Tørst... Forslag til drikke?

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Jeg er så forferdelig tørst, men får bare ikke i meg nok væske. Dels fordi jeg kaster opp en del og derfor er det ingenting som frister. Får ikke i meg juice, blir for mye syre i magen. Får ikke i meg farris selv om jeg er veldig glad i det/annet kullsyreholdig, for da eser magen ut og jeg blir enda mer kvalm. Får ikke drukket bare vann, da jeg bare blir kvalm og brekker meg av det. Ikke melk, da det skaper magevondt og deretter luft/løs mage. Ikke sjokomelk da det både blir vondt i magen, i tillegg til at det blir ekkel smak som sitter igjen bak på tunga mot svelget. Kaffe har jeg ikke drukket på ukesvis, brus liker jeg ikke, selv om jeg har forsøkt det også, og ikke te (forskjellige typer), blir uvel. Tynn, utvannet saft (flere typer) har funket litt til nå, men nå er det også for mye syre, særlig etter å kaste det opp flere ganger i døgnet.

Jeg begynner å bli desperat! Spiser en del frukt, melon/mango m.m. for å få i meg væske på den måten, men det er langt på nær nok, i tillegg til at jeg kaster opp mye av det igjen.

Hva skal jeg gjøre? Må snart få i meg væske intravenøst hvis dette fortsetter slik. Gode råd mottas med STOR takk!

Last edited:
saft, solrik el (barnedrikker), vann med smak uten kullsyre, solbærtoddy el.

Evt medisiner mot kvalme? [emoji846]

Isbiter
Eneste jeg klarte å drikke da jeg var superkvalm var jordbærmelk, faktisk! [emoji23]

Prøvd postafen? (bør kontakte lege først)

Iskald saft! Jeg drikker svak fun light med jordbær og kiwi.

saft, solrik el (barnedrikker), vann med smak uten kullsyre, solbærtoddy el.

Evt medisiner mot kvalme? [emoji846]
Isbiter
Eneste jeg klarte å drikke da jeg var superkvalm var jordbærmelk, faktisk! [emoji23]

Prøvd postafen? (bør kontakte lege først)
Iskald saft! Jeg drikker svak fun light med jordbær og kiwi.

Glemte å føye til saft, har forsøkt det også...

Takk for tips, skal til legen ila. uka, så får høre om både medisiner og dehydrering. :)

Isbiter laget av Gatorade/Powerade kan jo hjelpe litt. Da får du i deg elektrolytter igjen etter å ha kastet opp, og det er kanskje lettere å få ned siden det er isbiter. :)

Iste drakk jeg mye av de første ukene, verdt å prøve diverse typer.

Jeg kunne nesten sitert hele statusen din her, vi er i samme båt.. jeg har lært meg at jeg må drikke SMÅ slurker, uansett hvor tørst jeg er, og ikke "helle nedpå". Om det kommer for mye ned, kommer det mye opp. Her er også saft det greieste alternativet, men det er ikke godt når det er kommet ned, nei.. bare der og da [emoji85]

Isbiter laget av Gatorade/Powerade kan jo hjelpe litt. Da får du i deg elektrolytter igjen etter å ha kastet opp, og det er kanskje lettere å få ned siden det er isbiter. :)

Aldri drukket de nevnte drikkene, verdt å prøve, så takk for tips. :)

Iste drakk jeg mye av de første ukene, verdt å prøve diverse typer.
Iste? Eller lage egen iste?

Blir for mye syre for meg med iste, legger seg et belegg på tunga som jeg ikke blir kvitt, som fører til mer kvalme. Kanskje hjemmelaget iste er tingen, må prøve ut det. :) Takk for forslag!

Jeg kunne nesten sitert hele statusen din her, vi er i samme båt.. jeg har lært meg at jeg må drikke SMÅ slurker, uansett hvor tørst jeg er, og ikke "helle nedpå". Om det kommer for mye ned, kommer det mye opp. Her er også saft det greieste alternativet, men det er ikke godt når det er kommet ned, nei.. bare der og da [emoji85]

Uff, ikke greit at flere har det sånn, er jo så trasig! Håper vi begge blir bedre, helst bra snart! :)

Av en eller annen grunn hjelper det meg også å drikke fra sugerør

Jeg er så forferdelig tørst, men får bare ikke i meg nok væske. Dels fordi jeg kaster opp en del og derfor er det ingenting som frister. Får ikke i meg juice, blir for mye syre i magen. Får ikke i meg farris selv om jeg er veldig glad i det/annet kullsyreholdig, for da eser magen ut og jeg blir enda mer kvalm. Får ikke drukket bare vann, da jeg bare blir kvalm og brekker meg av det. Ikke melk, da det skaper magevondt og deretter luft/løs mage. Ikke sjokomelk da det både blir vondt i magen, i tillegg til at det blir ekkel smak som sitter igjen bak på tunga mot svelget. Kaffe har jeg ikke drukket på ukesvis, brus liker jeg ikke, selv om jeg har forsøkt det også, og ikke te (forskjellige typer), blir uvel. Tynn, utvannet saft (flere typer) har funket litt til nå, men nå er det også for mye syre, særlig etter å kaste det opp flere ganger i døgnet.

Jeg begynner å bli desperat! Spiser en del frukt, melon/mango m.m. for å få i meg væske på den måten, men det er langt på nær nok, i tillegg til at jeg kaster opp mye av det igjen.

Hva skal jeg gjøre? Må snart få i meg væske intravenøst hvis dette fortsetter slik. Gode råd mottas med STOR takk!
Jeg slet veldig med å få i meg væske de 5 første månedene av mitt 2. svangerskap. Det hjalp veldig å faktisk drikke forsiktig med sugerør. Merkelig, men det funka

Vann med sitron? Eller med andre bær eller frukt. Og drikke rolig med sugerør. Det har hjulpet meg :)

Jeg levde litt på isbiter i starten..kanskje «slush»,knuste isbiter ,eventuelt med litt saft eller frukt for smak og bare tygge til det smelter,så får du kanskje ikke samme kvalmefølse som å drikke og svelge?håper noe hjelper!

Back
Topp