Tørre lepper

bejbi

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Flere som har det? Har hatt det en stund nå og er helt ekstremt, bruker lipsyl og etter 2 min er det like ille igjen :-( Bruker å få litt fortere tørre lepper om høsten, men føler det er mye verre enn det noen gang har vært.. Drikker mye vann og bruker lipsyl. Så vet ikke helt hva annet jeg kan gjøre for å bedre det :-/

Har slitt med det de siste dagene. Jeg har aldri vært plaget med tørre lepper før, men nå sprekker de lett. Tyder vel på at kroppen ikke er helt slik den pleier å være :P Aner ikke hva man kan gjøre med saken. Bruker Lypsyl og håper det går over :)

Vil anbefale noe annet enn lypsyl. Det er bare vaselin som legger seg som et lokk på leppene. Noe som tilfører fuktighet og gode fettstoffer vil nok funke bedre. Spør på apoteket :) Jeg synes denne er veldig bra:

ImageUploadedByBV Forum1415916725.899733.jpg

Været som gjør det :/

Er vanligvis aldri plaget med tørre lepper, men de siste ukene har det vært helt ekstremt :/ synes det er verst om natta, da sprekker jeg, og det er jo såå vondt :/

Synes både lypsyl og eos bare gjør det verre for meg. Jeg bruker Ole Henriksen (den tuben med peppermynte), og synes den hjelper godt.
Kan hjelpe litt å bytte merke :-)

Synes også det kan bli verre av vanlig lipsyl/EOS.
Mye bedre med vaselin eller purelan som nevnt over her :)
Sverger selv til Rosebudsalve! Minner litt om konsistensen på vaselin, men føles ikke like klebrig på leppene og lukter veeeeldig mye bedre ;)

Synes carmex er best. Trenger den ikke hver dag en gang og jeg har tørr hud til vanlig :)

Mange tips her :-D Skal prøve ut noe og se om det bedrer seg!

Eg bruker Avéne cold cream sin. Fra apotek. har mye problemer med leppene i vinterhalvåret og dette er den beste lebepomaden eg har prøvd.

Håper du finner noe som virker for DEG ;-)

Back
Topp