Tøybleier?

Femme Fatale

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Er det noen andre her som har tenkt å bruke tøybleie, eller som har brukt det før?

Er det noen andre her som har tenkt å bruke tøybleie, eller som har brukt det før?
Jeg brukte tøybleier på sønnen min:)
Vi måtte bruke tøybleier for han var allergisk mot noe som var i engangsbleiene(han mista hud og fekk store sår). Jeg opplevde det som litt stress for det kom raskere lekkasjer selv om jeg brukte både bambus og andre i innlegg i bleiene. Fordelen er jo at bleiene er mye søtere og en sparer SINNSYKT i penger! Bleiene er dyre i innkjøp med i det lengre løp er det billigere en engangs.
Noen kommuner har også pengestøtte om en velger å bruke tøybleier :)

Jeg skal bruke tøybleier. Har endel liggende fra en venninne. Gleder meg så masse. Tenker hovedsaklig å bruke brettebleier/prefolds og ullsperrelag første halvåret i alle fall. Jeg er veldig glad i flergangsbruk, og vil ikke tenke på hvor mye søppel en unge produserer i form av bleier i løpet av en bleieperiode!

Jeg skal også tøybleie lille. Brukte tøybleier sist, og falt helt for det, men da starta vi ikke før rundt 11 mnd, så nå gleder jeg meg til tidlig oppstart

Har veldig lyst til å bruke tøybleier, men vurderer vanlige bleier helt i starten når baby må byttes på tusen ganger i døgnet. Men det er jo litt ekstrajobb med tøybleier da, håper jeg/vi har ork til det :rolleyes: Hvor mange tøybleier /innlegg burde man ha? Min kommune gir forresten 1000 kr i støtte mener jeg å huske :)

Jeg har vært veldig interessert i dette pga avfall. Har dere noe nyttig info til en som vurderer det? Noen merker som er gode/dårlige f.eks? Hvor kjøper dere? Setter stor pris på alt dere måtte ha å si om det! :happy:

Jeg har vært veldig interessert i dette pga avfall. Har dere noe nyttig info til en som vurderer det? Noen merker som er gode/dårlige f.eks? Hvor kjøper dere? Setter stor pris på alt dere måtte ha å si om det! :happy:
Sniker. Er tøybleiefrelst. Kjøper på Tøybleietorget på Facebook (der er det veldig stor aktivitet), og på Lillegull tøybleier (veldig bra utvalg) og på Gåsungen og Minie.no (ligger i Danmark men har mva inkl i prisen og billig frakt). Har også kjøpt direkte fra produsent av merker jeg liker særlig godt.

Det absolutt meste som er produsert i EU og USA er veldig gode bleier. Smartbottoms, Totsbots, Little Lamb, Milovia, Mommy Mouse, Bumgenious, og merker som GroVia, Bambino Mio og Blueberry er også veldig bra. Det som er rimeligere er såkalte «Kinableier», bleier produsert i Kina og som er veldig rimelige. Pris reflekterer ofte kvalitet. Men mange er kjempefornøyde med de også...

Ikke alle bleier sitter like godt på alle barn. Så det kan være greit å låne en pakke fra tøybleiegrupper enten lokalt eller fra Facebook. Eller kjøpe litt diverse nytt.

For eksempel til start: en dream diaper 2.0 fra Smartbottoms, en Totsbots og en GroVia ONE, en lommebleie fra Milovia og en fra Mommy Mouse, et bleietrekk fra Mommy mouse og et fra Bambino Mio. Da har du 7 bleier, og bleietrekkene kan som regel brukes to/tre ganger. Så ca 10 bleier blir det, og da får du virkelig testet mye! Av innlegg til lommebleier og bleietrekk kan du kjøpe litt ymse forskjellig eller bare klippe opp en gammel håndduk og bruke. Kjøp brukt først, finn noen favoritter og kjøp heller favorittene nye til fullpris.

For eksempel til start: en dream diaper 2.0 fra Smartbottoms, en Totsbots og en GroVia ONE, en lommebleie fra Milovia og en fra Mommy Mouse, et bleietrekk fra Mommy mouse og et fra Bambino Mio. Da har du 7 bleier, og bleietrekkene kan som regel brukes to/tre ganger. Så ca 10 bleier blir det, og da får du virkelig testet mye! Av innlegg til lommebleier og bleietrekk kan du kjøpe litt ymse forskjellig eller bare klippe opp en gammel håndduk og bruke. Kjøp brukt først, finn noen favoritter og kjøp heller favorittene nye til fullpris.

tusen takk for fyldig svar!

Anbefaler å følge tøysnappen på Snapchat. Der legger tøybleiebrukere ut masse nyttig info, og en kan spørre og grave fra folk som er «i felten». Har fått masse praktiske tips der!

Anbefaler å følge tøysnappen på Snapchat. Der legger tøybleiebrukere ut masse nyttig info, og en kan spørre og grave fra folk som er «i felten». Har fått masse praktiske tips der!

Prøvde å søke opp tøysnappen, men finner den ikke. Heter den noe annet?

Back
Topp