tørst hele tiden!

sissel84

Flørter med forumet
hei igjen :)

bare lurte på om det kun eg jeg som er tørst hele tiden? jeg føler meg uttørket i kroppen, munn og hode.. og må ha vann tilgjengelig hele tiden..  er dette normalt ? slitsomt å må drikke så mye for jeg må jo tisse tilsvarende mye :P kan jo ikke gå ut døren uden å huske å prøve å tisse litt først :P og ofte på en bil tur må jeg stoppe opp å tisse litt til..

noen erfaringer ? føler meg rett å slett dehydrert hele tiden..

om du føler deg dehydrert burde du kanskje levert inn en urinprøve. du bør sjekke om du har sv.skaps diabetes.

ellers er eg og mye tørst, men ikkje så gale. 

~knocked up~ skrev:
om du føler deg dehydrert burde du kanskje levert inn en urinprøve. du bør sjekke om du har sv.skaps diabetes.

ellers er eg og mye tørst, men ikkje så gale. 

Signerer den. Sjekk svangerskapsdiabetes.

har ringt til legekontor.. min lege var på ferie, så jeg måtte ringe opp igjen på mandag som kommer, for da var hun tilbake.. teit!
å hun på tlf trodde ikke det var det, men de kunne sjekke for sikkerhet.. men da måtte jeg vente til lege kom tilbake, slik hun kunne bestille det for meg..  avogtil liker jeg ikke fast lege ordningen...
har drukke minst 1,5 liter vann til nå, å og jeg stod opp kl 11.. så minst en halvliter vann i timen går d.. syns det er mye. veit ikke hvor mye jeg trenger resten av dagen , men sitter her tørst ennda, men føler ikke det er plass til mer vann i magen min :P FULLT der ja..heh..

men takk for respons :) jeg har som sakt ringt legesenter og får ta det fra der.. om det var sv.skaps diabetes, så var det ikke så farlig å vente en uke?!?

må bare si meg enig med de andre.. og at det var ett teit svar fra legekontoret ditt..
du kunne jo bare levert en morgen urin så kunne de sjekka om det var sukker i urinen.. evnt tatt ei fastende blodprøve.. sånt sjekka jeg jevnlig i sist svangerskap uten å vere innom legen...
men det er tydeligvis ulik praksis...
lykke til..

Jeg kjenner meg igjen der altså.. drikke hele tiden. har med men tre vannflasker bare på en liten tur ut. Men jeg prøver å ha en regel på å ikke drikke to timer før jeg legger meg for å prøve å unngå å tisse på natta. men det må jeg nok uansett

Kom på det at det er jo slik at det skal jo spares på mye vann i kroppen til babyen.. og når det er varmt ute så vil kroppen spare på vannet for å ha så mye vann i kroppen det trenger. Dette gjør deg veldig tørst for at du skal rett og slett drikke mye

Jeg er også veldig trøst om dagen... Det er kanskje vanlig når det er over 30grader ;)

har ikke vært fullt så galt i dag, kanskje det bare har vært de varme dagene som gjør det..
men som i går drakk jeg 3 liter vann, pleier aldri å drikke så mye.. å urinen er blank som det heter den skal være, men når jeg våkner i dag er jeg så utrolig uttørsta igjen, å urinen er igjen steeerk gul.. så tydligvis er natta lang, og kroppen bruker opp væsken mens jeg sover.. stress..

satser på det ikke er noe, å kun pga baby trenger vannet jeg drikker :)

hihi...jeg har det akkurat likedan og er ofte helt dehydrert når jeg våkner om morgenen og holder på å svime av om ikke jeg drikker opptil flere glass vann og spiser med en gang jeg står opp...

Back
Topp