Tøybleier noen?

Kluten

Glad i forumet
Er det noen her inne som tenker på tøybleier til de små? Storesøster brukte tøybleier fra ca 3 måneders alder, da det viste seg at hun var allergisk mot engangsbleiene..
Regner med vi skal bruke tøy på neste også, da det viste seg å være utrolig enkelt! Og så masse fine bleier å velge mellom da!!

Hadde veldig lyst å bruke tøybleier til datteren min, hvor jeg kjøpte inn lommebleier, brettebleier og strikker sperrelag i mengder, men sånn streiket mannen fordi det var "ekkelt" så da.. 

Ikke orker jeg å være den eneste som skifter bleie, så da måtte jeg bare gi meg over... men hadde det ikke vært for den svake magen til mannen hadde vi også brukt dette - Elsker tøybleier og alt det verdifulle de gjør for barnet 

Uff, nei, det orker jeg ikke. Men synes dere er gode som vil

vi har planer om å bruke :) har som smått begynt å kjøpt inn litt AIO bleier :D virkelig sansen som bitti d'lish sine bleier. Virker veldig gode :)

Å jadda.. Her går vi inn i vår tredje periode som tøybleieskiftarbeidere;-) Når en er så vant med det, er det absolutt ikke noe ekstra ved det egentlig.. Har jo alt vi trenger allerede da, praktisk! Nå vet jeg også hva som trengs, og hvilke bleier som funker for oss.. Her går det i brettebleier med ull i starten, så går vi over på BG lomebleier onesize når babyen er blitt noen mnd. gammel - og de bruker vi helt til det er bleieslutt;-)

Nei jeg er så fornøyd med bruk og kast bleier at jeg gidder ikke begynne med sånnt opplegg

Vi har tøybleier :) Her var det omvendt da, vesla reagerte på tøybleiene, sikkert pga de er litt våtere på en måte. Så vi kjøpte noen engangs pakker da det var supersalg før nyttår og de er enda ikke tomme:P

Men håper å kunne bruke på mini. Kan se for meg den bitte lille blå bleia når han skal hjem fra sykehuset! De er såååå mye finere enn engangs :D

Dessuten er det egentlig mindre ekkelt enn vanlige bleier synes jeg da! Man spyler jo ned rispapiret med bæsj istedenfor å ta vare på det :P

Kommer nok til å kjøpe inn noen, men blir nok vanlige bleier som blir mest brukt.

carinasverden skrev:
Dessuten er det egentlig mindre ekkelt enn vanlige bleier synes jeg da! Man spyler jo ned rispapiret med bæsj istedenfor å ta vare på det :P

Enig... det er argumentet som har gjort at jeg har vurdert det. Jeg pleide å vippe bæsjen i do sist, når konsistensen tilsa det, før jeg kastet bleia.

Men jeg tror ikke det blir tøybleie likevel... dessverre.

Back
Topp