Tøybleier

Vi brukte tøybleier på begge ungene.

Har også brukt inotyol (eneste som funker om de blir skikkelig sår), vi brukte som oftest et fleeceinnlegg når vi gjorde det (billig fleeceteppe klipt i biter), men har brukt inotyol uten innlegg og, uten at vi har opplevd såkalte tette bleier. Tror problemet er høyst overdrevet, men det kommer helt sikkert an på mengde og hvor ofte.

Ellers så anbefales kaldskylling før vask, flytende vaskemiddel (mindre såperester), vask på 60 grader til vanlig og "stripping" på 90 grader med eddik og natron en gang i blant (tar lukt). Har periodevist tromlet bleiene, men det sliter veldig på strikken, så det anbefales ikke. Men innlegg kan man godt tromle, selv om det da gjør at miljøregnskapet ikke blir like godt.

Og en ting til: rispapir ol. skal ikke i do! Som avløpsetaten sier: eneste som skal i do er tiss, bæsj og toalettpapir. Rispapir løser seg ikke godt nok opp (enkelte typer kan jo vaskes 3-4 ganger på 60 grader før de er så hullete at de ikke kan brukes) og man kan risikere at avløpet går tett. Det kan bli dyrt! Vi kastet det i do i starten, men gikk over til å vippe av bæsjen og kaste papiret, og deretter til å ikke bruke papir, men heller spyle bleiene med dusj i doen (med kraftig vanntrykk) før vi la de i våtposen.

Tøybleier er enkelt og greit, og vi skal nok bruke det på nestemann og :)
 
Hvis det blir krise og veldig rødt så må jeg bare bruke salve og papirbleie. Veldig kjekt at dere informerer meg takk for alle råd:)
Min erfaring er at kombibruk gir utslett når tøybleiene kommer på igjen de første gangene... :-( så har unngått papir. Blir litt fuktigere mot huden med tøy, så når papirbleiene først har tørket skikkelig opp så blir det en reaksjon.
Men for mange funker det, så må nesten bare prøve deg frem.
Jeg tenkte legge noen tynne kluter el i nyfødtbleiene nå for å unngå å grise de til med bek som gjerne er veldig klissete. Kan jo gjøre det samme når man må smøre.
 
Nå syns jeg det er på tide at det kommer bleier i posten snart:) har ventet alt for lenge:p
 
Min pakke er ifølge posten sporing ventet på onsdag....
 
Avhengig av hvordan du betalte. Jeg var dum nok til å betale i bank. Etter siste kjøring i bank. Så bestilt tirsdag kveld , betalt onsdag utav bank torsdag. Og sendt i dag. Kommer onsdag. Kunne betalt på kjappere vis og hatt dem før
 
Avhengig av hvordan du betalte. Jeg var dum nok til å betale i bank. Etter siste kjøring i bank. Så bestilt tirsdag kveld , betalt onsdag utav bank torsdag. Og sendt i dag. Kommer onsdag. Kunne betalt på kjappere vis og hatt dem før
Kom ingenting i dag ihvertfall :) spennende å se i morgen :)
 
Min pakke kom i dag, er vasket og henger på verandaen til tørk
 
Jippi da ligger det 3 stk tøybleier i vaskemaskinen :) gleder meg til å bruke de:happy:
 
Ja da fant jeg ut at one size bleiene blir bulkete i front når de kneppes på det nederste hakket.blir jo som en valk. Kan da umulig være godt å ha på. Har jeg gjort det feil da?
 
De blir gjerne det, noen mer enn andre avhengig av innsiden. Er det mulig å tilpasse innleget går det bedre.

Hva slags bleier??
 
Lillegull aio tøybleier.
De med et innlegg sydd fast i hver ende?

Knepp til ønsket størrelse først og brett til innleggene så det er tykkest der det trengs mest (avhengig av gutt eller jente. Front eller midt under) på minst mulig bulkete måte. Det er nesten bare å prøve seg fem og finne best mulig løsning
 
De med et innlegg sydd fast i hver ende?

Knepp til ønsket størrelse først og brett til innleggene så det er tykkest der det trengs mest (avhengig av gutt eller jente. Front eller midt under) på minst mulig bulkete måte. Det er nesten bare å prøve seg fem og finne best mulig løsning
Ja
 
Back
Topp