Tørrhoste!

Masala

Juni12s humørspreder
VIP
Julibarna2014
Mye mas fra min side for tiden, men lurer på så masse!! Hehe:) jenta mi har fått tørrhoste, er litt forkjøla også. Hører hun er litt surklete nedi halsen, og litt tett i nesen. Men som sakt, tørrhosten. Når skal en kontakte lege når det gelder hoste?? Hun hoster noen ganger til hun brekker seg, og har noen ganger hørt hun "hiver" etter pusten. Dette har holdt på noen dager, men virker bare som hun hoster mer og mer. (legen sjekka jo halsen på onsdag på helsestason, men da var alt fint) pleier hoste å gi seg selv hos babyer?:)

Snuppa hostet her og det gikk over av seg selv, hun har begynt å hoste igjen nå pga forkjølelse og nå masserer vi inn en olje på bryst å rygg som virker som fungerer (veldig glad min stemor har studert aroma terapi!)

Men vis du syns det er verre/ikke blir bedre og er bekymret er det bedre å sjekke en gang til enn å gå rundt å være bekymret!

Finnes det noen oljer her i norge som kan virke?! Hun har definitivt blitt verre over natten:/ hun var med å handlet i går. Hun satt i bilstol med tepper, gode varme kler osv inn og ut av butikk.. Men det kan jo ha gjort henne verre for det stakkar!

Så lenge ikke almenntilstand blir dårlig av hosten hadde jeg sett det an.
Vi gav hostesaft nå når minsten hadde influensa, og det hjalp veldig godt. Men om det er surklete i brystet så er det nok noe slim og da heller slimhoste selv om det sitter litt lenger nede i luftveiene

Det er slim i brystet det hører jeg. Men det er tørrhoste når hosten ikke bidrar til at slimet kommer opp, og slimhoste når slimet kommer opp:)

Det hørtes ikke noe godt ut da :(
Snuppa her hoster også en del til tider, men ikke til hun brekker seg. Hvis allmenntilstanden hennes er bra og hun ikke har noe feber tror jeg at jeg hadde sett det ann noen dager. Nå er jo uansett både helsestasjon og fastlege stengt til i romjulen, så da blir det jo i så fall legevakt. Men prøv å få i henne vann, det kan kanskje hjelpe litt :)

God bedring til vesla :)

Finnes det noen oljer her i norge som kan virke?! Hun har definitivt blitt verre over natten:/ hun var med å handlet i går. Hun satt i bilstol med tepper, gode varme kler osv inn og ut av butikk.. Men det kan jo ha gjort henne verre for det stakkar!
Det finnes kjempe mye :-) men problemet er at de nesten må mikses selv, og da må man ha kunnskap.
Hostesaft skal forresten ikke gis barn under 2 år.
Men jeg ville nok ringet om lege vis hun ble veldig mye verre

Det finnes kjempe mye :-) men problemet er at de nesten må mikses selv, og da må man ha kunnskap.
Hostesaft skal forresten ikke gis barn under 2 år.
Men jeg ville nok ringet om lege vis hun ble veldig mye verre

Vi fikk beskjed av barnelege og vanlig allmenn lege at vi kunne gi hostesaft, men måtte være solviepect. Der står også doseringer til barn under 1 år

Vi får bare holde henne inne så langt det er mulig, og slappe av:) virker som hun er ok i form utenom, så det erjo bra, ingen feber heller:) men da begynner jeg nok ikke med noe smøring shadow :p hehe for kunnskap om slikt har jeg IKKE:p kommer nok ikke til å gi hostesaft heller med mindre legen har sakt det, er litt tilbakeholden på medesiner:p siden det ser ut som det gir seg hos deres babyer til slutt, gjør det nok her også! Er bare kjipt de første gangene snuppa er syk<3 får så vondt av henne!

Hvis det surkle så kan det vær slim i brystet... Men hoste hu og du vil gi noe så e det eneste som de aller minste kan ha som hostesaft e solvipect reseptfri.. En kan og gi en som heter bisolvon - men du bør høre med legen hvor mye du kan gi når de er under 1 år. Ellers har eg og hørt en kan smøre på med eterisk olje med eucalyptus eller pepperminte på brystet men bare littegrann om en e tett... Bare vær litt forsiktig for noen huder er mer sarte enn andre.. En kan kanskje utvanne det litt før du smøre det på...

Sent from my GT-P7510 using BV Forum

Hvis det surkle så kan det vær slim i brystet... Men hoste hu og du vil gi noe så e det eneste som de aller minste kan ha som hostesaft e solvipect reseptfri.. En kan og gi en som heter bisolvon - men du bør høre med legen hvor mye du kan gi når de er under 1 år. Ellers har eg og hørt en kan smøre på med eterisk olje med eucalyptus eller pepperminte på brystet men bare littegrann om en e tett... Bare vær litt forsiktig for noen huder er mer sarte enn andre.. En kan kanskje utvanne det litt før du smøre det på...

Sent from my GT-P7510 using BV Forum
Vi har fått olje med eterisk eucalyptus men ikke en hel dråpe i ca 40 ml olivenolje for dette er som regel veldig strengt til så små, også fikk vi en anelse lavendel oppi men det var lite.

Det beste er jo å håpe at det går over av seg selv for også gir man feil hostesaft så kan det også bli verre.

Gir ikke noen medesin, før legen evt hadde sakt hva vi skulle hatt:) hun hoster heldigvis ikke sååå masse lenger heller:)

Back
Topp