Tøybleier

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Andre her som har tenkt å bruke det?
Noen som har brukt det før?

Jeg har ingen erfaring, men har veldig lyst til å bruke det på denne babyen. Jeg begynte å bruke tøybind for en stund siden, og etter det har jeg fått opp øynene for hvor mye mer behagelig tøy er. Da må jeg jo unne babyen min det samme :) Men derimot litt usikker hva og hvor mye jeg skal kjøpe, og når jeg kan begynne og handle :rolleyes: Det er jo så mange fine :D

Jobber i barnehage å fikk erfare litt det med tøybleie, jeg likte det ikke.
Var så utrolig mange lag som skulle imellom disse små barne fotene at jeg syntes synd på han når han skulle gå, ble så breifota om du skjønner:p
Men liker tanker på at det er bedre for miljøet da:shy:

Det blir jo sinnsykt mye bleier og søppel med disse små, men det blir nok libero med denne spira:happy:
Miljømessig så er jo ikke akkurat de første årene en gunstig alder :p

Vi har prøvd det ut og jeg elsker de bleiene. De er så kule også :) Men det ble mye vask og det ble for slitsomt for meg. Så da ble det enklere med papirbleier/engangsbleier

Velger papirbleier av praktiske årsaker:)

Brukte tøybleier til forrigemann en periode. De er jo superfine da!! Men han drakk ekstremt mye og ingen bleier holdt tett på han. Så det ble vanlige bleier til slutt...

Lyst å teste det ut, men tror det blir papir for det meste :p

Et godt tips er iallefall å ha en fin tøybleie til fotografering når de er små. De tar seg litt bedre ut enn papirbleiene ;-) hvis de skal fotograferes i bare bleia riktignok.

Back
Topp