Tøybleier

skal du bruke tøybleie?

• Ja

Votes: 1 9,1%
  • Vurderer det

Votes: 0 0,0%
  • Nei

Votes: 10 90,9%

• Antall som har svart
    11

3.mannpåveg

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Nåkon som har tenkt å bruke tøybleier? Eg har lyst å prøve det litt ut iallefall, tenkte å begynne med brettebleier. Treng eg meir enn brettebleier, snappi og ullsperrelag i starten? Rispapir for eksempel?

Har egentlig ikke tenkt på det

Nei det gidder jeg rett og slett ikke!

Hei :)

Vi har brukt Tøybleier på våre barn, men vi valgte lommebleier framfor brettebleier og ullsperrelag.

I starten, om barnet kun får MM er det ikke behov for rispapir.
MM avføringen er så rennende at det uansett vil trekke gjennom papiret og inn i bleien.
Får barnet MME har det ofte en hardere avføring, og da er rispapir greit og bruke :)

Bare spør om du lurer på noe, og lykke til :)

MVH
Moderator Kristine

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Jeg kommer ikke til å bruke tøybleier med mindre barnet har for ømfintlig hud til å bruke vanlige bleier.. Har nok klesvask føler jeg med en familie på fire..

Vi brukte tøybleier til førstemann, og har endel igjen som vi kommer til å bruke denne gangen også. Men vi brukte ikke brettebleier, gikk rett på lommebleier da han var to måneder.

Nei takk, meir enn nok jobb me 3 små ;)

Men lurer litt på hvorfor noen velger tøybleier?
Greit om babyen reagerer på papirbleier...men det er vel ikke noe med miljøvennlig etter hva jeg har forstått. Så hvorfor? litt nysgjerrig i dag;-)

Det er mer miljøvennlig, ja. Og spesielt hvis de brukes til fler enn ett barn og man ikke bruker tørketrommel.
Jeg gjør det litt på grunn av miljøet, litt på grunn av huden til babyen, men mest fordi det er gøy =)

Men du bruker jo mer vann, vaskemiddel, strøm...

Jo, men husk at papirbleiene ikke kommer av seg selv. Det brukes vann og strøm i produksjonen og det tar mange, mange år før de brytes ned igjen.

sant nok ja. da har du vel rett da :oops::)

Her tar vi den lettvinte løsningen med papir tenker jeg.

HER er en link med informasjon om fordeler med tøybleier, og en lang liste med forskjellige typer tøybleier =)

Vi går for tøybleier på vårt knøtt:) Tenker miljø,økonomi og så er de jo så mange fine!!

Back
Topp