Jeg ammer og opplever at jeg er veldig tørr nedentil. Leste at det hadde en sammenheng med amming og hormonproduksjon. Det er utrolig slitsomt. Jeg tok det opp med legen at det nå var blitt til dels smertefullt å ha sex, at det føltes ut som om det var «stramt» innerst I skjeden selv hvor gira jeg var. Hun sa at vi kunne sjekke at alt var normalt og det sa hun at det var. Det var den hjelpen jeg fikk liksom. Etter å ha googlet litt nå så ser jeg at det har en sammenheng med lav østrogenproduksjon etter fødsel og under amming og at man da kan oppleve det som tørt, uelastisk og sårt på grunn av tynne slimhinner. Veldig rart at ikke legen nevnte noe av dette.. Jeg lurer på om noen av dere som har opplevd det samme har noen råd? Noe som kan få ting tilbake til normalen? Glidemiddel hjelper ikke på stramheten og sårheten jeg føler. Det etterlater meg fremdeles med en brennende følelse (friksjonssmerter) og jeg har heller ingen soppinfeksjon (legen sa det ikke så sånn ut og jeg behandlet meg for det for sikkerhetsskyld). Kanskje jeg kunne prøvd en østrogenbehandling med vagitorier? Noen som har prøvd?