Tørre og sprukne hæler

Pin-up

Forumet er livet
Jeg sliter veldig med at huden på hælene blir veldig tørr/hard og sprekker opp, spesielt på vinteren.

Vil tro jeg har forsøkt det meste av kremer, jeg tar fotbad og skrubber føttene med jevne mellomrom (det skal vel ikke skrubbes og files for ofte heller) og jeg prøver å ikke bruke for trange sko.

Andre som sliter med det samme og har noen gode tips? Det er så ille at jeg vegrer meg for å vise føttene mine til noen.

Prøvd babyfoot?:)
Ellers har de noe fotkremer på bodyshop vet jeg, ikke prøvd selv..men hørt masse positivt:)

Nei, jeg har ærlig talt ikke våget meg på Babyfoot, har snakket med flere som har heller dårlig erfaring med det. Får kanskje vurdere å prøve det :-)

Fuktighet, fuktighet og fuktighet er nøkkelen. Prøvd slike sokker man skal sove med om natt med veldig fet krem under?

Sent from my iPhone using BV Forum

Smør inn føttene på sengekanten med en fet krem, gjerne scholl sin for sprukne heler. For maks effekt, ta en brødpose på hver fot gjennom natta. Fil føttene regelmessig i dusjen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har prøvd babyfoot på mine forferdelige hæler to ganger nå. En gang med pakke fra Vita og en gang med pakke fra Ebay/Kina. Vita sine hadde best effekt, men de fra Ebay/Kina skal visst funke ved flere behandlinger i følge noen andre som har prøvd ;) Så burde man smøre med en god fotkrem etter slik behandling, og ikke bruke fil ;)

Så nettopp noe om dette. Fotbad med varmt vann og epsom salt før en god skrubb (ikke grov) skal visst gjøre underverker.

Mamma sliter med det samme, men hun gidder ikke gjøre noe med det. Pass også på at du har gode sko dersom du går mye og muligens få kontrollert fotstillingen.

Hadde store problem med da før. Så begynte eg å KUN bruka ullsokker(tynne eller tjukke året rundt), då ska eg da kom seg ;) Ikkje slite eg med tåfis lenger heller :P

Har samme problemet. Babyfoot virker ikke på meg, men den Peppermint Foot rescue kremen fra Body Shop har hjulpet veldig :)

Back
Topp