Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi brukte først brettebleier og deretter brukte vi berre ein størrelse (var vel noko slikt som ca 6-12 kg eller noko, ungane slutta med bleie lenge før dei bikka 12). Hadde maaange brettebleier, brukte dei til bleier, gulpeklutar og til underlag på stellebordet. Guttungen tissa KVAR gong vi skifta bleie, og ei sånn brettebleie tok mindre plass i maskina enn ein handduk...Ranveig R skrev:
Av "store" bleier (formsydde av eitt eller anna slag, kan ikkje hugse merke) er eg ganske sikker på at vi hadde 24. To tolvpakningar. Kunne nok klart oss med mindre og, men ville hatt 18-20, sidan dei brukar litt tid på å tørke. Vi vaska vel ca. kvar tredje dag, 4-5 skift for dagen. Brukte ullbukser som sperrelag.
Dollface skrev:
Vi brukte først brettebleier og deretter brukte vi berre ein størrelse (var vel noko slikt som ca 6-12 kg eller noko, ungane slutta med bleie lenge før dei bikka 12). Hadde maaange brettebleier, brukte dei til bleier, gulpeklutar og til underlag på stellebordet. Guttungen tissa KVAR gong vi skifta bleie, og ei sånn brettebleie tok mindre plass i maskina enn ein handduk...Ranveig R skrev:
Av "store" bleier (formsydde av eitt eller anna slag, kan ikkje hugse merke) er eg ganske sikker på at vi hadde 24. To tolvpakningar. Kunne nok klart oss med mindre og, men ville hatt 18-20, sidan dei brukar litt tid på å tørke. Vi vaska vel ca. kvar tredje dag, 4-5 skift for dagen. Brukte ullbukser som sperrelag.
Jeg har nå 5 i str 2-4 kg.. alt i ett.. hvis jeg supplerer med brettebleier, så skal jeg klare meg en stund?
Har også 5 i str 4-10 kg tror jeg det var...
Ranveig R skrev:
Dollface skrev:
Jeg har nå 5 i str 2-4 kg.. alt i ett.. hvis jeg supplerer med brettebleier, så skal jeg klare meg en stund?
Har også 5 i str 4-10 kg tror jeg det var...
Ja, om du har brettebleier i tilleg funkar det fint. Det fungerar veldig fint så lenge ungen ikkje er spesielt mobil. Når han ikkje lenger vil ligge, og begynnar å makke seg rundt på stellebordet er det meir "nødvendig" med forsydde bleier som er lette å kneppe på.
jeg har 6 lommebleier i str 3-10 kg og 8 one size. har bare en nattbleie enda, må ha flere av dem. Fungerer greit det, vasker annenhver dag og bruker papir noen netter.AnneEmilie skrev:
Jeg har laget en tøybleieoversikt for en venninne du kan få om du vil ha? =)
ang. sperrelag så var jeg veldig fornøyd med thirsties sine, de har en ekstra lekkasjesperre som holder på alt av nyfødtbæsj. de lages desverre ikke lengre i størrelser, kun i one-size.xs er er helt topp til nyfødt, det selges mange av de brukt på forumene. one-size fungerer veldig godt fra 5 kg.BlackBeauty skrev:
Dollface skrev:
Da tror jeg vi prøver det sånn i starten til vi ser hvordan det går :)
Får supplere med papirbleier i nøden, men brettebleier er jo null problem å få fatt på.. har en haug fra T var liten - som ikke ble brukt til det formålet, men dog..
Må bare få fatt på sånn sperrelag da.. noe å anbefale?
Ranveig R skrev:
Dollface skrev:
Får supplere med papirbleier i nøden, men brettebleier er jo null problem å få fatt på.. har en haug fra T var liten - som ikke ble brukt til det formålet, men dog..
Eg har berre brukt heimestrikka ullbukser på ungane mine. Dvs, eg kjøpte to kneppeullbukser frå Nøstebarn til jenta vår, men så slutta ho veldig plutseleg med bleie nesten før vi fekk prøvd dei ut.
Synets det er supert med ullbukser, lett og luftig på ein måte. Blir ikkje klamt. Og så er det greitt å strikke sjølv for då kan ein tilpasse dei så dei blir heilt perfekt fasong og størrelse.
Dollface skrev:
Ranveig R skrev:
Dollface skrev:
Eg har berre brukt heimestrikka ullbukser på ungane mine. Dvs, eg kjøpte to kneppeullbukser frå Nøstebarn til jenta vår, men så slutta ho veldig plutseleg med bleie nesten før vi fekk prøvd dei ut.
Synets det er supert med ullbukser, lett og luftig på ein måte. Blir ikkje klamt. Og så er det greitt å strikke sjølv for då kan ein tilpasse dei så dei blir heilt perfekt fasong og størrelse.
Så alt du da har er en gasbleie/flanellsbleie? Og ei ullbukse?
Og det er tett?
AnneEmilie skrev:
Dollface skrev:
Ranveig R skrev:
Dollface skrev:
Så alt du da har er en gasbleie/flanellsbleie? Og ei ullbukse?
Og det er tett?
ullbuksen må lanoliseres med ullkur for å holde tett =) f.eks denne
men kan jeg for eksempel bare ha en sånn en?Dollface skrev:
Med gas/flanell oppi?
http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=11&prodid=2764
AnneEmilie skrev:
Med gas/flanell oppi?
Det kan du =) Av ullgarn kan en bruke det meste bortsett fra superwash, da dette er behandlet slik at lanolinen ikke får full effekt. Jeg har fått anbefalt misti alpakkaull fordi det er så mykt og godt, men tror det er mest vanlig å bruke helt rent ullgarn som du får kjøpt overalt.
Dollface skrev:
AnneEmilie skrev:
Med gas/flanell oppi?
Det kan du =) Av ullgarn kan en bruke det meste bortsett fra superwash, da dette er behandlet slik at lanolinen ikke får full effekt. Jeg har fått anbefalt misti alpakkaull fordi det er så mykt og godt, men tror det er mest vanlig å bruke helt rent ullgarn som du får kjøpt overalt.
da får jeg finne frem pinnene da...
du vet ikke om noen oppskrift på nett kanskje? :D
AnneEmilie skrev:
Dollface skrev:
AnneEmilie skrev:
Med gas/flanell oppi?
da får jeg finne frem pinnene da...
du vet ikke om noen oppskrift på nett kanskje? :D
But of course I do ;)
Her er link, men kan hende du må logge inn:
http://tbforum.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=81951