Tøybind/menskopp

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Vet ikke om dette passe på generelt men viste ikke h or eg skulle poste det.
Lurer på om dere har prøvd det, om dere liker det. Ka side dere eventuelt anbefaler.
Har kjøpt intropakke fra luna pads for å prøve bind. Men har lyst å prøve kopp også :P

Kopp funker ikke for meg fordi jeg verken får den langt nok inn eller i rett posisjon, har litt framfall av livmoren. Mer interessert i tøybind, men hormonspiralen fjernet hele problemstillingen så jeg har inne kjøpt inn foreløpig, og nå blir det vel noen mnd til neste mens, regner jeg med. :p

Jeg har brukt kopp i mange år, og går ikke tilbake til bind. Selve tømmingen er litt mer grisete enn alternativene, men utenom det føles (og er) det mye renere enn bind. Tamponger har jeg ikke brukt i noen særlig grad, så det kan jeg ikke sammenligne.

Tøybind liker jeg ikke.
Det holder ikke på like store mengder som vanlige bind, er litt for små i størrelse, sitter ikke fast i trusa, blir fuktig og er klumpete/tykke.

Truseinnlegg i tøy liker jeg derimot veldig godt. Det blir bare som om trusa har et ekstra tøylag.

Menskopp er den beste beskyttelsen. Jeg har aldri blødd mye bortsett fra etter yngste barnet. Da blødde jeg igjennom tampong + nattbind. Men med menskoppen har jeg bare et lite truseinnlegg i tillegg for sikkerhetsskyld. Det eneste er at man får litt mer blod på fingrene enn ved tampong. Men jeg synes ikke slikt er ekkelt og mtp offentlig toalett finnes alltids et handikaptoalett med vask. Er også trygg på å sove med den, liker ikke å bruke tampong en hel natt. Synes tom jeg blør mindre med den og har hørt flere si det, men om det stemmer og evt hva årsaken er vet jeg ikke. Kanskje det bare føles slik.

Jeg bruker menskopp. Har brukt den i noen mnd nå, vil ikke gå tilbake til tamponger og bind! Jeg bruker Diva cup, og har ofte på et lite truseinnlegg av tøy i tilfelle søl (usikker på merke).
Det er dårlig utvalg av menskopper på det norske markedet, men jeg vet at det kommer seg. Ellers kan man søke på en del utenlandske sider. Man finner også lister ofte hvilke kopper som kan passe for en.

Kopp er mye bedre enn tamponger syns jeg.
Bruker også tøybind når jeg føler for litt ekstra sikkerhet, samt at jeg bruker de nå etter fødselen. Syns det blir så klamt og ekkel lukt av engangsbind.

Jeg er ingen fan av bind, så tøybind utgår med høye kneløft. Men menskopp er fantastisk! Hvorfor begynte jeg ikke før?

Jeg bruker tøybind, og har vært fornøyd med det. Har riktignok ikke testet menskopp.
Har vært mest fornøyd med Party in my pants, men tror man bør teste ut litt hva man trives med.
Nr 2 på lista mi er de som selges hos iHerb, og mindre fornøyd har jeg vært med ImseVimse og MaM. Sistnevnte er litt for tykke og klumpete.

Back
Topp