Tøybleie shopping

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Må vel kanskje ha en egen tråd for dette :)
Her kan man legge inn bilde av hva man har kjøpt, samma om det er brukt eller nytt.
Har man kjøpt nytt så kan det jo være gøy med en link så andre kan se å evt kjøpe :)
Gjerne legg inn bilde og link når dere har mottatt varen, fortell gjerne hva dere synes ut fra evt erfaring eller bare hva dere tenker.

Gå bananas :p
 
ImageUploadedByBV Forum1470905195.310960.jpg

Disse mottok jeg i posten i går :) de er brukte og type alt i et bleier. Har brukt disse merkene til storebror, å likte dem godt. Dette er str XS den rosa og de andre er vel S fra 3-6 kg mener jeg ;)
 
Endelig kom posten. Her er nyfødt tøybleiene jeg har kjøpt til lillebror så langt. I tillegg har jeg sikkert mellom 70-90 bleier i one size eller større størrelser fra før!ImageUploadedByBV Forum1471370339.193840.jpg
ImageUploadedByBV Forum1471370358.034317.jpg
ImageUploadedByBV Forum1471370370.253970.jpg
ImageUploadedByBV Forum1471370380.816970.jpg
ImageUploadedByBV Forum1471370390.367373.jpg
 
Kjøte disse brukt. Kjøpte også 20 stk fra ebay, men har ikke tatt ordentlig bilde av dem enda.. Det kommer :D
bleier1.jpg
 
Hvorfor tøybleier? :)
 
Hvorfor tøybleier? :)

Vi velger å prøve med tøybleier fordi papirbleier inneholder oljer som rumpa blir avhengig av, spesielt pampers. hvilket betyr at når man bytter merke kan ungen bli veldig sår fordi huden er avhengig av oljen i bleien. Jeg vet ikke hvilke kjemikalier som blir brukt når man produserer en papirbleie, men en tøybleie vaskes, og jeg vet hvilket vaskemiddel jeg bruker.
Ett barn bruker i løpet av bleieperioden bleier tilsvarende ett tonn søppel.
 
Hvorfor tøybleier? :)

Først for jeg hater å ha full søppeldunk med bleier hele tiden.

Det er mye rimeligere i det lange løp enn papirbleier

Mye bedre for babyens hud

De er utrolig fine :p
 
Vi velger å prøve med tøybleier fordi papirbleier inneholder oljer som rumpa blir avhengig av, spesielt pampers. hvilket betyr at når man bytter merke kan ungen bli veldig sår fordi huden er avhengig av oljen i bleien. Jeg vet ikke hvilke kjemikalier som blir brukt når man produserer en papirbleie, men en tøybleie vaskes, og jeg vet hvilket vaskemiddel jeg bruker.
Ett barn bruker i løpet av bleieperioden bleier tilsvarende ett tonn søppel.
Først for jeg hater å ha full søppeldunk med bleier hele tiden.

Det er mye rimeligere i det lange løp enn papirbleier

Mye bedre for babyens hud

De er utrolig fine :p

Okei, jeg kan ikke dette så veldig godt.

Men hva gjør dere med renhold, regner med de er til gjenbruk. Vasker dere hver dag en maskin med bleier?
 
Okei, jeg kan ikke dette så veldig godt.

Men hva gjør dere med renhold, regner med de er til gjenbruk. Vasker dere hver dag en maskin med bleier?

Jeg hadde med storebror, en småkalt våtpose som vi samla skittne bleier i. Denne samlet vi bleier i 2-3 dager for så å vaske. Da hadde vi brukt så mye av bleiene vi hadde at vi måtte vaske for å få påfyll. Denne gangen tenker jeg å ha en dunk å ha våtposen oppi, da det ble litt lukt sist pga varmekabler i gulvet :)

Det ligger en tråd lenger nede på siden er med masse info :D
 
Jeg hadde med storebror, en småkalt våtpose som vi samla skittne bleier i. Denne samlet vi bleier i 2-3 dager for så å vaske. Da hadde vi brukt så mye av bleiene vi hadde at vi måtte vaske for å få påfyll. Denne gangen tenker jeg å ha en dunk å ha våtposen oppi, da det ble litt lukt sist pga varmekabler i gulvet :)

Det ligger en tråd lenger nede på siden er med masse info :D


Okei, må lese meg litt opp på det, skjønner at det gjerne kan være bedre for barnerumpa, men ser ikke helt det hygeniske i det i forhold til vask osv.. :p
Men er jo intressant, og sikkert en effektiv måte å spare penger på, ihvertfall dersom man bare trenger å vaske en 2-3 ganger i uken.
 
Okei, må lese meg litt opp på det, skjønner at det gjerne kan være bedre for barnerumpa, men ser ikke helt det hygeniske i det i forhold til vask osv.. :p
Men er jo intressant, og sikkert en effektiv måte å spare penger på, ihvertfall dersom man bare trenger å vaske en 2-3 ganger i uken.

Man får et litt Anna forhold til tiss å bæsj kanskje :p er litt mer hands on mange ganger! Det er min opplevelse. Men har ikke på noe tidspunkt være ekkelt. Å jeg sniker ofte på en tøybleie fremdeles på storebror. Men går mest papir da barnehagen gav opp tøybleier litt :p

Men min anbefaling er å lese og kanskje bare prøve seg litt :) har man prøvd å finner ut man ikke liker det. Så er jo det greit! Jeg gleder meg sånn til sommer kjoler med søte bleier under :p
 
Jeg har så lyst til å prøve tøybleier denne gangen. Skal ihvertfall kjøpe noen for å prøve litt.
 
Man får et litt Anna forhold til tiss å bæsj kanskje :p er litt mer hands on mange ganger! Det er min opplevelse. Men har ikke på noe tidspunkt være ekkelt. Å jeg sniker ofte på en tøybleie fremdeles på storebror. Men går mest papir da barnehagen gav opp tøybleier litt :p

Men min anbefaling er å lese og kanskje bare prøve seg litt :) har man prøvd å finner ut man ikke liker det. Så er jo det greit! Jeg gleder meg sånn til sommer kjoler med søte bleier under :p

Får lufte det for gubben og høre hva han sier om det er noe vi kan tenke oss å prøve. :)
 
Back
Topp