Tøybleie?

Vårspire

Flørter med forumet
Marshmallows2021
Hei damer,

Min mini blir 4 uker nå søndagen som kommer.

Hun har gått på do i 2 uker og det vil jeg fortsette med.
Men vurdere nå å starte med tøybleie for tissing :dummy1:

Er det noe andre som kombinerer do og tøybleie her i forumet som vil dele erfaringer.

Evt. Hvilken tøybleie kan du anbefale?

Takk på forhånd!
 
Hei :)
Jeg driver også med babypotting, men bruker engangsbleier da vi ikke har kapasitet til å tørke eller vaske tøybleier helt enda. Men jeg ville gått for en type som du synes er lett å ta av og på siden man gir dotilbud forholdsvis ofte i nyfødtperioden. Ville selv vurdert en type hvor man lett skifter ut innlegg, feks innlegg og skall, så kan du bare bytte ut innlegget.
Vi tenker å starte med tøybleier denne gangen, men fra rundt 6 mnd hvertfall på dagtid. Fra den alderen hadde vi mer og mer tørre bleier så ser for meg at det ikke blir så mye behov for vask som nå i nyfødtperioden.
 
Hei :)
Jeg driver også med babypotting, men bruker engangsbleier da vi ikke har kapasitet til å tørke eller vaske tøybleier helt enda. Men jeg ville gått for en type som du synes er lett å ta av og på siden man gir dotilbud forholdsvis ofte i nyfødtperioden. Ville selv vurdert en type hvor man lett skifter ut innlegg, feks innlegg og skall, så kan du bare bytte ut innlegget.
Vi tenker å starte med tøybleier denne gangen, men fra rundt 6 mnd hvertfall på dagtid. Fra den alderen hadde vi mer og mer tørre bleier så ser for meg at det ikke blir så mye behov for vask som nå i nyfødtperioden.

Kjøper noen få i første omgang og tester ut da dette med vasking. Tenkte selv de med innlegg eller de alt i ett typen.
 
Vil anbefale gruppen tøybleiesnakk på facebook. Der er det mange med erfaring på tøybleier helt fra nyfødt. Begynte litt sent med tøybleier her, så blir nok en annen opplevelse. Tror vi startet med tøybleier da han var rundt 4 måneder. Og har vell kun brukt lommebleier på han. Bortsett fra på natt hvor vi har strikket ullbukse i lanolin med innlegg i. Men han var som sagt litt eldre da. Men vi hadde ikke noe problem med å tilby do i disse bleiene. Og var lettere å få han til å gå på potte når han hadde på tøybleie
 
Back
Topp