Tørt ansikt.

JemimasBaby

Augustbaby 2013
Lillemann får så utrolig tørr hud i ansiktet. Har til nå kun brukt godt med olje når han bader og en sjelden gang en baby rapair cream fra natusan. Han er så tørr at huden blir hard, stram og flassete. Noen som kan anbefale noe som trekker godt inn i huden og er parfymefritt?

Snuppa vår har god og myk hud over alt på kroppen, kan jo være flaks. Men vi har ikke brukt noe annet enn vann når vi vasker eller bader henne :-)

Ty
Snuppa vår har god og myk hud over alt på kroppen, kan jo være flaks. Men vi har ikke brukt noe annet enn vann når vi vasker eller bader henne :-)
Funker fint for de fleste

Men noen av oss har barn som trenger litt mer.

Olje i vannet er veldig greit for de fleste.

Fete kremer som rød apobase eller locobase er nødvendig for en del.

Og for noen i kombinasjon med kortison.

Heldig du som har barn som ikke trenger noe.

Jeg har et par på fast regime med fet krem på hendene nå og ei for øyeblikket på kortison

På tørr og stram hud som hi beskriver ville jeg smurt regelmessig med fet krem og ellers tatt det opp på neste kontroll.

Min datter er også vært tørr! Jeg bruker denne :
ImageUploadedByBV Forum1457324431.351442.jpg

Elsker denne serien av kremer..
Her ser du en som er spesielt for ansiktet..
ImageUploadedByBV Forum1457324298.379073.jpg
Fuktgivende og beroligende ansiktskrem for allergisk og intolerant hud
Ansiktskremen er en innovativ, fuktighetsgivende og beroligende ansiktskrem fra La Roche-Posay til en allergisk og meget intolerant hud, både ved utbrudd og som daglig pleie. Kremen inneholder neurosensine som lindrer hudirritasjon, og La Roche-Posay termalsk kildevann som har beroligende og antioksiderende egenskaper. Uten parfyme, alkohol og parabener.

Vi har også brukt krem fra la roche-posay, men ikke sånne "lette" kremer, vi bruker baum.
Men det er jo fordi vi har barn med hud som ikke produserer nok fuktighet og trenger slike ting.

Men lrp er gode produkter, vi har brukt dusj"såpen" også på dem.

Vi har også brukt krem fra la roche-posay, men ikke sånne "lette" kremer, vi bruker baum.
Men det er jo fordi vi har barn med hud som ikke produserer nok fuktighet og trenger slike ting.

Hvordan syns du dusjsåpen var? Jeg har prøvd forskjellige dusjsåper, men det tørker ut huden til lille. Så nå bruker jeg som regler kun olje i vannet!!

Hvordan syns du dusjsåpen var? Jeg har prøvd forskjellige dusjsåper, men det tørker ut huden til lille. Så nå bruker jeg som regler kun olje i vannet!!
Til babyer bruker jeg bare olje, småunger også, men nå begynner jo mine å bli store så de får litt såpe av og til. I dusjen og sånn. Lipikad syndet som den heter er ikke såpe. Og tørker derfor ikke ut huden. Brukt med hell på mine

Til babyer bruker jeg bare olje, småunger også, men nå begynner jo mine å bli store så de får litt såpe av og til. I dusjen og sånn. Lipikad syndet som den heter er ikke såpe. Og tørker derfor ikke ut huden. Brukt med hell på mine

Hvilken olje foretrekker du å bruke når du bader lille I?
Jeg har prøvd Libero sin og Natusan sin når jeg bader A.. Er usikker på hvem jeg likte best...

Jeg varierer. Har brukt mye libero, lettere tilgjengelig enn neutral, hadde natusan sin med aloe vera en lang stund (bare ei flaske, men med store unger går det lite olje når de somregel brukte lipikad syndet

Jeg bruker natusan sin med alovera. Da lukter hun utrolig godt etterpå :-) såpe skal ikke brukes på små barn, det er unødvendig, og det tørker lett ut huden enda mer

Det et derfor vi har lipikar syndet i dusjen, den er uten såpe og uten parfyme (og uten parabener, for den del) og tørker ikke ut huden, den er laget med tanke på atopisk hud.

Altså da de større ungene på 5 og 7,5. Babyen bare bader med olje og vann

Her kuttet vi ned på oljen da det gjorde vondt verre og endte med og bruke A-krem, dagen derpå så var det null antydning til tørr hud:)

Så nå at det er denne vi bruker. Syns alle de flaskene ser helt like ut jeg.. Men sønder stod baume på flaska og kom til å tenke på deg!!

Er der denne du mente dere også bruker? ImageUploadedByBV Forum1457401417.396941.jpg

Takker for alle tips. Kom over tilbud på A-krem og har begynt å bruke den. Ser ut til å gi gode resultater. Men det som overrasket meg var at det virker som om det hjalp å ha mindre olje i badevannet. I tillegg bytta jeg fra aloe vera til den originale (natusan) og det virker som om han blir mindre rød og nuppete i kinnene av den. Tommel opp! :)

Vi bruker også Lipikar Baume både på
6 åringen som får veldig tørre hender nå på vinteren, og har smurt på minsten som er tørr i ansiktet, ser allerede bedring på dem begge☺️☺️

Back
Topp