Tøybleier

Pocolocoen

Flørter med forumet
Tilgangsansvarlig
Påskekyllingene 2020
Noen flere som kommer til å bruke tøybleier her inne?

Hadde ingen erfaring med dette før vesla ikke tålte vanlige bleier og fikk masse stygge utslett. Startet med tøybleier på henne når hun var ca 4 mnd. Veldig fornøyd med å bruke det og har planer om å bruke det på aprilbabyen også :Heartred skånsomt for miljøet og billigere (om man ikke får helt dilla da :p )

Mannen gleder seg også til å kjøpe masse kule print:)

Vi kommer nok til det. Byttet til tøy ved 3/4 mnd sist.

Men denne gangen kommer vi nok ikke til å ta kampen om tøy i bhg

Vi kommer nok til det. Byttet til tøy ved 3/4 mnd sist.

Men denne gangen kommer vi nok ikke til å ta kampen om tøy i bhg

Hadde ikke sånn stor kamp med bhg sist. Kommer nok til å være samme bhg så tror det går fint her. Gir de ferdig stappa bleier med borrelås eller knapper og våtpose :p

Jepp, vi skal bruke tøybleier. Jeg bruker tøybind selv og synes det er ubeskrivelig mye bedre enn plast, så å bruke plastbleier på babyen er ganske utenkelig for meg.

Jeg prøvde meg med tøy på nr 2 fra han var 3-4 mnd. Fikk det ikke helt til. Viste seg at jeg hadde overproduksjon av melk, som var skyld i ørten fjorten pesto-bæsjebleier hver eneste dag. Så kan hende opplevelsen hadde vært anderledes om ikke det var for det :-)

Jeg brukte tøybleier og delvis EC sist, kommer til å gjøre det samme nå. Så deilig med bleiefri toåring mens andre skifter bæsjebleier :p

Jeg brukte tøybleier og delvis EC sist, kommer til å gjøre det samme nå. Så deilig med bleiefri toåring mens andre skifter bæsjebleier :p
Fikk du toåringen til å slutte med bleier pga tøybleier? :)

Fikk du toåringen til å slutte med bleier pga tøybleier? :)
Nja, det var vel helst pga delvis EC (eliminiasjonskommunikasjon/ babypotting). Tok mini på do ved hvert bleieskift samt etter soving og måltider. Men for egen del var nok bruk av tøybleier ekstra motivasjon, da mini ikke bæsjet I bleie fra rundt 6 mnd. Jeg slapp å vaske bæsjebleier og å vaske bæsj av baken til et barn som var opptatt av alt annet. Mye fredeligere å sitte på do og tulle /leke :)

i tillegg synes jeg engangsbleier (og bind) stinker, så godt å slippe lukten :)

Hvordan er det praktisk sett med tøybleier? Ser for meg masse avføring i vaskemaskinen, og lagre på bleiene før vask må jo også gi mye godlukt? Vil gjerne prøve det om det ikke er alt for tungvint

Jeg har ei søster som har holdt på med tøybleier til sine to. Det er sikkert kjempefint i teorien, men når våte tissebleier ligger rundt omkring å stinker får man helt avsmak. Hun bruker tøybind også for å gjøre saken verre. Sålenge man vasker så er det sikkert fint. Jeg derimot skal gå for plastbleier. De kaster jeg i søppla når jeg er ferdig med de. Får oppkast i munnen av å tenke på tøybleier og bind.

Hadde ikke sånn stor kamp med bhg sist. Kommer nok til å være samme bhg så tror det går fint her. Gir de ferdig stappa bleier med borrelås eller knapper og våtpose :p

Heldig! Det er ikke alle som er så medgjørlige. Vi tok kampen i lang tid og fikk gjennom at de skulle fortsette, men til slutt klarte de ikke sette på blekende uten å lage sår, så da kunne vi ikke lenger fortsette, og ungen ville ikke ha de på lenger fordi han assosierte det med smerte... Hadde bare borrelåsbleier i bhg. Tootsbots og miosolo. Hvor vanskelig kan det bli liksom?

