Tøybleier, hvor mange?

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Vi har tenkt å prøve oss på tøybleier, og har bynt å samle litt nå. Vi har ca 20 stk nå, av litt forskjellig sort for å bli kjent med hva vi liker best. Vi har også en del innlegg og brille-og bleiebukser, og rispapir.

Har enda ikke kjøpt inn kremer til stumpen eller vaskemiddel.

Til dere som har erfaring. Hvor mange følte dere var nødvendige å ha i starten? Og hvilke kremer passer best å bruke til tøybleier ( for å ikke ødelegge oppsugingsevnen), jeg fikk et krem-tips her inne, men har glemt å notere meg det?
Og, jeg bruker nøytral vaskepulver, går dette greit med tøybleier også? Eller burde jeg kjøpe inn det som noen nettsider selger?

Hvis dere har andre tips og trix til en nybegynner, så bare kom med dem :) Er ikke lenge før nå så, så føler jeg har lest mye på nett, men føler meg blank :-P

Har også tenkt å prøve oss på det, men går for brettebleier og ullbukser som sperrelag. I alle fall i starten. Anbefaler deg å bli medlem i Tøybleiesnakk på Facebook, der er folk aktive og hjelpsomme :)

Nøytral er helt greit å vaske med, men det anbefales flytende, i alle fall da jeg hadde bleieunger . Pga slitasjen.

Vi har vasket med flytende blenda sensitive.

Vi hadde en blanding av brettebleier og lommebøker/alt i ett, og brettebleier hadde jeg mange av. Brukte dem jo også til annet.

Vi tenker å prøve oss på tøybleier på deltid (bruke det hjemme) når mini kommer neste måned. Har tenkt litt på dette med salver/kremer, men ettersom man kan legge rispapir innerst mot huden, så vil jo dette hindre salver i å komme i kontakt med selve tøybleien. Så da tror jeg man kan tillate seg å bruke mer salver.
Vi har Burts Bees salve, men denne leste jeg på et amerikansk forum at ikke var så bra for tøybleiene, så den får jeg ha til papirbleiebruk (kanskje det går greit likevel om man bruker rispapir?). Men har også kjøpt "lykkelig som liten" sin salve, som jeg tror vil fungere bedre, da jeg tror den er lettere å vaske bort.

Man trenger jo ikke salve om huden er bra.

Back
Topp