Tøybleie damer!!!

Moira

Glad i forumet
Sitter å planlegger tøybleie innkjøp nå, og har til dags dato 4 one size bleier fra happy heinys og 2 best bottoms bleier, med to snapp in innlegg til hver bleie.

Hvor mye mer trenger jeg?! Tenker at jeg bruker engangs til navlestumpen forsvinner, men at jeg etter dette bruker kun tøy.

Får kjøpt en pakke med 12 brettebleier og 12 formsydde popolino bleier for 500,- (heeelt nye) men vet liksom ikke helt om dette er noe jeg burde satse på?! Kan jo evt kjøpe 2 sånne pakker - og da har jeg vel nok bleier, men vil gjerne gjøre bleieskiftet enklest mulig også. Tenker også at jeg helst vil ha mest mulig one size bleier som varer bleieperioden ut, sånn at vi kanskje faktisk kan spare litt penger på dette i samme slengen....

Ser filmer på youtube om tøybleier, og det virker som om de har 1000 bleier liksom - og det blir nesten for ille da..

Tenker forøvrig å vaske bleier annen hver dag - da slipper vi så mye lukt, pluss at bleiene burde (etter det jeg har lest) ikke ligge lengre enn 2-3 dager uansett. Jeg er jo hjemme uansett, så en par vasker ekstra i uken ser jeg ikke på som noe problem =)

Tenker ca. 30 bleier selv... Er dette nok? for lite? For mye?
Både mannen min og jeg (HURRA jeg har endelig fått mannen med på tanken!!!!) tenker at vi skal kjøpe inn litt av hvert av typer, sånn at vi kan finne de vi liker, å heller kjøpe flere av disse.

Hvordan bygger man opp et sånt "stash" av bleier?

Noen drevne tøybleie brukere som har lyst til å bidra?! =)

Dreven og dreven... Men brukte stort sett kun lommebleier onesize på lillan til hun var 7-8måneder. Engangs når vi var på lengre turer. Fungerte fint. Hun var aldrig sår i rumpa :) jeg gjorde klar bleiene, puttet innleggen inn, så var det bare å ta på som vanlige bleier. Vi har ca 24 bleier. Jeg har bum genius lommebleier (de tørker raskere en all in one). Vasket hver 2-3 dag. Bæsjbleier skylte jeg opp med en gang ofte ble det til at jeg satt på en vaskemaskin samme dagen (hun bæsjet ca annenhverdag i begynnelsen). Blir å bruke de igjen på babyen i magen!

Back
Topp