Tøybleier

Travel mamma

Gift med forumet
Jeg synes tøybleiene er så store  og tykke.. når bleien sitter på så kan ikke barnet ta beina skikkelig sammen for det er så mye bleie imellom. hvordan synes dere tøybleiebrukere det er ? det med å vaske på bæsjebleier o.l , huff nei. ikke for meg.

Syns det går helt fint jeg :)

Har funnet en "up & go" variant av tøybleier som heter itti bitti. Den er litt dyr, men veldig søt.

Bæsjen i bleia kaster jeg. og da det var MM-bæsj så gikk det jo skylleprogram før vaskinga, så det var ikke noe problem.

Synes tøybleier er helt topp her[:)]. bæsjen går jo i do. Så det tar dassen seg av.

Jeg syns tøybleier er herlig, en av grunnene er at bæsjen havner i do og ikke i en bleie på badet eller andre steder[:'(] Ang det med at de er store, så syns ikke jeg det, gutten min beveger seg flott og tøybleieunger går like tidlig/sent som papirbleieunger. 

Det er mer helsemessig å beina så langt fra hverandre fikk jeg beskjed om på HS. Det er visst bedre for hofteutviklingen, og du kan trøste deg med det at den lille hadde sagt i fra hvis han ikke hadde det greit i bleiene[:)]

Så vidt jeg har fått med meg skal det være bedre med tøy både for rygg og hofter selv om det kanskje ikke ser slik ut for oss voksne. Bruker dere tøybleier eller er dette bare synsing fra din side?

Hadde aldri noe problemer med bæsjebleier, bare tok ut rispapiret med bæsjen i og kastet det i do. Hadde ikke bæsj rett i bleien.

Bæsjen går jo i do, så det er ikke noe problem[;)]. En av legene der jeg jobber anbefaler faktisk tøybleier til barn som kommer for å sjekke om de har mulig hofteleddsdysplasi, nettopp fordi de er breiere i skrittet og derfor gir en god og naturlig stilling for hofteleddene. Da andre legene anbefaler bare enten dobbel engangsbleie eller å gå opp en bleiestørrelse for å få samme effekten. Men denne ene legen er vi veldig fornøyde med[:)].

Dessuten er vi jo veldig mange her som har vokst opp med tøybleier, vi er verken mer hjulbeinte eller utviklet oss senere enn andre.

Hvis bleia er "for stor" mellom bena, så kanskje man burde prøve en mindre størrelse?

Når ungnene mine har på seg bleier tilpasset deres vekt, sitter de minst like nett og fint som papirbleiene[:)]

Og bæsjen, den går i do og vaskemaskin har vi også[:)]

Har aldri brukt noe annet, så jeg vet ikke hvordan han ville sett ut med papirbleier da, men synes tøy fungerer fint jeg.

Her er det ikke slik at bæsjen kastes i do da, mm-avføring er for flytende synes jeg. Men det aller meste av det går i do likevel, via potta, so who cares? (eller, egentlig, han har bar bæsja på potta en gang da, i dag, tidligere har vi holdt ham over vasken)

Vi har vaskemaskin som vasker bleiene, men før vi begynte å holde over vasken så ble det jo en del bleier som vi valgte å skylle av litt da. Men det er null problem, synes nå vi.

Jeg tviler sterkt på at bleien hindrer ham i å utvikle seg, og de aller fleste i min generasjon har da vokst opp uten å ha blitt skadet av tøybleier i alle fall. Og våre tøybleier var stort sett tykkere og bredere (og våtere) enn dagens løsninger...

Back
Topp