Tøybleier

B+T=Mini

Blir kjent med forumet
Jeg har alltid tenkt at det er et styr og ikke minst dyrt alternativ til bleier. Men etter å ha snakka med svigerinna mi har jeg blitt litt mer åpen for å gi det en sjanse.
Hovedgrunnen til det er at det er veldig skånsomt å bruke for Mini! Jeg har jobba i BHG og derav skifta mye bleier. Har sett såre rumper og gnagsår av engangsbleiebruk. Siden det finnes et skånsommere alternativ vil jeg prøve det ut for å spare Mini for det.

Link for oss nybegynnere: http://www.lillegullbleier.no/hvordan-bruke-toybleier

Hva tenker dere om å bruke det?

Last edited:
Vi har to fra før som knapt har hatt såre stumper så vi kjører på med det som har funket for oss, engangs :) Har nok klesvask som det er :P

Vi går for tøy denne gangen, har ikke prøvd det før. Vi har handlet en del brukt allerede, og igår la jeg inn første bestilling på nye bleier fra lillegull :) Jeg gleder meg til å ta de i bruk, de er så fine! Vi kommer i tillegg til å gå for EC fra starten, og se hvor godt vi får det til :)
Jeg gikk over til tøybind sov for en stund siden, og når jeg kjente forskjellen i komfort så ble det helt naturlig for meg å tenke at babyen også må få tøy på stumpen :) Når det er sagt så var sønnen min aldri plaget med sår hud, for jeg vasket aldri med klut, og lufttørket mye for å forhindre det. Tror uansett at tøy er mer behagelig :)

Vi går for tøy denne gangen, har ikke prøvd det før. Vi har handlet en del brukt allerede, og igår la jeg inn første bestilling på nye bleier fra lillegull :) Jeg gleder meg til å ta de i bruk, de er så fine! Vi kommer i tillegg til å gå for EC fra starten, og se hvor godt vi får det til :)
Jeg gikk over til tøybind sov for en stund siden, og når jeg kjente forskjellen i komfort så ble det helt naturlig for meg å tenke at babyen også må få tøy på stumpen :) Når det er sagt så var sønnen min aldri plaget med sår hud, for jeg vasket aldri med klut, og lufttørket mye for å forhindre det. Tror uansett at tøy er mer behagelig :)
Hva er EC?:)

EC er å lære spedbarnets tegn på at det må bæsje, og sørge for at det kan skje i vaske eller do fra nyfødt alder. Først tenkte jeg at det må være helt umulig, men når jeg leste litt fakta om det så er det jo den mest logiske tingen i hele verden. Det står for Elimination Communication.

EC er å lære spedbarnets tegn på at det må bæsje, og sørge for at det kan skje i vaske eller do fra nyfødt alder. Først tenkte jeg at det må være helt umulig, men når jeg leste litt fakta om det så er det jo den mest logiske tingen i hele verden. Det står for Elimination Communication.
Ja.. Tror jeg holder meg til rispapir:happy:

Det blir nok engangsbleier her i huset. Aldri i livet om jeg kommer til å få pappaen til å bidra med bleieskift hvis det innebærer å lempe ut eventuell bæsj i do for så å vaske bleiene i tillegg! Men for all del, dersom lilletusta får myelager med sår stump så må vi nok vurdere andre alternativer..

Kommer til å starte med deltidsbruk her, så får vi se om jeg orker å vaske bleier.. Orker ikke skuffe meg selv med å gå all in å så gå på en smell..
Har brukt tøybleier på de to eldste også, både fulltid og deltid :)

Back
Topp