Tøybleier

Trollmorharsovnet

Forelsket i forumet
Hei! Ser at det er en del tråder angående tøybleier her på BV, men lurer på om noen av dere har brukt tøybleier /kan tenke dere å begynne nå m babyen som kommer? Jeg brukte engangsbleier på førstemann, er veldig nysgjerrig på tøybleier til mini i magen nå.. Tenkte å kjøpe brukt, en startpakke eller lignende og se først.. noen som har tips til tøybleier til nyfødt? Lurer på å satse på primært prefolds+cover i starten men er veldig åpen for forslag :)

Jeg har også tenkt til å bruke tøybleier :) Venter mitt første barn, så har ingen erfaring med det. Lurer også på bruke prefolds med cover i starten og så gå over til lommebleier etterhvert. Har sett på både norske og utenlandske sider, men ikke bestemt meg for hvor jeg skal bestille fra enda.

Bruker TB på vesla nå, kommer til å fortsette med det. I starten er det VELDIG kjekt med brettebleier/prefolds og cover eller ullbukse =) Har du brettiser er det lurt med brillebukse over da det lett blir mm-søl (i hvertfall på ull... :P )
Begynte med lommebleier (og litt aio) ved 3-4 mnd alder, men bruker fortsatt brettebleier og formsydde innimellom.
Selges mye brukt på tøybleietorget på fb =) Det reduserer kostnaden betraktelig!
Ta en titt her: http://bleieforeningen.blogspot.no/ forresten =)

Takk for svar! Sasty: ja, var det jeg tenkte m.t.p. Hvor flytende bleieinnholdet er de første mnd, så virker det som det beste alternativet. Så evt gå over til Ai2 eller Ai1 senere. Må bare få tak i en sånn festegreie (snappi /boingo?) og resten av utstyr. Sjekker finn.no innimellom :) og skal se på Tøybleietorget på Facebook også. Hvordan gjør du det med våtpose etc? Jeg er redd for lukt pga varme i badegulvet.

Snappie er best syns jeg :) siden den harc3 festepunkter. Vi har en boks fra IKEA til å putte bleier i. Mulig det ikke er helt optimalt, at det burde vært borret noen huller i den, men det lukter lite på badet. Nå er det jo forskjell på hvor varmt folk har det på badet da, vi har det ikke sånn veldig varmt der inne, så så lenge boksen ikke står direkte på gulvet (eller på tørketrommelen, det gjorde den en liten stund med en gang vi fikk trommelen :P) så går det veldig fint. Det lukter jo høgg inni boksen men :P
Ellers veit jeg at det er ganske vanlig å ha våtpose hengende på stelleplassen, og evt en oppbevaringsboks i vaskekjeller. Tror det er den beste løsningen da det gjerne blir litt kaldere. Jeg syns dog det lukter MYE bedre med tb. Var på besøk hos en i barselgruppa her om dagen og det stinket jo engangsbleier i hele huset :( :P I bhg syns jeg også det lukter vondt på badet... Spesiellt når det akkurat har vært skifting der.

Back
Topp