brukt na 1 gong, men vurdere å evt kjøba marr. E lettare iforhold te vasking å ha fleire[:)]

Men lure på om nogen her he nogen erfaringa m disse bleiene? Evt andre tøybleie..
Forstår ikkje heilt d der m innlegg/rispapirgreiene[8|]

Og evt kor mange bør en ha?

Eg har ingen erfaring med tøybleier, men syste mi brukar det er fornøydd med det[:)]
Rispapir er for å lettera kunne fjerna bæsjen frå bleia slik eg har forstått det. Då heng bæsjen i papiret i staden for i bleia.

Jeg følte meg fristet til å svare i denne tråden selom jeg ikke hører til her[:D]

Vi er tøybleiebrukere på fulltid, og det er vi strålende fornøyd med. Snuppa har brukt tøybleier siden hun var 4 mnd.
Vi bruker mest formsydde med PUL sperrelag, men vi har også en del lommebleier og AIO (alt i ett) har vi kjøpt inn til barnehagebruk..
Har ikke erfaring med Bum Genius AIO, men har en BG lommebleie og bruker BG formsydd som nattbleier. Er strålende fornøyd med disse, så jeg regner med at AIO også er det.

Innlegg putter man i bleia for bedre asorbering av væske, og rispapir brukes til å fange opp bæsjen slik at selve bleien ikke blir så tilgriset[:)]

Legger med en strålende link som hjalp meg veldig når jeg skulle starte med tøybleier..

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=6148315&mpage=1&key=t%c3%b8ybleier�

Ellers anbefaler jeg å melde deg inn i tøybleieforumet på tettinntil.no, der treffer du pa mange strålende damer med masse erfaring når det gjelder tøybleier!![:D]

Har selv aldri angret på at vi valgte tøybleier!!

Lykke til!!

Vi bruker formsydde bleier. Vi har vært veldig fornøyde med det, men da man trenger et ekstra sperrelag utenpå er det mange som synes det er tungvint.

Vi begynte med rispapir, men synes ikke det var så mye til hjelp. Vi skyller bleia i do med dusjhodet (som da ikke er så langt fra do selvfølgelig).

Tusen takk for oppklarende svar, jenter[:D]

Friste veldig å kjøpa inn litt å testa ud. He som sagt ei Bum Genius (økologisk) å syns den virke veldig bra..
Gjenstår å få overtalt mannen, men[8|] Kan bare handla inn så får han bruka om han vil[8D]

Et tips: BIR i enkelte kommuner gir 1000 kroner i støtte til de som kjøper tøybleier. Du må da sende inn søknadsskjema og kvittering på kjøp av tøybleier.

Jeg vurderer også å prøve tøybleier, så kan jo handle inn noen for å prøve, siden man får pengene igjen.

Back
Topp