Tøybleier

Hun D

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Vurderer å bruke tøybleier :dummy::dummy1:

er det noen som har noe erfaring med å bruke tøybleier på nyfødt og når de blir litt større?

Hvilken type bleie synes dere funket best? Og ikke mist de posene for etter bruk, før vask?

Noen som har noen gode råd? :happy:
 
Jeg har ikke brukt det, nen flere i forrige termingruppe sverger til tøybleier. Litt nysgjerrig og litt skeptisk selv... Får støtte fra kommunen til innkjøp her, så kanskje vi skal prøve. Men nå er mannen bare skeptisk, selv om han er aktiv motstander av forsøplibg og plast!
 
Jeg brukte tøybleier med førstemann og delvis med nummer to. Denne gangen tviler jeg på at jeg bruker tøybleier. Mest fordi det allerede er vel mye klesvask i familien og jeg er litt latere nå. Men digger tøybleier altså.

Brukte mest lommebleier.
 
Vi har brukt tøybleier på vår. Begynte ikke før etter fast føde, da. Hehe. Har brukt lommebleier og litt cover. Kommer til å bruke tøybleier på denne babyen også :)

av våtposer har vi brukt billige jeg har kjøpt på eBay og sånt.
 
Svigermor «av alle» har tidligere gitt uttrykk for at hun mener tøybleier er bra. Brukte vel det på sine egne:p Mitt håp, dersom sambo er enig i at vi skal prøve tøybleier, er at svigermor er ivrig på å sponse:p Kommunen her sponser vel 500kr, ikke all verden akkurat..
 
Brukte tøybleier til fjerdemann, men husker ikke når vi starta med det. Hun var hvert fall ikke kjempe liten, men under 1 år. Syns Ai2 og lommebleier var greie. Hadde også noen med innlegg oppi som bare måtte vaskes. Hadde en del våtposer I ulike størrelser, greit å ha en svær på badet lukka/med lokk, så man bare kan helle de inn i maskina for vask. Vi slutta med det da hun starta i bhg ved 15 mnd. Kommer ikke til å bruke tøybleier denne gangen tror jeg, men vil heller prøve ut eliminasjonskommunikasjon (EC). Ei i forrige barselgruppa gjorde det sammen tøybleier, og det var mye mindre stress med bleiene enn for oss som fikk skikkelige ladninger i de titt og ofte.
 
Brukte tøybleier til fjerdemann, men husker ikke når vi starta med det. Hun var hvert fall ikke kjempe liten, men under 1 år. Syns Ai2 og lommebleier var greie. Hadde også noen med innlegg oppi som bare måtte vaskes. Hadde en del våtposer I ulike størrelser, greit å ha en svær på badet lukka/med lokk, så man bare kan helle de inn i maskina for vask. Vi slutta med det da hun starta i bhg ved 15 mnd. Kommer ikke til å bruke tøybleier denne gangen tror jeg, men vil heller prøve ut eliminasjonskommunikasjon (EC). Ei i forrige barselgruppa gjorde det sammen tøybleier, og det var mye mindre stress med bleiene enn for oss som fikk skikkelige ladninger i de titt og ofte.

Hva er eliminasjonskommunikasjon? :p
 
Hva er eliminasjonskommunikasjon? :p
At man leser babyens signaler og holder han/henne over toalettet eller vasken eller ei potte (hva som helst) og så tisser og bæsjer babyen der. Det tar litt tid da, men som jeg forstod så tok hun han på toalettet hver gang han hadde sovet, før og etter mat etc og til slutt var hun kvitt alle bæsje bleiene veldig tidlig. Hun skifta også tøybleie på han med en gang han event tissa i den. For uhell skjer jo, man er jo ikke bare hjemme som regel. Du kan sikkert finne mye info ved å Google. Må sette meg inn i dette på nytt kjenner jeg.
 
Jeg har brukt tøybleier på nr 2, veldig fornøyd med det. Bruker mest lommebleier. Nå bruker vi deltid, tøybleier hjemme og engangsbleier i bhg. Var ikke noe problem med vaskingen når vi var i permisjon, men syns det ble litt mer stress når vi begynte i jobb begge to. Men tenker litt er bedre enn ingenting.
 
Back
Topp