Tøybleier

Friluftsmor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Junilykke 2020 ♡
Vi skal prøve tøybleier denne gang. Men aner ikke hvilke man bør velge?! Har null peiling!

Noen som kan hjelpe meg? :)
 
Har også tenkt på tøybleier, men har ikke peiling på hvordan de brukes, hvor man får tak i ol.
 
Men jeg hjelper deg det jeg kan om du vil altså ☺️
Ja altså. Finnes det en type og ferdig med det?

Knapper? Borrelås? Knyting?

Finnes det tykk eller tynn? Jeg skulle søke på noen så fikk jeg mange valg Og da vet jeg ikke hvor jeg skal begynner.
 
Husker med jenta mi, når ho var lita ble det lekkasje på bæsjebleiene ofte!! Uansett hvilket merke vi prøve. Så derfor er eg litt skeptisk til tøybleie - tenk så mye klesvask:O Kom gjerne med gode argumenter for å prøve det for d hadde jo vært interessant å prøve noko ana:)
 
Jeg likte best formsydde av bambus med ullbukse over da min var helt liten. Hadde mange Sandys, mange forskjellige merker jeg kjøpte brukt, og noen få nyfødt/small lommebleier. Så gikk vi gradvis over til mer og mer lommebleier (onesize) med bambusinnlegg - Bumgenius, Celebrians, Sweet Peas er merker vi var fornøyde med.

Det er noen forum med mye kunnskap om tøybleier: Tettinntil og Tilknytningsomsorg.

Å kjøpe brukt er gull :)

Babyer er forskjellige så det som passer best for noen passer ikke nødvendigvis for andre. Jeg hadde masse forskjellig i starten og kjøpte så mer av det jeg syntes funka best.
 
Last edited by a moderator:
I begynnelsen syntes vi brettebleier var det enkleste, med sperrelag. Vi har en gutt fra før og han er en stortisser på natt, så der bruker vi faktisk engangs fordi vi har ikke funnet en løsning som passer han.

Nå etter å ha prøvd litt forskjellig har vi endt opp på lommebleier, bumgenius med borrelås og ecobubs som har knapper, disse liker også mannen da han syntes det er like greit som vanlige engangs.

Har et lag med rispapir om han bæsjer, da kastes det bare i do. Veldig enkelt. Vi skifter bleie hver 3time.

Av innlegg inni lommebleien har vi først et lag med microfiber da denne fanger opp tisset fort, så har vi enten bambus eller hamp lag under der da disse kan samle på en hel del tiss. Så med det slipper vi lekkasjer.

Det finnes en veldig enkel måte å ta på tøybleier som gjør at de går godt inn i lysken og lekkasje unngås. Skal prøve å finne den.

Linken under forklarer kforskjellen

Denne forklar greit:)


http://toybleiehverdag.blogg.no/1408697588_tybleie_jungelen_del_.html
 
Back
Topp