Jeg har ei søster som har holdt på med tøybleier til sine to. Det er sikkert kjempefint i teorien, men når våte tissebleier ligger rundt omkring å stinker får man helt avsmak. Hun bruker tøybind også for å gjøre saken verre.
Hvor har hun dem liggende egentlig? Det høres jo ekstremt ekkelt ut. Jeg kan garantere at absolutt ingen i min omgangskrets vet at jeg bruker tøybind med mindre jeg forteller dem det, og ingen i familien merker noe til det annet enn at de må brettes samtidig med annen klesvask. Det går heldigvis an å gjøre det på en hygienisk måte.

Heldig! Det er ikke alle som er så medgjørlige. Vi tok kampen i lang tid og fikk gjennom at de skulle fortsette, men til slutt klarte de ikke sette på blekende uten å lage sår, så da kunne vi ikke lenger fortsette, og ungen ville ikke ha de på lenger fordi han assosierte det med smerte... Hadde bare borrelåsbleier i bhg. Tootsbots og miosolo. Hvor vanskelig kan det bli liksom?

Ja, jeg vet. Det er dessverre en del bhg som motsetter det seg. Eller ikke gidder.. det er så kjipt!! Er jo like lett som vanlige bleier, så lenge alt er klargjort... men ikke verdt å ta kampen på nytt da.

Begge mine to sluttet også med bleie som 2 åringer :) deilig å slippe bæsjebleier :p

Hvor har hun dem liggende egentlig? Det høres jo ekstremt ekkelt ut. Jeg kan garantere at absolutt ingen i min omgangskrets vet at jeg bruker tøybind med mindre jeg forteller dem det, og ingen i familien merker noe til det annet enn at de må brettes samtidig med annen klesvask. Det går heldigvis an å gjøre det på en hygienisk måte.

Søstra mi er ekstremt lat. Hun gidder ikke gå å legge de brukte bleiene på badet i en skittentøyskurv engang. Hun skifter bleier der hun er. Men tøybindene havner i skittentøykurven. Men når man har et bad med alt for varme varmekabler og alt for mye skittenklær, da er det nesten ikke værende på badet. Dette er samme søster som fikk låne bilstolen min. Nå er den fullstendig nedgrisa med masse flekker og kliss som ikke går bort i vask.

Ja, jeg vet. Det er dessverre en del bhg som motsetter det seg. Eller ikke gidder.. det er så kjipt!! Er jo like lett som vanlige bleier, så lenge alt er klargjort... men ikke verdt å ta kampen på nytt da.

Jeg mener og det. De må bare kaste det i en pose isteden for søpla. Men alt bunner nok ut i endel fordommer og frykt for hygienen med tøy.

Vi slet forsåvidt også litt med hvor bra tøybleier er ift. Lukt. De luktet jo ikke når ungen bæsja, så flere ganger gikk han helt til rutineskift før de oppdaget det eller ved at vi kom for å hente.:dead:

Jeg mener og det. De må bare kaste det i en pose isteden for søpla. Men alt bunner nok ut i endel fordommer og frykt for hygienen med tøy.

Vi slet forsåvidt også litt med hvor bra tøybleier er ift. Lukt. De luktet jo ikke når ungen bæsja, så flere ganger gikk han helt til rutineskift før de oppdaget det eller ved at vi kom for å hente.:dead:

Ja det er dessverre en del myter og gamle historier ute og går. Mye som har endret seg på de årene siden brettebleiene.

Lukt og kan overaske de fleste! På tøybleier må du faktisk ta en titt i bleia om det er gjort nr 2 :p

Blir ikke tøybleier her heller. Jeg har nok å vaske på :inpain: men har ingenting i mot det sånn i utgangspunktet. Min sønn var bleiefri som 2åring selv om han brukte vanlige bleier og ikke ble pottetrent fra han var baby. Satser på at det blir sånn denne gangen også :happy:

Back
Topp