Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Først: all ære til dem som satser på tøybleier. Jeg vurderte det før første barnet, men slo det fra meg av to grunner:
1. (viktigst) Tøybleier er ikke veldig poulære i kretser som er opptatt av motorisk utvikling. Nå kan det være at de nyeste typene er forbedret, men det er sagt at tøybleiebarna kan bli hindret i å bevege seg naturlig, spesielt når de skal lære å gå - fordi bleiene er større og tyngre, og det blir litt mye stoff mellom beina. Noen kan også bli forsinket motorisk. Men det skal sies: dette er bare noe jeg "har hørt", og jeg syns det høres fornuftig ut. Men har ikke eksempler på leger eller fysioterapeuter som har forsket på dette.
2. Visstnok er det ikke så miljøsparende som sitt rykte. All vaskingen med vaskemiddel og strømbruk gjør visst at vinninga går opp i spinninga. Det hadde I HVERTFALL gjort det hos meg - i starten tror jeg det har gått med ca 15 bleier i døgnet med mine bebiser... (ja - det var bæsj i nesten alle) Så etter den erfaringen har det ikke vært aktuelt å tenke på tøybleier engang. Men hvis noen får det til å funke, er det sikkert økonomisk på sikt
Prøvde på snuppemor.. synes de var veldig store og tunge, måtte opp en klestørrelse for å få dettil å passe rundt, også ble hun veldig sår av de. Sikkert siden de ikke trekker bort fuktigheten fra huden like bra som en engangsbleie. Prøvde to typer, husker den ene het bitti d'lish, den andre var noe fra dagligvarebutikken. Byttet hele tiden for å holde fuktigheten unna (ca annenhver time), men hjalp liksom ikke. Fikk tips senere om å bruke fleeceinnlegg i tillegg siden fleece drar ut fukten, meeen synes liksom bleia var stor nok