Tøybleier

Tiger2017

Elsker forumet
Januar 2017
Noen av dere som har planer om å starte med tøybleier eller har erfaring med dette?

Vi har planer å bruke tøybleier, mye pga sparer miljø og kostnader :) planen er egentlig brettebleier ogjen pga pris og også at det finnes så mange søte trekk å ha over fra det store nettet <3

Kan vel si det sånn at vi brukte tøybleier på vesla til hun var over året, nå har jeg solgt unna.
Funket greit når hun var liten, ble litt mer pes senere, spesielt fordi vi etterhvert slet med å få det tett om natta. Dessuten er klesvask og bretting det kjedeligste husarbeidet jeg vet om, så jeg er nesten litt letter for at mannen skar igjennom denne gangen og sa at nei, det orket han ikke. :p

Vi begynte sent med tøybleie på førstemann. Å digga det :) men pga vi prøver å selge hus å det blir litt mer skittentøy å lukt av det. Så valgte vi å stoppe å bruke det i den perioden. Å huset er enda for salg. Er ikke så greit om vi får visning der folk omtrent står på døra å vaskerommet stinker bleier :P

Men jeg syns tøybleier er enkelt, utrolig morsomt og føles godt å bruke på barnet sitt :)

Finnes en gruppe på fb som heter tøybleiesnakk :D

Jeg vil nok bruke tøybleie på denne når den passer de vi har. Orker ikke brettebleier å sperrelag å det styret :) å vi har brukt papir om natten på første, pga han våkna av våt bleie å ville ha ny.

Vi begynte med tøybleier da min var 7-8 mnd. Var veldig fornøyd og anbefaler det :) Men vi brukte papir på natten. Følte det var vanskelig å finne noe som holdt på så mye tiss og da lettere med uhell..

Leste en sammenligning, at bleier er det samme som å bruke bind. Og bind syns ikke jeg er noe deilig å bruke!

Vi har brukt tøybleier på nr 1, helt fra start. Litt prøving og feiling i starten, men vi endte med lommebleier. Da kan man bruke innlegg etter hva som passer hver enkelt baby! Vi har og brukt popolinibleier fra nøstebarn med ullbokse og andre fine sperrelag uttapå i den første tiden, de var helt gull! Gleder meg skikkelig til å ta fram de minste bleiene igjen:)

Vi bruker og papir om natta, av forskjellige grunner. Men liker helt klart tøy best! De lukter og mye bedre! Og sååå myke og deilige mot huden! Så får ungen skikkelig søt bleierompe:)

Anbefaler å prøve tøybleier, og ønsker lykke til! Tror gruppa tøybleie snakk på fb har en prøvepakke som sendes rundt.. Anbefaler og gruppa tøybleietorg. Jeg har kjøpt masse brukte bleier, og spart mye penger:)

Vi har brukt tøybleier på nr 1, helt fra start. Litt prøving og feiling i starten, men vi endte med lommebleier. Da kan man bruke innlegg etter hva som passer hver enkelt baby! Vi har og brukt popolinibleier fra nøstebarn med ullbokse og andre fine sperrelag uttapå i den første tiden, de var helt gull! Gleder meg skikkelig til å ta fram de minste bleiene igjen:)

Vi bruker og papir om natta, av forskjellige grunner. Men liker helt klart tøy best! De lukter og mye bedre! Og sååå myke og deilige mot huden! Så får ungen skikkelig søt bleierompe:)

Anbefaler å prøve tøybleier, og ønsker lykke til! Tror gruppa tøybleie snakk på fb har en prøvepakke som sendes rundt.. Anbefaler og gruppa tøybleietorg. Jeg har kjøpt masse brukte bleier, og spart mye penger:)

Vi brukte også lommebleier (one size) , og brettebleier da hun var nyfødt. Brettisene var egentlig fine og lettvindte, men hun var så stor da hun ble født at hun kunne egentlig brukt one size- lommebleiene med en gang (4,5 kg). Vi kjøpte en all in one-bleie for å teste, den var ofte enda fuktig selv ut av tørketrommelen. Men kan jo legge mer innlegg i dem også om det trengs.

Vi brukte også lommebleier (one size) , og brettebleier da hun var nyfødt. Brettisene var egentlig fine og lettvindte, men hun var så stor da hun ble født at hun kunne egentlig brukt one size- lommebleiene med en gang (4,5 kg). Vi kjøpte en all in one-bleie for å teste, den var ofte enda fuktig selv ut av tørketrommelen. Men kan jo legge mer innlegg i dem også om det trengs.

Vi ble desverre aldri komfortable med brettebleiene, men ungen vår og var såpass stor at onesize bleiene kunne brukes fra staren. Brettebleiene bruker vi som innlegg i noen av lommebleiene. Men popolini i str s fra nøstebarn satt absolutt best, med sperrelag uttapå.
Har noen all in one bleier, men liker lommebleier bedre, bl.a fordi de tørker fortere ja

Vi prøvde tøybleier en periode med nr 1. Fikk da låne AiO og lommebleier og litt andre. Likte dette utrolig godt og funket fint. Men så kom bleiekrigen og bleier ble suuuuper billig så da hadde vi ikke økonomi til å heller kjøpe inn tøybleier. Tipper det ikke blir denne gangen heller da dette er siste man, men hadde ikke tvilt på å kjøpe inn om jeg skulle hatt flere

Vi venter vårt første og er helt bestemt på tøybleier. Først fordi det er miljøvennlig, og nå som jeg har lest og sett litt rundt, er det mange andre fordeler også, sies det. Som at ungene blir fortere bleiefri?

Det skal visst også være bedre for huden. Også er de sååå mye finere med masse freshe farger:)

Tusen takk for alle tips, denne tråden vil jeg følge:-)

Vi bruker tøybleier og kommer helt klart til å fortsette med det! Anbefaler alvababy, kjøpes på alvababy.com. er veldig billige (50-60 kr bleia), og enkle. Vi har en stor bunsj nyfødtbleier som passer de første 3 mndene ca, så passer one size bleiene, og de passer enda (er 15 mnd nå), er enda ikke på ytterste hakket! Handle for maks 350 kr også er det fri frakt og :)

Vi bruker tøybleier og kommer helt klart til å fortsette med det! Anbefaler alvababy, kjøpes på alvababy.com. er veldig billige (50-60 kr bleia), og enkle. Vi har en stor bunsj nyfødtbleier som passer de første 3 mndene ca, så passer one size bleiene, og de passer enda (er 15 mnd nå), er enda ikke på ytterste hakket! Handle for maks 350 kr også er det fri frakt og :)
Vi har og masse alvababy, kjøpt på finn og på tøybleietorg på fb, liker de kjempegodt! Med hamp/bambus innlegg inni:)

Back
Topp