Spinnelill
Forumet er livet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
JuniJubel2021
Juligull2021
Septemberlykke 2024
Noen flere som skal bruke tøybleier til det nye familiemedlemmer? Jeg gleder meg så til å finne fram nyfødtbleiene igjen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tøybleier her! Sist startet vi da plikten var 9 mnd, gleder meg til å starte tidligere denne gangen (og prøve knekke brettiskoden!)
Mange barnehager synes ikke det er noe problem, bare man holder seg til samme bleiesystem (f.eks lommebleier), og har våtposer for å oppbevare brukte bleier. Vår barnehage har desverre vært ganske negative til det, selv om vi har tøybleiestøtte i kommunen... Har ikke orka å ta opp kampen, særlig siden samboeren foretrekker engangs. Men banner litt innvendig hver gang jeg må handle engangs på butikken Men vi sender knotten i barnehagen med tøybleie på om morgenen, så tar de på engangs ved første skift.Jeg kunne godt tenke meg å prøve dette, synes det er et fint miljøtiltak. Dere som har brukt det før, hvordan gjør dere det når barnet begynner i barnehagen? Regner med at de kanskje må ha vanlige bleier da?
Er en del ulike typer bleier. Jeg brukte mest nyfødtbleier i starten, mest fordi jeg ikke fikk til brettebleier helt og så har vi brukt one size lommebleier etter det. Bruker dem fortsatt på han på snart 2. Under er noen av nyfødtbleiene våre, samt noen ammeinnleggHvordan fungerer det egentlig? vurderer det litt siden nr 2 hadde så mye utslett og tålte ikke helt bleier i starten +det er sikkert 3 ganger dyrere med bleier i dk enn i Norge, så veldig bleiepris luksus i Norge
Takk for svar! Ser for meg at flere barnehager kan sette sett litt på bakbeina der, ja. Har jobbet i barnehage selv, og der fikk alle samme. Har lest at barn med tøybleier statistisk sett også slutter med bleier tidligere, og det er jo også veldig bra tenker jeg.Mange barnehager synes ikke det er noe problem, bare man holder seg til samme bleiesystem (f.eks lommebleier), og har våtposer for å oppbevare brukte bleier. Vår barnehage har desverre vært ganske negative til det, selv om vi har tøybleiestøtte i kommunen... Har ikke orka å ta opp kampen, særlig siden samboeren foretrekker engangs. Men banner litt innvendig hver gang jeg må handle engangs på butikken Men vi sender knotten i barnehagen med tøybleie på om morgenen, så tar de på engangs ved første skift.