Tørst...

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Jeg føler meg så tørst hele tiden!
Enda jeg drikker. Men sikkert ikke nok...
Fikk ikke utslag på urin hos jordmor, så det var visst bra.
Men hvorfor er jeg så tørst?
Er ikke noe drikke som smaker hodt lenger heller.
Kald juice bare. Men ikke for mye, da smaker det bittert.

Flere som har det sånn?

Kanskje litt større væskebehov enn ellers ja,men det er vel naturlig kanskje, i og med at kroppen skal danne mye både fostervann og blod ekstra?

Kanskje litt større væskebehov enn ellers ja,men det er vel naturlig kanskje, i og med at kroppen skal danne mye både fostervann og blod ekstra?

Ja, det er nok naturlig. Men føler ikke at jeg gjør annet enn å tørste. Konstant.
Leste i gravidbok at man trenger 1,5-2 liter væske, men det er jo som ellers?

Drikker mye mer enn før. Blitt mye mer glad i vann :) Mens samboer sitter med brus på lørdagskvelden koser jeg meg heller med vann faktisk.

Jeg var ekstremt tørst i de to forrige svangerskapene. Men ingen utslag på urinen. Fikk beskjed av legen at det var helt normalt. Tørster litt nå også. For meg har det hjulpet og drikke farris. Syns det demper tørsten bedre en vanlig vann:)

Ja, det er nok naturlig. Men føler ikke at jeg gjør annet enn å tørste. Konstant.
Leste i gravidbok at man trenger 1,5-2 liter væske, men det er jo som ellers?

Kanskje du skulle sjekke om det er noe du mangler på bl.prøver også da? Det har jo sikkert litt å si også hva du får væskeinntaket fra. Drikker man drikke med sukker i, blir man gjerne mer tørst av sukkeret vel?

Kanskje du skulle sjekke om det er noe du mangler på bl.prøver også da? Det har jo sikkert litt å si også hva du får væskeinntaket fra. Drikker man drikke med sukker i, blir man gjerne mer tørst av sukkeret vel?

Det er nok sant som du sier, at det kanskje er pga. juice osv. at jeg er mer tørst.
Drikker ikke noe brus. Bare melk, juice og vann.

Har tatt blodprøver, sånne standard iallfall, så får vel snart svaret derfra. :-)
Men ingen utslag på urin, så jordmor var ikke bekymret.
Men litt plagsomt er det. ;-)

Jeg var ekstremt tørst i de to forrige svangerskapene. Men ingen utslag på urinen. Fikk beskjed av legen at det var helt normalt. Tørster litt nå også. For meg har det hjulpet og drikke farris. Syns det demper tørsten bedre en vanlig vann:)

Godt det er flere enn meg! :)
Kanskje prøve farris da, selv om jeg i utgangspunktet ikke liker kullsyrevann. Men takk for tipset! :)

Er også ekstremt tørst nå for tiden, drikker stort sett bare vann. Melk og appelsinjuice uten sukker drikker jeg alltid til frokost, men ellers så er det vann jeg har foretrukket i svangerskapet :)

Tørst hele tida, å drikker en del vann. Værste er på jobb når eg ikke har tid å henteeg driKke. Prøver å ha en flaske vann i lomma (imsdal vann 0,33 l ) . Akkurat passe liten flaske som ikke tar store plassen i sykepleier skjorta ;)

Drikker du bare vann i løpet av døgnet?
Ikke melk, juice...?
Skulle ønske jeg var flink til å drikke vann.
Kanskje derfor jeg er så tørst?

Jeg drikker kun vann. Blir det noe annet er det kanskje et glass med melk til frokost, en kopp te på jobb, eller et glass saft til middagen. Men blir stort sett mest vann.

Jeg er mye mer tørst enn vanlig, må ha vannflaske på jobb. Aller best er det med iskaldt vann.

Det er visst helt vanlig å bli ekstra tørst! Fikk beskjed om det av legen.. Jeg ble litt bekymra for sukkersyke (det lihger i familien) så jeg spurte, å hun sa at det å være mye tørst, var helt normalt :)
Jeg drikker mye bris, da dette er det eneste som dekker tørsten :)

<3 Lille mirakelet vårt <3

Her drikkes det kun vann, iste og sjokolademelk. Men mest vann, og må drikke mye ellers går hele verden Rundt :o

Er litt mer tørst enn vanlig. Og det hjelper ikke akkurat på doløping om natten...

Prøver å drikke mest vann når jeg er tørst.

hehe, blir en del doturer her også iløpet av natten pga av tørsten :b hadde vært godt å få sovet en hel natt :b

Back
Topp