Tøybind/ truseinnlegg

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Noen med erfaring? Vurderer å byne med truseinnlegg i tøy, hat sett flere på nett. Før graviditeten hadde jeg mye utflod og selfølgelig nå, og regner ikke med at det blir noe mindre etter fødselen (og tiden som kommer etter renselsen også), jeg bruker mye truseinnlegg og kjenner jeg er litt lei av å kaste så mye, så det er derfor jeg vil teste ut de i tøy :) bruker menskopp når jeg har mens, så bind trengs ikke da :)

Men anny who, noen som har erfaring? Hvordan er det med lukt? Og passform, krøller det seg lett? Og annet?

Synes de er veldig gode. Blir lett irritert av stoffene i vanlige truseinnlegg. Anbefaler deg å ikle ha pul-bakside, de er glatte og glir i trusa. Må ha noe som sitter bedre. Husker ikke helt hvilket stoff det er på de jeg har...

Synes de er veldig gode. Blir lett irritert av stoffene i vanlige truseinnlegg. Anbefaler deg å ikle ha pul-bakside, de er glatte og glir i trusa. Må ha noe som sitter bedre. Husker ikke helt hvilket stoff det er på de jeg har...

Kjekt å vite, de nettsidene jeg har tittet på har hatt noen med pul-bakside, så da hopper jeg over dem :)

Elsker mine.

Bind også, for til renselse kan du ikke bruke tampong eller menskopp, og takke meg til å slippe så mange uker med plastbind, jeg klør av ei natt med det.
Aldri sett med pul bakside. Bind med pul. Men annet stoff utenpå, og ikkw pul på noen av mine truseinnlegg. Jeg liker best dem jeg knapper på plass, med vinger

Førsta gången eg hør att de finns. Hvor får msn køpt sånt

Elsker mine.

Bind også, for til renselse kan du ikke bruke tampong eller menskopp, og takke meg til å slippe så mange uker med plastbind, jeg klør av ei natt med det.
Aldri sett med pul bakside. Bind med pul. Men annet stoff utenpå, og ikkw pul på noen av mine truseinnlegg. Jeg liker best dem jeg knapper på plass, med vinger

Burde kanskje handle inn nå da, har termin den 31.mai, så hadde vert kjekt å ha under renselsen :) har sett dem med knapper, skal gå for dem, de må absolutt sitte fast as :-P har kjøpt inn vanlig nattbind, men de får bare ligge ;)

Hvordan oppbevarer dere disse når de er skittene? Regner med at dere vasker ikke en og en?

Hvordan oppbevarer dere disse når de er skittene? Regner med at dere vasker ikke en og en?

Jeg tenkte å bruke en liten våtpose, som en får til tøybleier, eller de vaskeposene/ nettene en får i dagligvarerbutikken :)

Kanskje skylle de før en legger de der...? Aner ikke, håper de med mer erfaring kan svare :)

Jeg har barn som bruker tøybleier, så jeg skyller bindet og putter i den posen.

Når ungene slutter med bleier blir det litt mer logistikk ja, så veldig greit at jeg får en ny bleiebruker til jeg trenger dem igjen. Og så blir det menskopp når mensen kommer igjen.

Jeg har barn som bruker tøybleier, så jeg skyller bindet og putter i den posen.

Når ungene slutter med bleier blir det litt mer logistikk ja, så veldig greit at jeg får en ny bleiebruker til jeg trenger dem igjen. Og så blir det menskopp når mensen kommer igjen.

Skal også bruke tøybleier, så får vaske dem ilag i starten :) er kjekt med bleiebruker da ;)

Skal også bruke tøybleier, så får vaske dem ilag i starten :) er kjekt med bleiebruker da ;)
Ja, jeg gleder meg til å finne frem og vaske og klargjøre de små bleiene.

Det dukket opp en brettebleie i klesvasken, brukt som klut på et vis, og jeg brettet den som bleie til en bitte liten kropp og viste mannen.

Åhh... Vi gleder oss, dette har vi ønsket så lenge. Nå må den vare bli der inne til over nyttår.

Man bretter de sammen og knapper igjen og putter i skittentøyet. Dvs truseinnlegg med utflod eller bare litt blod. Bind fulle av blod bør skylles først, greit å ha en våtpose da. Da sønnen min brukte tøybleier orket jeg ikke skylle og legge i våtposen. Jeg bare puttet bleiene i posen sammen med blodfulle bind og satt på forvask så de ble skylt i maskinen istedenfor for hånd. Men har ingen tøybleier nå, så da blir det liksom ikke en maskin full av bind - så da skylder jeg for hånd. Evt går det sikkert an å kjøre forvask på vaska med undertøy og sokker som jeg vasker de sammen med, men det er så få at det er fort gjort å ta for hånd.

Back
Topp