Nå har jo slinsie og Undrende85 svart godt og langt på dette da... Men greier jo ikke å holde meg unna jeg heller når det er snakk om tøybleier...hehe [:D]
Vi bruker BumGenius lommebleier på dagtid og formsydde i bambus med bestemor-strikkede ullbukser over på natta.
Har en Bitti D'lish AIO bleie, samt en Muksut lommebleie som vi bruker av og til. Disse to sitter ikke så godt på vesla mi som BG'ene gjør, men vi unngår stort sett lekkasje hvertfall...De blir uansett brukt, men mest på grunn av designet...hehe
Med BG'ene har jeg kun hatt én lekkasje ever (og det var en rimelig solid ladning med bajs for å si det sånn... [8D]), så de stoler jeg fullt og helt på! Bruker kun det største innlegget på dagtid, det har holdt i opptil 5 timer (men bytter vanligvis etter 3-4 timer på dagen).
Happy Heiny's OneSize lommebleier og Baby Kanga OneSize lommebleier har vi også. HH'ene sitter ikke bra på snuppa enda, de er rett og slett vanskelige å få stramme nok rundt lårene uten at de skal stramme for mye rundt magen. Vil tro dette endrer seg etterhvert, for det har jo med kroppsfasongen som snuppa har nå å gjøre...den kan jo endre seg etterhvert... [:)] Har litt av det samme problemet med BK'ene, i tillegg til at disse har knapper i stedet for borrelås. Ser det praktiske i knapper når hun blir litt større og åpner borrelåsen selv, men foreløpig er det mer knot enn det er praktisk vil jeg tørre å påstå...men det er selvfølgelig et spørsmål om smak og behag! [:D]
Hvis du har lyst til å prøve tøybleier, vil jeg absolutt anbefale at du prøver lommebleier først, og hvis du syns det fungerer bra, da kanskje kjøper noen formsydde i bambus til å bruke på natta.
Kjapp oppsummering av hva jeg synes om de forskjellige bleiene vi har prøvd så langt:
BumGenius OneSize Lommebleier:
+ Sitter som et skudd (på jenta mi vel og merke...), praktisk "feste" til borrelåsen slik at den ikke hekter seg borti alt mulig under vask. Følger med 2 (gode!) innlegg til hver bleie! Tørker fort!
- Litt kjedelige farger (selv om det faktisk har kommet noen nye, litt sprekere farger nå!), kanskje litt liten til å holde hele bleieperioden...?
Bilde:
HappyHeiny's OneSize Lommebleier:
+ Mange tøffe farger, større enn BG, så har mer tro på at denne holder hele bleieperioden ut. Følger med 2 innlegg til hver bleie! Rask tørketid!
- Litt feil passform til frøkna mi som har slanke lår, vanskelig å få tett rundt lårene uten å stramme for mye over magen. Litt klumpete borrelås, i tillegg til at det er vanskelig å feste borrelåsen under vask, så klesvasken kommer ut som en stor klump...hehe.
Har ikke bilde...
BabyKanga OneSize Lommebleier:
+ Tøffe farger, store i størrelsen, så vil tro de holder perioden ut. Tørker kjempefort!
- Knapper...litt knotete! Følger IKKE med innlegg med bleien. Også litt vanskelig å få tett rundt lårene uten å stramme for mye rundt magen.
Har ikke bilde...
Mully Muksut Lommebleie (har str. S forøvrig...)
+ Kuleste designet ever! (retroelefanter...tihii!), bambus mot huden i stedet for microfleece som i de andre lommebleiene (dette gjelder den bleien jeg har...er forskjellige typer av disse!!).
- Ikke OneSize, så holder ikke så lenge som de andre bleiene. Litt merkelig passform på snuppa mi, veldig høy i livet (i forhold til BG hvertfall) og litt stram rundt magen for å få det tett rundt lårene. Pga. bambusen innerst tørker den saktere enn de andre lommebleiene. Følger heller ikke her med innlegg.
Bilde:
Bitti D'lish snap in AIO:
+ Fantastisk gode og myke, nesten som kosedyr! [:D] Mulighet til å bytte bare innlegget, trenger da ikke så mange "skall" (ikke viktig for min del da jeg har kun ett snap-in innlegg, men dog...[8D]) Mange fine farger å velge mellom! Ekstra lite innlegg (såkalt "booster") kan kjøpes separat.
- Tørker saktere enn lommebleiene. Stoler overhodet ikke på denne i tilfelle mm-eksplosjoner...! (igjen; kan ha med kroppsfasongen til snuppa mi å gjøre!) Knapper...syns fortsatt det er mer knot enn praktisk... [8D]
Bilder:
BumGenius OneSize økologisk AIO:
+ Sitter som et skudd! Naturmaterialer mot huden. Slipper å stappe/kneppe inn innlegg.
- Kjedelige farger, tørker ULIDELIG sakte! (Ja, faktisk mye saktere enn de formsydde bambus-bleiene...!), litt liten til å holde hele bleieperioden? Ingen mulighet til å legge inn noe ekstra innlegg dersom det skulle være behov for det (en integrert lomme kunne kanskje vært en idé...).
Har ikke bilde, men den er forsåvidt lik å se på som BG lommebleie!
Mitt forslag til innkjøpsliste:
3 x BumGenius OneSize Lommebleie
1 x Happy Heinys OneSize Lommebleie
1 x Baby Kanga OneSize Lommebleie + innlegg av noe slag (jeg bruker Green Acre Design OneSize mikrofiberinnlegg)
1 x Bitti D'lish snap in AIO (show-off-bleie..hehe)
...da bør du ha bleier til ca. en dags bruk hvertfall... Og skulle ikke tøybleier være tingen for deg, er det ikke vanskelig å få solgt noen av disse bleiene. [:)]
Hvis du trenger ekstra innlegg til nattbruk, vil jeg anbefale deg å kjøpe på
www.babeco.co.uk
Der har de kjempegode bambusinnlegg til en ganske rimelig penge. Pass bare på å holde deg under 200 NOK for å slippe toll [:D]
Lykke til i jungelen! [:D][:D]