Tørst? Svangerskapsdiabetes?

BabyyB

Flørter med forumet
Jeg er 33+0 i dag og har den siste uken tenkt over at jeg er mer tørst enn vanlig. Det er ikke snakk om at jeg må drikke ekstreme mengder, men pleier normalt ikke tenke så mye over at jeg er tørst, og nå gjør jeg det flere gang om dagen. Noen andre som har det sånn?

Tenker jo litt på svangerskapsdiabetes da. Tok glukosebelastningstest rundt uke 22 var det vel og urinprøver har vært fine hele veien. Nå er det ca 2 uker siden siste prøve og 2 uker til neste. Burde kanskje gå å levere en ny prøve tidligere?

Jeg er 31+5 og har vært tørst lenge. Jeg drikker mye vann. Jeg var lik når jeg tok glukosebelastning, og den var helt fin så tror det er normalt? [emoji4]

Er også veldig tørst, husker jeg var det med forrige også. Og det blir enda værre under amminga!

Jeg har slitt med tørste halve svangerskapet, men har ikke sukker i urin og ikke svangerskap diabetes :) tror tørste er ganske vanlig

Godt å høre at vi er flere som tørster! Føler jeg nesten ble enda mer tørst når jeg først begynte å tenke på det. :yuck: Nå har jeg også styrt veldig mye med forskjellige prosjekter de siste dagene, blir jo mer tørst av det også.

Svangerskapsdiabetes er veldig atypisk i forhold til vanlig diabetes, og viser seg gjerne ikke i form av tørste o.l. Det er derfor de fleste må igjennom glukosebelastning, da veldig mange har gått med uoppdaget sv.sk.dia fordi den kan opptre helt symptomfritt med unntak av vektoppgang og store barn med påfølgende fødselskomplikasjoner [emoji6]

Tørste i svangerskap er veldig vanlig- vi skal opprettholde et økt blodvolum samtidig som væske siver ut i vevet og den tyngre kroppen forbruker mer væske og energi

Last edited:
Har diabetes frå før, og eg er TØRST uansett kor bra blodsukkeret mitt er. Er nok berre enda ein del av å vere gravid. Skal gå og fylle opp drikkeflaska mi no.

Sitter faktisk her og tørster akkurat nå xD Akkurat fylt opp flaska mi igjen. Vært sånn siden i sommer omtrent.

Kjenner jeg blir litt bekymra når jeg leste lenger opp at det blir værre når vi skal amme.. Får begynne å gå med sånn sekk med lang slange som alle joggefolkene bruker :laughing025

Kjempetørst hele svangerskapet. Man har både økt blodmengde, og økt væskeansamling i kroppen. Så det er helt normalt at man har økt tørste.

Back
Topp