Tøybleier?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kjersti

Guest
Har du vurdert/vurderer du å bruke tøybleier?

Jeg vurderte det med første, men slo det av en eller annen gang fra meg. Kom tilfeldigvis over en del spørsmål her inne om det i dag, og det slo meg at det kanskje hadde vært noe for oss. Gjorde litt research og kom fram til at det var mye penger å spare så nå er 20 tøybleier på vei til oss i posten.

Spent :)

Jeg synest det er kjempeflott at det er "in" med tøybleier, og beundrer alle som vil gjennomføre det.
Men jeg kommer ikke til å gjøre det selv. Er altfor lite begeistret rundt bleieskiftseansen til å frivillig prioritere å vaske på brukte bleier osv.

Brukte det med nr 1 ei stund.. blir nok ikke denne gangen..

Jeg synest det er kjempeflott at det er "in" med tøybleier, og beundrer alle som vil gjennomføre det.
Men jeg kommer ikke til å gjøre det selv. Er altfor lite begeistret rundt bleieskiftseansen til å frivillig prioritere å vaske på brukte bleier osv.
Virker ikke så ille faktisk, tar på som vanlig bleie, kaster den i en våtpose. Når de skal vaskes sørger du bare for at posen er åpen, så vasker du hele posen med bleiene i. Trenger ikke ta i skitne bleier mer enn nødvendig;) Vi fant ut at det koster omtrent like mye å kjøpe inn tøybleier og utstyr som å kjøpe engangsbleier i 3 mnd:P

Synes det er et flott miljøvennlig tiltak, men vi kommer nok ikke til å benytte oss av det denne gangen heller. Har erfaring med det i jobbsammenheng og er ikke så imponert.

Vi bruker tøybleier på dattera vår på ett år, og er superfornøyd, og kommer også til å bruke det på nå neste baby. Ikke så tungvint som det høres ut som, og mye bedre for stumpen:)
Hvor kjøper du rispapir? Finner bare på nett, jeg:P

Blir nok "vanlige" bleier her også..

Her blir det nok engangsbleier som sist gang. Skjønner ikke noe av den tøybleiejungelen og hva man trenger og jeg har nok vask om jeg ikke skal vaske bleier samtidig. Kunne i grunn tenkt meg da, men. ..

Her blir det nok engangsbleier som sist gang. Skjønner ikke noe av den tøybleiejungelen og hva man trenger og jeg har nok vask om jeg ikke skal vaske bleier samtidig. Kunne i grunn tenkt meg da, men. ..
Velger du AIO (alt i ett bleier) trenger du bare e og rispapir. Du kan bla lese om de forskjellige typene på bleieboden.no, ikke vanskelig i hele tatt:-)

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3

Hvor kjøper du rispapir? Finner bare på nett, jeg:P
Kjøpt på bleieboden. Men kun brukt det noen få ganger, når det var nyfødtbæsj gikk det rett igjennom rispapiret likevel så skylte bare av, og senere var avføringa som oftest fast nok til å bare vippe i do. Siden hun var ca 8 mnd har hun bæsjet daglig på do, så lenge siden jeg har skiftet bæsjbleie nå;-)

Her blir det også tøy.
Jeg bruker formsydde med ullsperrelag,
De to forrige tålte ikke alt i ett bleiene

Når man bruker tøybleier er det veldig gøy å vaske klær. Man får litt dilla på en måte.

Skulle gjerne ha vært så flink at jeg har brukt tøybleier, men kommer nok desverre til å fortsatt holde meg til engangs.

De er fine og se på, men kommer aldri til og bruke tøybleier. Har brukt vanlige bleier til mine 4, og skal det til nestemann også. Bleier er faktisk ikke så dyrt lenger som det var før.

Er ikke sikker på om jeg tjener på å bruke tøybleier, for man får dilla og kjøper litt mer enn man trenger.
Men miljøet og stumpen tjener på det.
3 tonn bleier bruker ett bleiebarn.

Når man bruker tøybleier er det enklere å få barna til å tisse på do/potte også, guttungen min bæsjet ikke i tøybleien etter han var 7 mnd. Da han var rundt 14 mnd kunne han gå hjemme uten bleier, men da med potten i nærheten.

Er ikke sikker på om jeg tjener på å bruke tøybleier, for man får dilla og kjøper litt mer enn man trenger.
Men miljøet og stumpen tjener på det.
3 tonn bleier bruker ett bleiebarn.

Når man bruker tøybleier er det enklere å få barna til å tisse på do/potte også, guttungen min bæsjet ikke i tøybleien etter han var 7 mnd. Da han var rundt 14 mnd kunne han gå hjemme uten bleier, men da med potten i nærheten.
Liker!:) Var ikke så vanskelig for eldste (papirbleier) å slutte, men det tok ca 2,5 år før hun ble interessert i å prøve potte/do. Er så spent på om de kommer før vi drar på ferie.

Back
Topp