Tøybleier?

huzky

Gift med forumet
Hvor mange av dere vil gå for tøybleier?

Jeg synes det er kjekt å kjøpe på butikken jeg. Late meg... :P

Jeg går defentlig IKKE for tøybleier.
Jeg synest jeg har mer enn nok å vaske på,
å jeg liker å kunne kaste bleier med dritt..emoticon
Jeg har takka mange ganger for at det fins engangsbleier, når jeg åpner opp
og ser at det er fult, å vel så det....

Men når det er sakt, så bøyer jeg meg i støvet for di som orker å styre med dette....emoticon

Kunne aldri falt meg inn å bruke tøybleier. Jeg syntes det virker tungvint jeg da. Men de som bruker det sier det ikke er det da :) Så all ære til de som gidder  bruke det ;)

Her blir det garantert engangsbleier ja :)

Vi skal gi tøybleier en sjanse:)
De jeg kjenner som bruker tøybleier på sine babyer sier det ikke nødvendigvis trenger å være mer styr enn med engangsbleier.

"Hvert bleiebarn produserer ca 1,5 tonn søppel i løpet av bleieperioden dersom man bruker engangsbleier. I Norge finnes 180 000 bleiebarn, dvs 60.000 tonn bleieieavfall årlig. Dette utgjør 4-5% av alt husholdsavfallet vårt. Det er mye med tanke på at det er en liten del av befolkningen som produserer dette."

vet min mor brukte det på meg og mine 2 eldre brødre. Men jeg holder meg til engangsbleier:)

Vi hadde det en god stund til jenta vår sist, men så vokste hun fra før vi fikk fyllt opp mange nok til barnehagebruk, så vi brukte engangs.

Men jeg har aldri hatt tommere skittentøyskurver enn da jeg hadde tøybleier til jenta vår.
Og ikke minst, hun bæsja gjennom papirbleiene så jeg måtte vaske klesskift etter klesskift. Med bleiene var det bare DE jeg måtte vaske.

Og så tenker vi (ja, det er jeg ja) litt på temperaturen i bleia, og for guttebarn ligger den høyere i engangsbleier ift tøybleier, noe som kan være negativt for reproduksjon senere i livet.

Og til sist, jeg ville aldri gått med bind i flere år i strekk. Blæh, æsj. hehe.

Så får vi håpe vi får det til.

Men så tenker jeg også i baner av EC-light (elimination communication) for de som vil google det, om det passer seg sånn og lillebror er lett å lese.

Blir ikke noe tøybleier he nei, er så greit med engangs ;)

Har lyst å bruke tøybleier... men det blir nok engangs denne gangen også..

men eg har forstått det slik at det ikkje egentlig er meir styr med tøybleier. Det er jo ikkje slik lenger at en må brette de og feste med sikretsnåler liksom :)

Har veldig lyst til å prøva, men blir mest sannsynleg ei blanding

Brukte det en del til jenta vår, men var plaget med tisselekkasjer, så gav opp. Men huden til snuppa har aldri vært så fin og lite sår som da vi brukte tøy! Og så er tøybleier så utrolig fine da =) Ikke noe spesielt stress med bæsjen eller vaskinga, det venner en seg fort til. Får se om vi bruker til neste.

Kommer også til å begynne tidlig med potte for å venne babyen til det, jenta vår satt på potta innimellom fra hun var ca 8-9 mnd og det fungerte supert! 

Back
Topp