Tøybleier

Hvor mange innlegg er vanlig å ha i lommebleiene? Syns jeg må ha 2 tykke for at det skal holde 2-3 timer. Gutten er ikke 3 mnd engang.
 
Hvor mange innlegg er vanlig å ha i lommebleiene? Syns jeg må ha 2 tykke for at det skal holde 2-3 timer. Gutten er ikke 3 mnd engang.
Varierer, kommer an på hvilket stoff de er av. Jeg pleide å ha noe som absorberte fort (feks mikrofiber)nærmest ungen og et som holdt bedre på fuktigheten ytterst. Feks klippet jeg opp bambushåndklær i strimler. Brettet til så det lå ekstra foran da gutttene jo tisser der.
 
Har litt forskjellig. Noen små, noen store, mikrofiber og bambus tror jeg :)
Mikrofiber nærmest huden (absorberer raskt men lite) og hamp eller bambus ytters (absorberer mye men sakte). :)
 
Mikrofiber nærmest huden (absorberer raskt men lite) og hamp eller bambus ytters (absorberer mye men sakte). :)
Gjorde det, men det rant ut på begge sidene:confused: mot lårene. Noe må jeg ha gjort galt. Det ble jo utrolig klumpete også:p så jo ut som ungen lå i gips med ett bein her å ett bein der:p
 
Gjorde det, men det rant ut på begge sidene:confused: mot lårene. Noe må jeg ha gjort galt. Det ble jo utrolig klumpete også:p så jo ut som ungen lå i gips med ett bein her å ett bein der:p
Så merkelig. Kan du legge ut bilde? Det er alvableier du har, ja?
I alvableier pleier jeg bruke det innlegget som følger med + 1 av de små geffenene. Holder i ca 3 timer. Og da blir det ikke klumpete heller, selv om det er kneppet ned i str.
 
Så merkelig. Kan du legge ut bilde? Det er alvableier du har, ja?
I alvableier pleier jeg bruke det innlegget som følger med + 1 av de små geffenene. Holder i ca 3 timer. Og da blir det ikke klumpete heller, selv om det er kneppet ned i str.
Ja blant annet. Skal prøve å ta bilde når lillemann våkner:). Kjøpte noen innlegg på lillegull, men de var alt for smale:confused:
 
Litt av en jungel dette her. Sitter å.funderer i om vi skal prøve oss på tøybleier når mini kommer :)
Noen som kan lære meg litt om brettebleier, og kanskje linke til hva man kan / bør kjøpe på ebay. Er helt ny på dette, så har virkelig ikke peiling på hva jeg begir meg ut på.
 
Skal gjerne skrive langt, men sitter med syk baby på fanget og venter.... Når jeg får tid

Kort, brettebleier er gull til små babyer, men ikke alle liker dem. Jeg kjøpte på name it, de selger dem som gulpekluter. 70*80 eller noe sånn.

Jeg liker sperrelag i pul over, mange bruker ullbukse. (jeg bretter sjeldent tett nok til mmbæsj og ull må håndvaskes)

Ebay....er en jungel, ja. Ser har jeg ikke handlet
 
Vi har bestemt oss for å bruke tøybleier. Er helt enige om set.
Er det noen her som har kjøpt tøybleiepakker brukt? Hva tenker dere er passe pris per bleie?
 
Vi har bestemt oss for å bruke tøybleier. Er helt enige om set.
Er det noen her som har kjøpt tøybleiepakker brukt? Hva tenker dere er passe pris per bleie?
Har kjøpt endel brukt. Ville ikke betalt mer enn halv pris for bleiene da. Ser mange selger alvababy til tilnærmet fullpris...
Så lurt å sjekke.
Jeg betalte ca 100kr bleien for noen aio nyfødtbleier fra thirsties,de koster litt i utgangspunktet, mens jeg fikk en pakke med 8 formsydde i god kvalitet, samt noen mer slitte, for 300kr. Syns det var er bra kjøp.
 
Snapchat-6083062665097449954.jpg må spørre dere som kan dette:) kjøpte noen totsbots og frugi fra tøybleia.no. Hva skal hvor?:p er lomme på bleien også:wacky:
 
Vis vedlegget 187970 må spørre dere som kan dette:) kjøpte noen totsbots og frugi fra tøybleia.no. Hva skal hvor?:p er lomme på bleien også:wacky:
Ser ut som det er en aio lommebleie da, ville bare brukt det som henger fast i bleien i starten, og heller puttet det ekstra innlegget inni lommen om du har en stortisser.
 
Ser ut som det er en aio lommebleie da, ville bare brukt det som henger fast i bleien i starten, og heller puttet det ekstra innlegget inni lommen om du har en stortisser.
Takk for svar:) ble bare litt forvirret :p.
 
Vi har bestemt oss for å bruke tøybleier. Er helt enige om set.
Er det noen her som har kjøpt tøybleiepakker brukt? Hva tenker dere er passe pris per bleie?
Gratulerer med valget. :p
Pris kommer helt an på hvilke bleier og hvor brukt dem er. Noen er bare prøvd på et par ganger og raskt innsett at det er feil passform. De vil nok selges for mer enn halv pris. :)
Jeg ville kjøpt litt forskjellige typer. Aio og lommebleier er enkle bleier å forstå seg på. :)
 
Gratulerer med valget. :p
Pris kommer helt an på hvilke bleier og hvor brukt dem er. Noen er bare prøvd på et par ganger og raskt innsett at det er feil passform. De vil nok selges for mer enn halv pris. :)
Jeg ville kjøpt litt forskjellige typer. Aio og lommebleier er enkle bleier å forstå seg på. :)

Takk! :)
Har sett på en pakke med ca 40 bleier, men det er bare et par aio og et par lommebleier. Da er det kanskje ikke den mest passende pakken? Er det brettebleier man bruker i starten?
 
Mange bruker brettebleier i starten, jeg gjør det, med små bleietrekk i pul. Noen bruker med ullbukse, men pul er tynnere så baken blir ikke så stor på den lille kroppen, samtidig som jeg ikke får brettebleier tett for mm-bæsj-eksplosjoner, så da har jeg pul-trekk som går i vaskemaskina heller enn ull som må håndvaskes og kures daglig.
 
Back
Topp