Tøybleie spørsmål

Sola1979

Elsker forumet
Bruker tøybleier til min 6 mnd gamle gutt og de som passer best er de litt brede, som bumgenius, swaddelbees, happy heineys, blueberry og fuzzibunz. Bruker lommebleier. Og av innlegg bruker vi knappe innlegget til bumgenious om dagen, og et petite dessous og lite microfiber innlegg om natten.

De tøffeste bleiene, muksut, er litt smale for gutten min og det blir ofte lekkasjer.

1. Hvilke liker dere?
2. Og hvilke ville dere anbefale?
3. Hvilke inlegg funker hos dere?
4. Tar dere ut innlegget før dere putter de til vask?
5. Godtar barnehagen tøybleier?
6. Bruker dere rispapir?

ORIGINAL: Sola1979

Bruker tøybleier til min 6 mnd gamle gutt og de som passer best er de litt brede, som bumgenius, swaddelbees, happy heineys, blueberry og fuzzibunz. Bruker lommebleier. Og av innlegg bruker vi knappe innlegget til bumgenious om dagen, og et petite dessous og lite microfiber innlegg om natten.

De tøffeste bleiene, muksut, er litt smale for gutten min og det blir ofte lekkasjer.

1. Hvilke liker dere? Fuzzi bunz og gamle thirsties typen og muksut formsydd med ull på natt
2. Og hvilke ville dere anbefale? pleier å anbefale bum genious og de over til nybegynnere
3. Hvilke inlegg funker hos dere? jeg bruker p'tit inlegget med blå kant i alle bleiene dag som natt
4. Tar dere ut innlegget før dere putter de til vask?  ja, tar det ut når jeg putter i wetbagen
5. Godtar barnehagen tøybleier? Regner med det, hadde vært rart viss de ikke gjorde det, men gjør det selvfølgelig enklest mulig for de
6. Bruker dere rispapir?ja, har brukt det siden nyfødt

Jeg liker swaddlebees best, men har flest av BG, som var billigere da. De er også helt ok. Begge deler er onesize lommebleier. Sofie er ganske bollete og stor, så de sitter fint på henne, men har ingen som ikke passer da. [8|]

Jeg liker best innleggene til swaddlebees-ene, sånne økonappi eller hva de heter? Veldig mye oppsuging, syns jeg. Ellers går jeg for bambus. Har jo flest i microfleece, men det klarer jeg nesten ikke å ta på. [:'(]

Jeg tar ikke ut innlegget før jeg vasker nei. En og annen gang er det et innlegg som ikke kommer ut, men det er rent likevel og lukter aldri stygt. Jeg henger lommeleiene til tørk da og kjører brettisene og innlegg i trommelen, men om jeg kjører alt i trommelen ser jeg gjennom lommebleiene for å se at ingen har innlegg som ikke er kommet ut.

Sofie går ikke i barnehage, så det vet jeg ikke enda. Men jeg kommer neppe til å godta at barnehagen ikke kan bruke lommebleier på henne i barnehagen når den tid kommer.

Vi bruker ikke rispapir nei. Vi gjorde det da hun var helt liten, men fant ut at det var bortkastet fordi bleiene ble like rene selv da vi glemte dem hjemme på noen langbesøk, så vi droppet dem. Nå for tida er bæsjen så fast at vi bare heller den i do og restene løsner i vask/forskylling, så vi bruker ikke papir nå heller.

Back
Topp