Tørst!

Kjempespennende

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Er så tørst. Hele tiden. Og får aldri drukket nok, føler jeg. Om morgenen er det verst, men drikker jeg for mye eller for fort kaster jeg bare opp.
Drikker for det meste vann med isbiter i, selv om jeg fyser veldig på både saft og brus. Noen som har noen gode tips for å få i seg nok væske uten ubehag som følger med i form av oppkast eller halsbrann?
 
Jeg også får sånn akutt tørste flere ganger om dagen/kvelden. Tørste kan være tegn på svangerskapsdiabetes men det er også ganske vanlig å kjenne tørste når man er gravid. Trenger ikke å være noe spesielt. Jeg har alltid en flaske med vann med meg overalt og har flasker klare i kjøleskapet så det er iskaldt. Også spiser jeg saftposer! haha Ikke det beste tipset men men. Har selv spurt legen men får bare beskjed om at det er vanlig, drikk vann [emoji30][emoji846]
 
Spiser ting med mye væske i. Supper, drikkeyoghurt, frukt (spesielt vannmelon)...
 
Ha med deg ei vannflaske så du alltid har vann tilgjengelig. Og husk at vi skal drikke mye pga. at fostervannet byttes ut ca hver 3 time, så drikk vann med god samvittighet :)

Apropos halsbrann er mine tips å ikke drikke til selve måltidet, men heller utenom måltid, og å sitte oppreist når en drikker (og litt etterpå - altså unngå tilbakelent stilling/liggende en stund).
 
Jeg også får sånn akutt tørste flere ganger om dagen/kvelden. Tørste kan være tegn på svangerskapsdiabetes men det er også ganske vanlig å kjenne tørste når man er gravid. Trenger ikke å være noe spesielt. Jeg har alltid en flaske med vann med meg overalt og har flasker klare i kjøleskapet så det er iskaldt. Også spiser jeg saftposer! haha Ikke det beste tipset men men. Har selv spurt legen men får bare beskjed om at det er vanlig, drikk vann [emoji30][emoji846]

Spiser saftposer? Jeg var på glukosebelastning for to uker siden, så er trygg på at det ikke er diabetes. Så irriterende med ting som bare "er vanlig"! Gleder meg til å kunne bøtte nedpå vann etter fødselen altså!
 
For meg er det bedre med bris/Farris enn vanlig vann (det vi bobler selv i kullsyremaskin er heller ikke noe tess). Mulig det handler om saltnivået som er i disse, mulig det er smaken. Men eg synes iallefall det er ok med større mengder av bris enn vann [emoji106] (rema har 4 for 50). Mulig taffelvann og andre billigvarianter også er ok, men har ikke gidda teste enda.
 
For meg er det bedre med bris/Farris enn vanlig vann (det vi bobler selv i kullsyremaskin er heller ikke noe tess). Mulig det handler om saltnivået som er i disse, mulig det er smaken. Men eg synes iallefall det er ok med større mengder av bris enn vann [emoji106] (rema har 4 for 50). Mulig taffelvann og andre billigvarianter også er ok, men har ikke gidda teste enda.

Samme her. Jeg sliter virkelig med å få i meg vann.. Bris og taffelvann går fint! 4 for 50 på Rema er genialt!
 
Spiser saftposer? Jeg var på glukosebelastning for to uker siden, så er trygg på at det ikke er diabetes. Så irriterende med ting som bare "er vanlig"! Gleder meg til å kunne bøtte nedpå vann etter fødselen altså!

Ja altså jeg liker å knaske cola saftposer når jeg er tørst. [emoji85] men vannmelon og faris (kullsyre) er veldig godt det også. Har også gått en del vannmeloner i svangerskapet Hehe..
Veldig irriterende å høre at ting er vanlig ja, hadde vært ålreit å blitt forklart hva grunnen er.
Hvorfor kan du ikke bøtte nedpå med vann nå da?
 
Så bra det ikke er sv.db da! [emoji106][emoji5] Er jo ikke rart man tror det er noe når man blir så tørst ut av det blå. Testa meg i forrige svangerskap så vet at det er et "svangerskap symptom"
 
Ja altså jeg liker å knaske cola saftposer når jeg er tørst. [emoji85] men vannmelon og faris (kullsyre) er veldig godt det også. Har også gått en del vannmeloner i svangerskapet Hehe..
Veldig irriterende å høre at ting er vanlig ja, hadde vært ålreit å blitt forklart hva grunnen er.
Hvorfor kan du ikke bøtte nedpå med vann nå da?

Drikker jeg mer enn 2dl vann kaster jeg opp :/ Får liksom aldri stilt tørsten når jeg må vente til vannet har kommet ordentlig ned i magen før jeg kan drikke mer. Prøver å knaske isbiter nå. Det hjelper litt, da tar det lenger tid å svelge vannet ;) Det hjelper litt å spise noe salt, men da blir jeg jo bare mer tørst... :confused:
 
Er mye tørst og drikker mye, gjort det hele svangerskapet. Er sjekket for svangerskapsdiabetes, så dette er nok bare ett av mange graviditets symptomer :rolleyes:
 
Drikker jeg mer enn 2dl vann kaster jeg opp :/ Får liksom aldri stilt tørsten når jeg må vente til vannet har kommet ordentlig ned i magen før jeg kan drikke mer. Prøver å knaske isbiter nå. Det hjelper litt, da tar det lenger tid å svelge vannet ;) Det hjelper litt å spise noe salt, men da blir jeg jo bare mer tørst... :confused:

Så kjedelig. Du får bare knaske isbiter. Prøv saftpose også.. haha

Nå er det heldigvis ikke lenge igjen [emoji122] gleder meg [emoji173]️
 
Samme her..Trenger iskaldt vann -det er vel min eneste craving tror jeg..

Og jeg er veldig glad for å ha fått.medisin for halsbrann - det gjør at jeg nå kan drikke så mye vann jeg bare vil -og det føles nesten helt magisk!
 
Back
Topp