Tøybleier - innlegg/prefolds

BlomsterEjlis

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Junilykke 2020 ♡
ny i tøybleieverden og kjøpt noen lommebleier og ai2 bleier da det var det jeg fikk mannen med på. Tenkt å stappe lommebleier klare slik at det for mannen bare vil være å ta de på. Ergo mest likt vanlige bleier.

Men trenger innlegg/prefolds. Hva er dere mest fornøyd med? Og hvor mange trenge man egentlig?

Her har det blitt mest bambusinnleggene til littlelamb. Prøvd noen ozycozy prefolds men det fungerte dårlig på min. Dog, det varierer jo mye etter alder på barnet og tissemønster/tissemengde, noen tisser sjeldent og mye, andre er mer småtissere. Har du spurt på tøybleiesnakk-gruppa på Facebook? Der er det mange med erfaringer :)

Her har det blitt mest bambusinnleggene til littlelamb. Prøvd noen ozycozy prefolds men det fungerte dårlig på min. Dog, det varierer jo mye etter alder på barnet og tissemønster/tissemengde, noen tisser sjeldent og mye, andre er mer småtissere. Har du spurt på tøybleiesnakk-gruppa på Facebook? Der er det mange med erfaringer :)

Spurte men fikk ikke så mange svar. Eller fikk svar på hvor mange bleie jeg trengte og ikke innlegg. Kanskje litt dårlig formulert spørsmål der, syns det er mye å sette seg inn i men ganske morsomt :p hadde lyst til å bruke på eldstemann men da da mannen blankt nei. Nå skal vi prøve tøybleier litt fordi det er litt «ekklere» å ha på vått så kanskje snart 4 åringen slutter med nattbleie :p også kan jo lillesøster bli et tøybleiebarn

Spurte men fikk ikke så mange svar. Eller fikk svar på hvor mange bleie jeg trengte og ikke innlegg. Kanskje litt dårlig formulert spørsmål der, syns det er mye å sette seg inn i men ganske morsomt :p hadde lyst til å bruke på eldstemann men da da mannen blankt nei. Nå skal vi prøve tøybleier litt fordi det er litt «ekklere» å ha på vått så kanskje snart 4 åringen slutter med nattbleie :p også kan jo lillesøster bli et tøybleiebarn

Ah, skjønner!

Ja, vi har brukt tøybleier litt av og på på 3-åringen siden han var 1 år ca, kom aldri nok inn i det til at det ble fulltidsbruk (men håper det blir brukt mer med han i magen!), og da har ihvertfall bambusinnlegg fungert godt. Opplevd et par lekkasjer, men det handler nok mest om at vi bruker det litt for sjeldent. Fungerer på natt og, han får nemlig sjøl bestemme om han vil ha engangs eller tøy på på natt. Men min er sånn som tisser sjeldent og mye av gangen, og nå går han mer og mer på do, så så lenge vi følger med litt tisser han ikke igjennom. Men syns definitivt det har hjulpet ham å bli mer bevisst på tissing ihvertfall!

Ah, skjønner!

Ja, vi har brukt tøybleier litt av og på på 3-åringen siden han var 1 år ca, kom aldri nok inn i det til at det ble fulltidsbruk (men håper det blir brukt mer med han i magen!), og da har ihvertfall bambusinnlegg fungert godt. Opplevd et par lekkasjer, men det handler nok mest om at vi bruker det litt for sjeldent. Fungerer på natt og, han får nemlig sjøl bestemme om han vil ha engangs eller tøy på på natt. Men min er sånn som tisser sjeldent og mye av gangen, og nå går han mer og mer på do, så så lenge vi følger med litt tisser han ikke igjennom. Men syns definitivt det har hjulpet ham å bli mer bevisst på tissing ihvertfall!

Moderne plastleker kjenner du ikke at du blir våt i. Testet og helte 1 dl vann i str nr 2 og den føltes så å si tørr ut. 4 åringen går på do på dagtid, ber bare om bleie til nr 2 og hvis han ikke får blir han forstoppet Delux. Også er det bleie på natt. Tror han tisser mest på morgenen men vi får han ikke med på do da og tenkte da at hvis han har tøybleie og kjenner at det blir vått så kanskje han skjønner tegningen. Verdt et forsøk syns jeg :) set sies jo at tøybleiebarn slutter tidligere med bleier og det er jo kjekt :p

Bambus innlegg er der jeg har likt best. Mikrofiber suger fort og fulgte før i tiden (aka for ti år siden) med de fleste lommebleier. Jeg har et lite tonn av dem som glatt kan gis bort. (har ikke bleieunger lenger)

Bambus suger noe saktere men holder på mer så en ikke trenger like tykke lag.

Er pr bleie sånn standard med lommebleier, eller noen ganger putter man to i en, og til sånne a i 2 Å kan en ha flere trekk enn innlegg. Men da summerer du opp innleggene som hvor mange bleier du trenger, altså, sies det at du trenger 20 bleier og du har 10 lommebleier og 10 i nlegg til ai2 som du har tre trekk til. Så har du 20 bleier.

Vi har et trelags bambusinnlegg øverst, og hamp nederst. (Bruker bare lommebleier.) Liker godt kombinasjonen bambus fra Alvababy og hamp fra Thirsties, da de er nøyaktig like store og passer fint oppå hverandre. Begge innleggene er ganske tynne, så de gir en ganske nett bleie (jeg synes mange tøybrukere stapper inn så enormt mye i de bleiene!), men den komboen varer i 4-5 timer hos oss.
Mikrofiberinnleggene som har fulgt med noen av bleiene brukes som mopper. :p

Vi har et trelags bambusinnlegg øverst, og hamp nederst. (Bruker bare lommebleier.) Liker godt kombinasjonen bambus fra Alvababy og hamp fra Thirsties, da de er nøyaktig like store og passer fint oppå hverandre. Begge innleggene er ganske tynne, så de gir en ganske nett bleie (jeg synes mange tøybrukere stapper inn så enormt mye i de bleiene!), men den komboen varer i 4-5 timer hos oss.
Mikrofiberinnleggene som har fulgt med noen av bleiene brukes som mopper. :p

Haha ja, samme her, mikrofiberinnleggene er fantastiske til husarbeid!!

Veldig fornøyd med innleggene til littlelamb (de minste). Vi pleide å kombinere det med bambusinnlegg fra Alvababy + fleeceinnlegg fra Littlelamb. Jeg ble aldri glad i prefolds egentlig, men itti bitti bleiene kommer med noen prefolds som er veldig gode. Synd du bare får de ved kjøp av bleie.

Geffen sine innlegg er også gode når de er godt innvasket :)

Back
Topp